Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@21:16:58 GMT

اختصاص بخشی از شبکه آموزشی شاد به انجمن اولیا و مربیان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۱۳۲۱

اختصاص بخشی از شبکه آموزشی شاد به انجمن اولیا و مربیان

به گزارش روز چهارشنبه آموزش و پرورش، از آنجا که یکی از کانال‌های اصلی ایجاد شده در شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) به انجمن اولیا و مربیان اختصاص داده شده است، مسوولیت عضو کردن همه همکاران حوزه انجمن اولیا و مربیان از ستاد، استان، مناطق و اعضای شوراهای انجمن استان، منطقه و مدرسه بر دوش انجمن اولیا و مربیان نهاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

همچنین انجمن اولیا و مربیان احصای محتوای تربیتی و خانوادگی که در قالب متن، مقاله، کلیپ، فیلم آموزشی و داستانی توسط مدرسان آموزش خانواده تولید می‌شود و بارگذاری موارد مناسب آن در این کانال را نیز برعهده دارد.

از  اعضای انجمن اولیا و مربیان خواسته شده که حداکثر تا روز شنبه 30 فروردین ماه برای نصب اپلیکیشن شاد بر روی گوشی تلفن همراه خود اقدام کنند تا نسبت به عضو کردن آنها در کانال مورد اشاره اقدام شود.

این اپلیکیشن یکی از برنامه‌های اصلی انجمن اولیا ومربیان در سال ۹۹ است که لازم است از صف تا ستاد  اهتمام لازم را برای تحقق آن معطوف کنند. افراد برای نصب این اپلیکیشن باید به سایت وزارت آموزش و پرورش (www.medu.ir) مراجعه و از سمت چپ سایت اپلیکیشن مورد نظر را دانلود و نصب کنند.

به گزارش ایرنا، تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون ادامه دار شده است و هر چند آموزش و پرورش سعی کرد با استفاده از توان و تجربه معلمان و همکاری رسانه ملی روند آموزش تعطیل نشود، اما آموزش در تلویزیون نتوانست به طور کامل نیازهای آموزشی دانش آموزان را مرتفع کند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با توجه به وجود خلاءهایی در آموزش از راه دور برای دانش آموزان از همان هفته های ابتدایی تعطیلی مدارس، از ایجاد یک شبکه اجتماعی دانش آموزی مستقل برای آموزش مجازی دانش آموزان خبر داده بود.

پس از گذشت یک ماه از وعده وزیر، سرانجام شبکه اجتماعی دانش آموزان تحت عنوان «شاد» آماده و در خدمت نظام آموزشی قرار گرفت.

برچسب‌ها مدارس انجمن اولیاء و مربیان دانش‌آموزان پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس انجمن اولیاء و مربیان دانش آموزان مدارس انجمن اولیاء و مربیان دانش آموزان انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با «مثبت آموزش» به روز باشید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، برنامه «مثبت آموزش» با توجه به هدف شبکه آموزش که فرصت برابر آموزشی و توجه به عدالت آموزشی است، به بخش های مختلف فرهنگی، سواد آموزشی، سواد مالی، سواد رسانه، سواد اجتماعی به صورت کارشناسی وگفتارها و داستان های کوتاه آموزشی، سلامت دانش آموزی و کارشناسی سلامت محور و … می پردازد.

در بخش صبحگاهی با محوریت تقویم تاریخ، اخبار و … اتفاقات روز را مرور می کند. در این بخش با تغذیه دانش آموزی و ورزش همگانی سبک های مختلف ورزش دانش آموزی را معرفی و بحث سلامت ورزشی را پیگیری می کند. همچنین در بخش فرهنگی اخبار و رویداد های جذاب فرهنگ و هنر مرور می شود.

مطالبات عمومی و پیگیری مطالبات و بررسی رویدادها و مناسبت ها در بخش های مختلف ملی و آیینی، توجه ویژه به نوجوانان و جوانان به صورت معرفی استعدادها و ظرفیت های مستعد، بررسی روند مطالبات معلمان و مسایل مرتبط با آموزش و پرورش به صورت مستقل، جذب و پخش تولیدات مردمی، روایت زندگی مردمی و نگاه ملی و آیینی به مناسب های تقویمی و تبیینی از دیگر رویکردهای قابل توجه برنامه «مثبت آموزش» است.

این برنامه در ساعات نیمروزی و عصرگاهی نیز تا حدود ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و با مرور برنامه های پخش شده در شبکه آموزش به بررسی اخبار و مسایل روز و آموزش مطالب علمی و همچنین جهاد تبیین در زمینه دستاوردهای علمی و فرهنگی و آموزشی کشور نیز خواهد پرداخت.

برنامه «مثبت آموزش» به تهیه کنندگی سید احسان میرمحمد علی و محمد بخشایش هر روز از ۸ صبح تا ۱۸ به صورت متناوب و در ۱۵ دقیقه پایانی هر ساعت پخش می شود.

کد خبر 6087936 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد