Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «مریم اعتمادی» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: پس از شیوع کرونا به صورت روزمره با بیمارانی مواجه هستیم که از ازدست دادن حس بویایی خود شکایت دارند که تعدادی از آنها از بروز سرماخوردگی خفیف پیش از این مساله می گویند.

وی اظهارداشت: انجمن گوش و حلق و بینی کشور از احتمال بالای رابطه این تظاهرات با عفونت کرونا خبر داده و از شهروندان خواسته که در صورت اختلال حس های بینایی و چشایی به سرعت خود را به مدت ۱۴روز قرنطینه کنند و برنامه ای برای مراقبت از سلامتی اطرافیان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتمادی تصریح کرد: بویایی و چشایی این افراد احتمالا پس از درمان بیماری کرونا و بهبودی کامل، حداکثر پس از چند ماه بهبود می یابد اما در صورت عدم بهبود راهکارهای متنوعی برای بازگشت سلامتی کامل بیماران در دسترس پزشکان قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا روز ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور اعلام کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و ۶۸۳ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا بیماری های ویروسی کرمانشاه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری های ویروسی کرمانشاه بهداشت و سلامت ویروس کرونا بیماری های ویروسی کرمانشاه بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مصرف استامینوفن در بارداری باعث اختلالات رشدی‌ - عصبی در کودک می‌شود؟

نتایج یک مطالعه‌ جدید نشان می‌دهد مصرف استامینوفن در دوران بارداری با افزایش خطر ابتلا به اوتیسم، اختلال کمبود توجه/بیش‌فعالی (ای‌دی‌اچ‌دی) یا ناتوانی ذهنی در کودکان ارتباطی ندارد.

به گزارش ایسنا، این پژوهش که در «جاما نتورک» (JAMA Network) منتشر شد، داده‌های بیش از ۲.۴ میلیون کودک متولدشده در سوئد را از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ با پیگیری تا دسامبر ۲۰۲۱، تجزیه و تحلیل کرد. 

بنابر گزارش نشریه «هیل»، متخصصان در نهایت به این نتیجه رسیدند که  بین مصرف استامینوفن در دوران بارداری و اختلال‌های عصبی‌ــ‌رشدی ارتباطی وجود ندارد و این اختلال‌ها می‌تواند به عوامل دیگری مربوط باشد.

طبق گفته متخصصان، مقایسه شاخص خطر مطلق (absolute risk/ میزان وقوع یک بیماری خاص در یک جمعیت خاص در یک بازه زمانی مشخص) در کودکان ۱۰ ساله‌ای که در معرض استامینوفن قرار گرفته بودند، با افرادی که در معرض آن نبودند، نشان داد در مورد ابتلا به اوتیسم، این خطر ۱.۳۳ درصد در برابر ۱.۵۳ درصد بود. این میزان در ابتلا به ای‌دی‌اچ‌دی ۲.۴۶ درصد در برابر ۲.۸۷ درصد شد و در ابتلا به ناتوانی ذهنی این آمار به ۰.۷۰ درصد در برابر ۰.۸۲ درصد رسید.

از آنجا که تحلیل و بررسی اولیه نشان داد خطر ابتلا به اوتیسم، ای‌دی‌اچ‌دی و ناتوانی ذهنی در میان کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری استامینوفن مصرف کرده‌اند، کمی افزایش می‌یابد، متخصصان پژوهش دوم را روی خواهر و برادرها انجام دادند.

طبق تجزیه و تحلیل گروه کنترل خواهر و برادرهاــ که مصرف استامینوفن مادران هنگام بارداری یکی از آن‌ها و مصرف نکردن در بارداری دیگری را بررسی می‌کردــ هیچ ارتباطی بین اختلالات رشدی‌ــ‌عصبی و مصرف استامینوفن گزارش نشد.

به گزارش ایندیپندنت، این تحقیق نشان داد که بین مصرف استامینوفن و اختلالات رشدی‌ــ‌عصبی رابطه علت و معلولی وجود ندارد.

بر اساس نتایج این پژوهش، یک عامل یا علت خاص و یکتا نمی‌تواند به‌تنهایی این ارتباط را تبیین کند، بلکه عوامل متعددی مانند سلامتی والدین و مشخصه‌های جمعیت‌شناختی نظیر سن، جنسیت، تحصیلات، شغل، درآمد، محل زندگی و وضعیت اجتماعی‌ــ‌اقتصادی ممکن است به طور جداگانه یا در ترکیب با یکدیگر، بر ارتباط بین مصرف استامینوفن و بروز این اختلال‌ها تاثیرگذار باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وسواس؛ بیماری سمج اما درمان‌پذیر
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • آبله مرغان؛ بیماری شایع اولین فصل سال
  • مصرف استامینوفن در بارداری باعث اختلالات رشدی - عصبی در کودک می‌شود؟
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • آیا مصرف استامینوفن در بارداری باعث اختلالات رشدی‌ - عصبی در کودک می‌شود؟
  • ۲ نشانه در زمان خواب که علائم اولیه ابتلا به آلزایمر است!
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟