Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی غیب الهی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برآوردهای اولیه از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به سرمازدگی و بقیه زیان ناشی از توفان است.

وی با بیان اینکه به ۵۰ تا  ۸۰ درصد محصول باغ های منطقه خسارت وارد شد، اظهارکرد: حدود هزار و ۲۰۰ هکتار از سطح زیرکشت باغ های زردآلو و گوجه‌ سبز دهستان فراغه و هزار و ۳۰۰ هکتار هم در بخش بهمن زیان دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی بیشترین میزان تولید محصول زرد آلوی استان یزد در فراغه برداشت می شود، خاطرنشان کرد: توفان بیشترین زیان را به این منطقه وارد کرد .

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به اینکه هفت هزار هکتار سطح زیرکشت محصول پسته که بیشتر در بخش بهمن قرار دارد ، خاطرنشان کرد : به نیمی از این محصول به دلیل سرمازدگی خسارت وارد شد .

غیب الهی با بیان اینکه نیمی از محصول زردآلو و گوجه سبز ابرکوه در برابر حوادث طبیعی بیمه است ، تاکیدکرد: به کشاورزان توصیه می شود در فرصت مناسب  نسبت به بیمه محصولات خود در برابر حوادث طبیعی اقدام کنند تا در سال سال زراعی آینده با چنین مشکلاتی مواجه نشوند .

اراضی قابل کشاورزی ابرکوه به علت کاهش بارندگی، کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی از ۲۰ هزار هکتار به ۱۵ هزار هکتار کاهش یافت و ۴۰ درصد اشتغال وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار ، سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی تولید می کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد ۲۶ فروردین ماه جاری گفت: بر اثر حوادث طبیعی یک هفته اخیر به دلیل جاری شدن سیل ، وقوع توفان ، بارش تگرگ و سرمازدگی در مجموع هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان به استان خسارت وارد شد.

محمود شاکری شمسی در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس برآوردهای اولیه از این میزان خسارت، ۹۷۰ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است، ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت سیل، و بقیه هم مربوط به توفان، سرمازدگی و بارش تگرگ است .

وی ادامه داد: بیشترین خسارت مربوط به خطوط برق رسانی، زمین‌های باغی،  زراعی و سردرختی‌ها، قنات، راه‌های ارتباطی ، مکان‌های مسکونی، مراتع ، دام و طیور، آبزیان ، گلخانه‌ها و سازه‌های کشاورزی است و کار بررسی و ارزیابی مجموع خسارت‌ها در تمام مناطق استان توسط کارشناسان در حال بررسی است که در مرحله بعدی اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بخش کشاورزی جهاد کشاورزی زمین کشاورزی مدیریت بحران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با اشاره به اینکه امسال ۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است، ضمن اینکه سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمهیدات لازم جهت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با اختصاص ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است، همچنین خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد. معتمدی پور با بیان اینکه ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تامین شد و در سال زراعی جاری که با نام "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند جهت به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته است. این مسئول با بیان اینکه با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تامین امنیت غذایی گام برداریم، گفت: در سال جاری حواله سوخت کمباین‌ها منوط به ارائه کارت معاینه فنی و همچنین معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی با امضای کارشناس پهنه، به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.  

دیگر خبرها

  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه