Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@22:42:46 GMT

دستکش فضانوردان با الهام از جیمز باند طراحی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۲۰۵۹

دستکش فضانوردان با الهام از جیمز باند طراحی شد

آژانس فضایی اروپا از طرح دستکش فضانوردی مفهومی جدیدی رونمایی کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، آژانس فضایی اروپا دستکش فضانوردی نوینی طراحی کرده که مجهز به چند گجت جالب است تا انجام برخی فعالیت‌ها را برای  فضانوردان آسان‌تر کند. پروژه «پکس‌تکس» برنامه دو ساله این آژانس با هدف پیدا کردن مواد  کاربردی برای ساخت لباس‌های فضانوردی جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستکش جدید نیز حاصل همین پروژه است.

لباس فضانوردی درواقع نوعی از تکنولوژی پیشرفته و پیچیده است. این لباس تنها یک پوشش محافظ نیست بلکه یک فضاپیمای کوچک است که در نوع خود یک سیستم پیش‌رانش منحصربه‌فرد به شمار می‌رود که دستگاه‌های پیچیده‌ مورد نیاز برای پشتیبانی و محافظت از فضانورد را در محیط خشن فضا فراهم می‌کند. لباس فضانوردی تقریبا یک قرن است که در حال توسعه و بهبودسازی است اما هنوز به نمونه عالی نرسیده است.

یکی از سخت‌ترین اجزای لباس فضانوردی دستکش آن است. دستکش‌ها باید به اندازه کافی قدرتمند باشند که بتوانند در قسمت داخلی اتمسفر زمین مانندی را ایجاد و حفظ کنند و در عین حال به اندازه‌ای منعطف باشد که مانع حرکات پیچیده دست انسان نشود. متاسفانه دستکش‌های فضانوردی فعلی زیاد جالب نیستند. برای مثال نمونه آمریکایی آن زمخمت و بدترکیب است، دست را سرد نگه می‌دارد و باعث افتادن ناخن فضانوردان می‌شود.

حال آژانس فضایی اروپا از طرح مفهومی از دستکش فضانوردی نوینی رونمایی کرده که از ایده اصلی آن با الهام از جیمز باند شکل گرفته است. این دستکش مجهز به سه گجت است که در قسمت انگشتان تعبیه شده تا انجام برخی کارها را برای فضانوردان آسان‌تر کند.

یکی از این گجت‌ها توانایی کنترل حرکتی است که به فضانورد اجازه می‌دهد یک پهپاد یا سیاره نورد را با حرکت دست و از راه دور کنترل کند. دومین گجت یک لیزر است که برای هدف قرار دادن و اندازه‌گیری وسعت استفاده می‌شود. آخرین گجت نیز یک صفحه نمایش است که وضعیت لباس فضانوردی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: جیمز باند گجت آژانس فضایی اروپا لباس فضانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الهام علی‌اف» رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان درک مشترکی نسبت به توافق صلح دارند، هم‌اکنون آنچه باقی مانده بررسی و هماهنگی جزییات این توافق است.

الهام علی‌اف اواخر اسفند پارسال اعلام کرد که باکو بیشتر از هر زمانی به صلح با کشور همسایه یعنی ارمنستان نزدیک است. علی‌اف در آیین گشایش یازدهمین مجمع جهانی باکو با محوریت «احیای یک جهان از هم گسسته»، گفت: هم‌اینک بیشتر از هر زمانی به صلح با ارمنستان نزدیک هستیم. آذربایجان آماده ادامه مذاکرات صلح با ایروان است زیرا زمان پایان دادن به بی‌ثباتی در منطقه فرارسیده است.

مجمع جهانی باکو از سال ۲۰۱۳ برگزار می‌شود. یکی از مبتکران ایجاد این مجمع، «باشگاه / کلوپ مادرید» است که بیش از ۸۰ رییس جمهور و نخست وزیر اسبق را از ۵۶ کشور جهان گرد هم می‌آورد.

ایروان و باکو پارسال با میانجی‌گری روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات برای صلح در آینده را آغاز کردند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه مه سال جاری گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن حاکمیت جمهوری آذربایجان در مرزهای شوروی سابق از جمله قره‌باغ است.

با وجود توقف مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار علی اف و پاشینیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات از سر گرفته شود.

کد خبر 6086826

دیگر خبرها

  • طراحی مد با الهام از یک غذای مکزیکی! (عکس)
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • بلاک شات دیدنی لبران جیمز مقابل جمال موری در دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز / فیلم
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • دایی بایدن را آدمخوارها خورده اند؟ | جیمز ماراپه: ما آدمخوار نیستیم
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است
  • شام لاکچری فضانوردان آپولو ۸ چه بود؟ (+عکس)