Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@15:46:16 GMT

تبدیل روستای بابارشانی به شهر تنها روی تابلو!

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۱۲۵۵

تبدیل روستای بابارشانی به شهر تنها روی تابلو!

تبدیل روستا به شهر یکی از خبرهای مسرت بخش برای مردم بابارشانی بود که ساکنین آن تصویری از یک زندگی مرفه را برای خود ترسیم می کردند که مقایسه آن تصویر با آنچه امروز روبرویشان قرار دارد زمین تا آسمان فرق می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، سال 1379 وقتی توسط وزارت کشور تبدیل روستای بابارشانی به شهر را به فرماندار و بخشدار وقت چنگ الماس اعلام نمود ، ساکنین آن تصویری از یک زندگی مرفه را برای خود ترسیم می کردند که مقایسه آن تصویر با آنچه امروز روبرویشان قرار دارد شاید زمین تا آسمان فرق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پس از 20 سال از گذشت زمان و تغییر روستای بابارشانی به شهر تنها در روی کاغذها و تابلوها جا خوش کرد و عملا سر مردمان این شهرها بی کلاه ماند و وجود مشکلات پیش روی شهرها و شهرستان های تازه تاسیس شهرستان بیجار موجب شد تا راه توسعه بر این مناطق بسته شود.

تبدیل بی ضابطه روستاها به شهر قبل از ایجاد زیرساخت های اساسی و حیاتی در این مناطق امروز مشکلاتی را نیز فراروی مردم و مسوولان در این مناطق قرار داده است که نارضایتی مردم را در پی دارد.

روستای بابارشانی در سال ۱۳۷۹ توسط وزارت کشور تبدیل به شهر شد و در سال ۱۳۸۰ رسما شهرداری تاسیس گردید، جمعیت آن طبق آمار حدود  ۶۰۰ نفر میباشد اما در فصول مختلف بیش از ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد که نشان از مهاجر بودن مردمان این شهر دارد.

 

در حاشیه قرار گرفتن جاده بیجار همدان از مشکلات عمده این شهر است

یکی از شهروندان بابارشانی در گفت و گو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: از  مشکلات عمده این شهر با توجه به احداث جاده همدان-بیجار در حاشیه قرار گرفتن این شهر میباشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین زیر ساخت ها که موجب ارتباط به یکدیگر می شود، جاده ها است، متاسفانه مشکلات عدیده ای که در حال حاضر در زیر ساخت های راه بیجار همدان وجود دارد هر روزه شاهد اتفاقات ناگوار رانندگی در مسیرهای مختلف این شهرستان هستیم.

این شهروند بابارشانی ادامه داد : جاده شهر بابارشانی که یکی از مسیرهای مواصلاتی پر تردد در شهرستان بیجار است که در حد فاصل بیجار به همدان قرار دارد و متاسفانه از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردار است.

وی با اظهار گلایه از وضعیت نامناسب جاده همدان در حد فاصل شهر بابارشانی بیان داشت: اگر اداره راه آسفالت ندارد با چند فرغون خاک چاله چوله های جاده را پر کند زیرا رفت آمد برای مردم سخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه این جاده بی صاحب است و هیچ اداره ای مسوولیت آن را قبول نمی کند و بطور کلی این جاده رو رها کردند، بیان داشت: مردم چه گناهی دارند در این وضعیت اسفناک گرانی قطعات ماشین باید تاوان سوء مدیریت آقایان اداره راه را بدهند.

بابارشانی فقط نام شهر را یدک می کشد

یکی دیگر از شهروندان این شهر بیان داشت: درست است طبق تابلو و تقسیمات کشوری ما نام شهر برای بابارشانی انتخاب شده است ، اما متاسفانه این نام فقط بر روی تابلو جا خوش کرده و عملا چیزی از امکانات شهری در آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در مرکز شهر بابارشانی دامداری رواج دارد که از مسوولان می خواهیم برای ساماندهی دامداران و انتقال آن به خارج شهر که به طور کلی رها شده اقدامی عاجل انجام دهند.

این شهروند بابارشانی با تاکید بر اینکه در بخش کشاورزی دارای زمینهای بسیار مرغوبی هست و متاسفانه بصورت سنتی کشت می شود ، افزود : می طلبد جهاد کشاورزی  با طرحهای تشویقی به مکانیزاسیون بخش کشاورزی این شهر رونقی ببخشد

وی ادامه داد : شهر بابارشانی دارای تعداد زیادی جوانان بیکار است که احداث کارگاه های تولیدی با توجه به بالا بودن جوانان جویای کار می تواند منبع درآمد زایی خوبی برای شهر باشد.

نبود نمایندگی ادارات شهرستان بیجار در شهر تازه تاسیس بابارشانی

علی پناه یکی دیگر از شهروندان بابارشانی نیز با اشاره به مشکلات شهر توپ بابارشانی داشت:نبود اشتغال و مهاجرت بی رویه مردم و در نتیجه خالی شدن شهر از سکنه از مشکلات اصلی این شهر است.

وی با تاکید بر اینکه بابارشانی در حال حاضر فقط یک تابلو را از شهر بودن یدک می کشد،اظهار داشت:نبود نمایندگی ادارات شهرستان بیجار در این شهر و مراجعات مکرر شهروندان این شهر به بیجار جهت رفع و رجوع مشکلات خود از دیگر مشکلات بابارشانی است.

زمین برای احداث سالن ورزشی اهدا کرده ایم اما مسوولان اقدامی نمی کنند!

یکی از جوانان این شهر در گفتگو با خبرنگار کردتودی ضمن اظهار گلایه شدید از عدم توجه مسوولان به جوانان شهر بابارشانی گفت: نام شهر فقط در روی تابلوی ورودی است و ما عملا از امکانات شهر محروم هستیم.

وی گفت: بیشتر جوانان این شهر بیکار هستند و هیچ سرگرمی هم ندارند و تنها سرگرمی انها تلویزیون است که آنهم به مدد باد بوران و برف نصفی از سال قطع است.

این جوان اهل شهر بابارشانی با تاکید بر اینکه هیچگونه امکانات ورزشی در این شهر نداریم گفت: در بخش ورزش با توجه به اینکه مردم این شهر چند هکتار از زمین های شهر را برای امر ورزش اهدا کرده اند اما سازمان ورزش و جوانان این زمین را به حال خود رها کرده و هیچگونه اقدامی تا کنون انجام نداده است.

رستگار زاده یکی دیگر از شهروندان بابارشانی تصریح کرد: کمبود امکانات بهداشتی و پزشکی یکی دیگر از معضلات این شهر است ، درست است یک درمانگاه داریم اما عدم وجود امکانات آزمایشگاهی  باعث شده تا عملا بخش بهداشت کارایی خود را از دست داده است.

جبرئیلی یکی دیگر از شهروندان ادامه داد : در بخش فرهنگی این شهر دارای یک کتابخانه بسیار غنی است که خوشبختانه بسیار پر رونق و مردم از این وضعیت راضی بنظر می آیند و وجود امام جمعه  در این شهر باعث شده که بخش فرهنگی با وجود امکانات کم تا حدودی فعال بنظر برسد

اجرای 80 درصد طرح هادی شهر بابارشانی

جبرئیلی از اجرای 80 درصد طرح هادی شهر بیجار خبر داد و بیان داشت: فرسوده بودن لوله های آب و فاضلاب و عدم ساماندهی فاضلاب شهر و رها سازی آن  در رودخانه که وارد سد تلوار میشود از جمله مشکلات عمده این شهر است.

وی عنوان کرد: عدم توجه به ساماندهی بخش کشاورزی و دامداری و سنتی بودن این دو بخش از عمده عوامل مهاجرت جوانان بابارشانی به شهر است.

نبود دبیرستان دخترانه در شهر بابارشانی

یکی از اولیای دانش آموزان بابارشانی بیان داشت: در بخش آموزشی علی رغم وجود فضاهای بسیار و فراهم بودن زیر ساختها اما متاسفانه دبیرستان دخترانه وجود نداره و همین عامل موجب شد تعداد زیادی از دختران از تحصیل باز بمانند یا اینکه برای ادامه تحصیل باید به شهر بیجار بروند.

وی تصریح کرد: در سالهای نه چندان دور در این شهر مکان شبانه روزی رایگان برای دانش آموزان فراهم بود که معروفیت خاصی در شهرستان داشت و تمامی روستاهای سطح بخش را تحت پوشش قرار می داد در حدی که موجب شده بود نمایندگی آموزش پرورش در این شهر دایر گردد،  اما با جمع آوری مدرسه شبانه روزی  علاوه بر ایجاد مشکلات و ترک تحصیل بسیاری از دانش آموزان منطقه باعث شد که نمایندگی آموزش پرورش هم منحل گردد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: یکی دیگر از شهروندان شهر بابارشانی شهرستان بیجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشدار دهنده جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی شهرستان تکاب دریکسال گذشته 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان تکاب افزود: در یکسال گذشته بهسازی و آسفالت راه روستایی محور تکاب به اغولبیک به طول ۰.۷ کیلومتر و آی قلعه سی به طول ۲ کیلومتر انجام شد. 

وی با اشاره به شن ریزی راه روستایی و فرعی به طول ۱۵ کیلومتر در مدت زمان مذکور اظهار کرد: در این مدت ۲۱ کیلومتر از راه اصلی وفرعی شهرستان تکاب نیز روکش آسفالت شد. 

برهانی در خصوص سایر فعالیت‌های حوزه استحفاظی این شهرستان نیز یاد آور شد: همچنین در این مدت ۷۷ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان تکاب خط کشی شد ثه و۱۳۰ کیلومتر از این محور‌ها نیز تسطیح و رگلاژ شده اند. 

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان تکاب در خصوص اجرای طرح‌های روشنایی در محور‌های شهرستان تکاب در یک سال گذشته نیز گفت: اجرای روشنایی محور تکاب _بیجار سه راهی قرخلو _تمای به طول ۳۰۰ متر؛ گردنه کوتان به طول ۳۰۰ متر و محور تکاب ایرانخواه سه راهی چیدره به طول ۳۰۰ متر از جمله اقدامات حوزه راهداری شهرستان تکاب در این مدت بوده همچنین در کنار اجرای طرح‌های روشنایی، عملیات تعمیر ونگهداری نیز به صورت مستمر توسط پیمانکار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشدار دهنده جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی شهرستان تکاب دریکسال گذشته 
  • نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد
  • جزئیات عرضه عمده سهام کنترلی سرخابی‌ها منتشر شد
  • دستگیری ۸ سارق در بیجار
  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهرلنده
  • جلسه شورای ترافیک شهرستان پلدشت 
  • بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستای بخشکندی شهرستان سلماس
  • مزین شدن مبادی ورودی شهر «لنده» به تصویر شهدا+ تصاویر