Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@21:02:10 GMT

ساخت ۱۰۰ مدرسه جدید در استان کرمان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۱۶۷۴

ساخت ۱۰۰ مدرسه جدید در استان کرمان

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان از ساخته شده ۱۰۰ مدرسه جدید با همت فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید محمد واعظی نژاد در جلسه ارتباط ویدئو کنفرانس با رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور طی گزارشی گفت: استان کرمان طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس رو از سال ۹۲ آغاز کرده و با توجه به وسعت و تنوع اقلیم استان تا سال ۹۷ این اداره‌کل موفق شده ۵ هزار و ۷۸۳ کلاس درس را به سیستم‌های استاندارد گرمایشی مجهز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در ابتدای سال ۹۸، ۷۵۷ کلاس درس مدارسی که بخاری نفتی با علمک گاز داشتند، به سیستم‌های گرمایشی مجهز شدند و در فاز دوم که در قالب طرح برچیده شدن بخاری‌های نفتی مدارس بدون علمک گاز اجرا می‌شود، ۴هزار کلاس درس دیگر در دستور کار نوسازی مدارس استان کرمان است.

او عنوان کرد: تا پایان خرداد ماه سال جاری جشن برچیده شدن و حذف بخاری‌های نفتی از کلاس‌های درس استان کرمان برگزار خواهد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی مدارس خریداری شده، گفت: هزارو ۲۸۰ کلاس درس آماده عقد قرارداد بوده و مابقی در مرحله طراحی هستند و به امید خدا در فاز سوم ۳۵۰۰ بخاری گازی نیز از کلاس‌های درس جمع آوری و به سیستم‌های استاندارد گرمایشی مجهز خواهند شد.

او در خصوص جذب مشارکت‌های مردمی جدید در حوزه مدرسه سازی گفت: در سال ۹۷ مبلغ ۳۲ میلیارد تومان تعهد خیرین بوده، که این مبلغ در سال ۹۸ به ۹۷ میلیارد تومان رسیده و رشد چشمگیری را در حوزه جذب مشارکت‌های مردمی داشته ایم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان از عقد تفاهم‌نامه‌ای با اتاق بازرگانی استان کرمان خبر داد و افزود: ۱۰۰ مدرسه به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان به همت فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی در استان کرمان ساخته خواهد شد.

اوهمچنین با موضوع مکانیابی در سال ۹۸ از همکاری‌های بی دریغ اداره کل آموزش و پرورش و مرکز بهداشت تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: بصورت اختصاصی با دانشگاه‌های شهیدباهنرکرمان و دانشگاه فرهنگیان کرمان قرارداد امضا شده و مکانیابی مدارس نواحی یک و ۲ شهر کرمان و شهرستان‌های رودبار جنوب و ریگان در حال انجام است.

واعظی نژاد با اشاره به اجرای پروژه‌های بزرگ مجتمع‌های آموزشی حیات طیبه، گفت: مجتمع‌های آموزشی شهید دادبین کرمان با زیربنای ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع با تعداد ۴۰ کلاس درس، سالن ورزشی، آمفی تئاتر، کارگاه و آزمایشگاه و پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی در حال احداث است و دیگر پروژه حیات طیبه کرمان به نام الغدیر با زیر بنای ۱۰ هزار متر مربع با تعداد ۳۶ کلاس درس و با طراحی خاص معماری مدارس سبز نیز در دستور کار است و طبق تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد فرهنگی قدس داشته ایم و با مشارکت این بنیاد فرهنگی و خیریه کار عملیات اجرایی آن از اردیبهشت ماه سال جاری شروع خواهد شد.

او در خصوص طراحی مدارس سبز در استان کرمان تصریح کرد: دو مدرسه در شهر کرمان طراحی معماری سبز دارند و کار طراحی آن‌ها به پایان رسیده و پس از تامین اعتبار به مرحله اجرا در خواهند آمد و از سال ۹۸ کلیه طرح‌های انجام شده در اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان با رویکرد معماری و طراحی مدرسه سبز می‌باشند.

واعظی نژاد با اشاره به اینکه در سال ۹۷ تعداد ۲۷۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان کرمان شده، گفت: این تعداد در سال ۹۸ به ۳۵۱ کلاس دست رسیده و شاهد رشد ۳۰ درصدی در تحویل پروژه‌ها بوده ایم.

او تصریح کرد: از این تعداد کلاس درس ۸۰ کلاس مربوط به جمع آوری مدارس خشت و گلی بوده، که خوشبختانه به موقع و در مهرماه تحویل آموزش و پرورش شده است.

عضو شورای آموزش و پرورش استان کرمان به مشکلات و کمبود فضا‌های آموزشی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در مجموع در استان کرمان هزارو ۳۳۵ مدرسه با شش هزارو ۱۴۷ کلاس درس غیر استاندارد داریم که با توجه به هدف گذاری صورت گرفته و شروع عملیات اجرایی چهار مجتمع به نام‌های مبارک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار شهید حسین پور جعفری و سردار شهید عبدالمهدی مغفوری و دو مجتمع بزرگ هنرستانی در استان کرمان و بازسازی مدارس آسیب دیده در سیل اخیر که گزارش آن نیز داده شده، این مدارس غیر مقاوم نیز از محل اعتبارات ملی و استانی مقاوم سازی خواهد شد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمان بیان داشت: در سال ۹۷، ۳۱۰ پروژه نیمه تمام از سال‌های ۹۰ و ۹۱ داشتیم که به لطف خدا همه آن‌ها فعال شده و ما هیچ پروژه نیمه تمام بلاتکلیفی در استان نداریم و امیدواریم رشد قابل توجهی در تحویل کلاس درس در سال ۹۹ خواهیم داشت.

واعظی نژاد با اشاره به اینکه در اواخر سال ۹۸و فروردین ماه سال جاری، استان کرمان دچار سیل زدگی شد، افزود: این

سیل در مجموع ۲۶۳ مدرسه با ۱۵۳۵ کلاس درس آسیب دیدند که با تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی واستانی وخیرین به زودی کار باسازی، بهسازی وتعمیر این مدارس نیز آغاز می‌شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رخشانی‌مهر نیز در این نشست خبری با ارتباط ویدئوکنفرانسی گفت: سال گذشته جهش خوبی در اعتبارات داشتیم و امسال ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم که می‌تواند منشاءخدمات خوبی در استان‌ها باشد.

او با بیان اینکه برای پروژه‌های مشارکتی سه هزارو ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار امسال اختصاص یافته است، افزود: با اعتبار ۸۳۰ میلیارد تومان ۵۰ هزار بخاری نفتی در کل کشور جمع آوری شد و فقط ۴ درصد مدارس کشور از بخاری نفتی استفاده می‌شوند.

او گفت: ۴ هزار کلاس درس غیراستاندارد و ۷ هزار و ۶۰۰ کلاس نیاز به استاندارد سازی گرمایشی دارند که در سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان برای استانداردسازی سرمایشی و گرمایشی تخصیص داده شد که نسبت به سال قبل آن ۴.۸ درصد رشد داشته است.

او تصریح کرد: شرایط استان کرمان شرایط خاصی است، سرانه آموزشی استان کرمان ۴.۹ است که باید سه دهم مترمربع به آن اضافه کنیم تا به استاندارد برسد.

او بیان داشت: تعهد خیرین مدرسه‌ساز کشور در سال ۱۳۹۸ میزان تعهد‌ها بیش از هزارو ۵۲۰ میلیارد تومان بود که نسبت به شروع دولت تدبیر حدود ۲ برابر رشد داشته است.

رخشانی‌مهر گفت: در قانون بودجه سال ۹۹ پیش بینی می‌شود که رشد ۱۶ برابری نسبت به سال ۹۶ در بخش مشارکتی داشته باشیم.

او افزود: طی سال ۹۸ حدود ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی به استان کرمان بوده است و برای امسال اعتبار تخصیص داده شده به استان کرمان بیش از ۱۵۸ میلیارد تومان خواهد بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدرسه استان کرمان میلیارد تومان آموزش و پرورش واعظی نژاد کلاس درس سال ۹۸ سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مهمان نوروزی در مدارس کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اسکان بیش از ۱۱ هزار و ۵۲۵ مهمان نوروزی در مدارس استان در هفته نخست تعطیلات خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح اسکان مسافران نوروزی ( بیست‌وهفتم اسفند) تاکنون نزدیک به ۲۲ هزار نفر روز در مدارس کرمانشاه اسکان پیدا کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی اظهار کرد: ۸۵۰ کلاس درس در قالب ۱۲۳ مدرسه با ۳۴۱ عوامل اجرایی آماده میزبانی از مسافران نورزی در مدارس استان کرمانشاه است.

وی همچنین از آمادگی ۲۰ پایگاه پذیرش اسکان و ۱۵ مهمانسرا و مرکز رفاهی آموزش و پرورش کرمانشاه برای خدمت‌رسانی به مسافران نورزی استان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه، اسکان در مدارس آموزش و پرورش را برای عموم مردم آزاد دانست و بیان کرد: اسکان مسافران نوروزی در قالب سه گروه کلاس‌های ویژه، الف و ب صورت می‌پذیرد.

وی توضیح داد: گروه ویژه این طرح شامل ۲۱ کلاس و دارای تخت‌خواب، فرش و پتو، یخچال، تلویزیون و وسایل گرمایشی و سرمایشی (حمام و دستشویی مشترک) است.

محمدی همچنین کلاس‌های گروه الف را مانند گروه ویژه اما فاقد تخت‌خواب و گروه ب نیز را دارای همه امکانات اما با تلویزیون و یخچال مشترک دانست.

وی هزینه‌های اسکان کلاس‌های گروه ویژه را ۲۹۰، گروه الف را ۲۵۰ و گروه ب را ۱۵۰ هزار تومان اعلام و اظهار کرد: طرح اسکان مسافران نوروزی در مدارس کرمانشاه تا دوازدهم فرودین اجرا می‌شود.

کد خبر 739207

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۱۰ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان داده شدند
  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • خیران؛ بزرگترین رکن نهضت مدرسه‌سازی
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • اسکان ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر
  • اسکان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مهمان نوروزی در مدارس کرمانشاه
  • ۲۳ هزار مسافر نوروزی در مدارس استان سمنان اسکان یافتند