Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@19:12:58 GMT

باد با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۱۱۶۴

باد با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد در شبانه روز گذشته با سرعت ۸۶ کیلومتر بر ساعت زابل در شمال این استان را درنوردید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن بستانی گفت: همانطور که انتظار می‌رفت دیروز وزش باد‌های شمالی در پنج شهرستان شمال سیستان و بلوچستان آغاز شد و دمای هوای زابل را بیش‌از پنج درجه سلسیوس کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزش این باد شدید بجز از برخی نقاط مستعد خیزش گردوخاک در شمال سیستان و بلوچستان تاثیری در کاهش دید و کیفیت هوا در زابل نداشت.

سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در پاسخ به اینکه آیا آبگیری بخش کوچک تالاب بین‌المللی هامون در نبود گردوخاک روز گذشته تأثیر داشته است، گفت: با عنایت به اینکه در سال گذشته ۲۴ روز بیشینه سرعت وزش باد در این شهر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و بیشتر از آن رسیده سرعت وزش باد ۲۴ ساعت گذشته برای شمال استان قابل توجه نبود.

وی ادامه داد: به طور کلی آبگیری تالاب بین المللی هامون در مقوله کاهش خیزش گردوخاک موثر است، اما این تأثیر زمانی چشمگیر می‌شود که این آبگیری پایدار باشد و تمام چشمه‌های تولید گردوغبار موجود در این تالاب را پوشش دهد.

بستانی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی روز پنجشنبه نیز در نوار غربی و جمعه تا شنبه در نواحی جنوبی وزش باد متوسط تا به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره فعالیت سامانه بارشی نیز گفت: سامانه بارشی همچنان در سیستان و بلوچستان فعال است و انتظار می‌رود روز پنجشنبه فعالیت آن به اوج خود برسد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باد زابل سیستان و بلوچستان وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در در شمال سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، میلاد یزدان پناه گفت: این پویش در دو حوزه فرهنگ پایداری و مقاومت اسلامی و تاثیر نقش وحدت مسلمانان در پیشبرد و تقویت بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمروز افزود: این پویش تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد و شرکت کنندگان می تواند آثار خود را برای دبیرخانه این پویش ارسال کنند.
وی خاطر نشان کرد: از برترین داستان ها به انتخاب هیات داوران تجلیل و به همه شرکت کنندگان در این پویش گواهی شرکت داده خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در شمال سیستان و بلوچستان
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در در شمال سیستان و بلوچستان
  • وزش باد با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در خلیج فارس، ۹ فروردین
  • تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟/ ارتقا و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در استان
  • ارتقاء و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در سیستان و بلوچستان/ تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟
  • افزایش سرعت وزش باد در منطقه سیستان
  • افزایش سرعت وزش بادهای شمالی در سیستان و بلوچستان
  • هشدار افزایش سرعت وزش بادهای شمالی در سیستان و بلوچستان
  • سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن
  • سرعت باد در شهربابک به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید