Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالحسن میرعمادی گفت: بهترین هدیه برای طلاب جهادی این است که مقام معظم رهبری در سخنرانی ویژه روز نیمه شعبان از نیروهای جهادی به ویژه طلاب جهادی تشکر کردند، این بهترین حمایت معنوی برای طلاب است که رهبری عزیز از ما خوشحال باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدابوالحسن میرعمادی در گفت وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: هنگامی که کرونا، این ویروس منحوس به ایران آمد و شاهد بودیم که چهره‌های ارزشی و انقلابی در حال گندزدایی و ضدعفونی سطح شهر هستند، بنده به عنوان طلاب جوان و انقلابی دیگر این گروه از شهرستان ساری خود را در کنار مردم دیدیم، سم‌پاش به دست گرفتیم و سطح شهر را ضدعفونی کردیم تا بتوانیم کمکی به مردم کرده باشیم اما به مرور زمان احساس کردیم در کنار این کارهای زیبا و ارزشمند ما روحانیون وظیفه مهم‌تری بر عهده‌مان است، مسئله تغسیل، تکفین و تدفین اموات کرونایی از اموری بود که مغفول ماند بنابراین ما این مسئله را برای خود واجب کفایی می‌دانستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


                             
وی افزود: در خصوص تغسیل، تکفین و تدفین اموات کرونایی جلساتی را ترتیب دادیم و در ابتدای امر وعاظ ولایی خود حرکت کردیم، به روستای مورد نظر رفتیم و چندین مورد مبتلا به کرونا را با رعایت نکات و موارد بهداشتی تدفین کردیم زیرا متاسفانه اخبار خوبی پیرامون تدفین اموات کرونایی به گوش ما نمی‌رسید مبنی بر اینکه این افراد بدون رعایت ضوابط شرعی در حال دفن بودند و ما بسیار نگران بودیم که اگر ما در این عرصه ورود پیدا نکنیم در آینده مورد مواخذه قرار خواهیم گرفت که چرا روحانیت که همیشه کنار مردم بوده است، اکنون که مردم به یاری‌شان احتیاج دارند کناره‌گیری کردند، به این ترتیب بود که تدفین اموات کرونایی را آغاز با حفظ موازین شرعی آغاز کردیم.
                  
نماینده قرارگاه جهادی موسی‌بن‌جعفر(ع) ساری با بیان لزوم تغسیل اموات کرونایی ادامه داد: تغسیل اموات کرونایی نیز از مواردی بود که انجام نمی‌شد بنابراین استفتائی از مقام معظم رهبری انجان شد و نظر ایشان این بود که حتی با صرف هزینه بسیار زیاد مسئله تغسیل باید انجام شود و اگر نشد و میسر نیست مراحل دیگری مانند تیمم صورت گیرد، این مسئله ما را به فکر فروبرد  که دنبال راهی برای غسل دادن اموات باشیم تا حرمت افراد حفظ شود و نگذاریم بدون غسل دفن شوند بنابراین به فکر ایجاد قرارگاهی با هماهنگی مسئولان و امام جمعه شهر افتادیم.
                       
میرعمادی تصریح کرد: جهت ایجاد قرارگاه خدمت آیت‌الله لائینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران رفتیم که ایشان بسیار استقبال کردند و حتی منتظر این طلاب جهادی بودند،همچنین فرمانده سپاه کربلای استان نیز موافقت کردند و به این طریق قرارگاه به صورت استانی تشکیل شد، در هر شهرستان نیز زیر نظر امام‌جمعه قرارگاه شهرستانی به همین نام مشغول به خدمت شد و در شهرهایی مانند قائمشهر و بابل قرارگاه‌های جهادی که از قبل شکل گرفته بودند مانند قرارگاه منتقمون در همین راستا با ما همکاری و هماهنگی دارند و بدین ترتیب از ۱۰ فروردین کار تغسیل اموات کرونایی در آرامستان بهشت رضا به صورت رسمی آغاز شد و تا به امروز تغسیل در مازندران ادامه دارد.
                 
وی بر حفظ پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و یادآور شد: از همان ابتدا براساس پروتکل‌های بهداشتی عمل کردیم و بخش‌نامه‌ها و نکات بهداشتی را مورد موشکافی قرار دادیم، در جلسات ستادی نیز از حضور مشاوران و متخصصان امر بهداشت استفاده کردیم، غسالان نیز با تجهیزات کامل و لباس ویژه که توسط سپاه در سراسر استان فراهم شد به امر تغسیل مشغول هستند، خوشبختانه تخطی از موارد بهداشتی نداشتیم و سعی بر حفظ جان غسالان جهادی و جهادگر داریم.
               
نماینده قرارگاه جهادی موسی‌بن‌جعفر(ع) ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه کربلای مازندران گفت: سپاه استان از همان روزهای نخست در کنار طلاب جهادی بود و همه موانعی که در سر راه تغسیل اموات کرونایی قرار داشت را از بین برد، فرمانده سپاه کربلا با سر خط کردن تمامی فرماندهان شهرستان‌ها آنها را موظف کرد تا روز آخر تغسیل در کنار طلاب جهادی فعالیت داشته باشند و مشکلات آنها را برطرف کنند، این حمایت‌های معنوی به طلاب جهادی روحیه‌ای جهادی داد و نشان دهنده این امر بود که سپاه همیشه در خط مقدم قرار دارد و در مسئله کرونا هم در کنار مردم بود و از یاری در این خط مقدم تغسیل دریغ نکرد.
         
این روحانی جهادگر حفظ حرمت اموات را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که انسانی که می‌میرد همچون زنده‌ها حق و حرمتی دارد، کمترین حقی که برای کسی که فوت شده هست امکان تغسیل وی با حفظ احترام است، بنابراین ما روحانیون این امر را فریضه‌ای برای خود می‌دانیم و طبق فرموده پیامبر« یا علیُّ إذا رَأیتَ الناسَ یَشتَغِلُونَ بالفَضائلِ فاشتَغِلْ أنتَ بِإتمامِ الفَرائضِ» هنگامی که مردم به امورات مستحب مشغول هستند باید به واجبات پرداخت و امروز چه واجبی بالاتر از حرکت اموات کرونایی و تغسیل و تدفین‌شان برای ما روحانیون وجود دارد؟
    
میرعمادی افزود: از روزی که این کار کلید خورد،یقین پیدا کردیم که دل همه جامعه روحانیت با این کار است و بسیاری از بزرگان و چهره‌های حوزه و دانشگاه تماس گرفتند و تشکر و قدردانی کردند و تقاضا داشتند تا اگر لازم است حضور داشته باشند، حجت‌الاسلام ابوترابی مدیر حوزه علمیه استان مازندران نیز حضور در کنار طلاب جهادی به آنان روحیه دادند، همچنین حوزه علمیه حضرت نرجس هم در خصوص تغسیل خواهران اعلام آمادگی کردند، بدون اغراق در این چند روز اسامی در دست ما است که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم زیرا نیروهای زیادی داوطلب شدند بدون اینکه هیچ چشمداشتی داشته باشند، ما امیدواریم این ویروس منحوس زودتر از بین برود اما اگر ادامه دار شد طلاب جهادی پای کار هستند همن گونه که تا امروز 150 نفر را تغسیل و تدفین کردند تا یکی از شئونات اسلام روی زمین نماند.
       
این جهادگر بسیجی بیان کرد: در دوران غیبت امام زمان(عج) روحانیت در کنار مردم هستند و در کنار دعوت مردم به اسلام، به خدمت بر خلق تاکید می‌کنند زیرا این عمل کمتر از عبادت نیست، این بار نیز روحانیون با عمل خود مردم را به سوی خوبی‌ها دعوت می‌کنند تا اصالت روحانیت شیعه را به نمایش بگذارند، امروز نوبت ماست که با عمل خود بگوییم اگر سالهاست بر روی منابر مردم را به کار خیر دعوت می‌کنیم، خودمان در خط مقدم هستیم و در این روزایی که شاید بسیاری از خانواده‌ها درگیر کرونا هستند و وحشت دارند بدانند طلبه‌هایی هستند که چه در بیمارستان‌ها و چه در امر تغسیل و تدفین کنارشان خواهند بود.
               
وی گفت: بهترین هدیه برای طلاب جهادی این است که مقام معظم رهبری در سخنرانی ویژه روز نیمه شعبان از نیروهای جهادی به ویژه طلاب جهادی تشکر کردند، این بهترین حمایت معنوی برای طلاب است که رهبری عزیز از ما خوشحال باشد و احساس کنیم این عمل باعث لبخند رضایت امام زمان و رضایت ایشان از سربازان کوچک خود باشد.
           
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تدفین اموات کرونایی تغسیل اموات کرونایی طلاب جهادی برای طلاب کنار مردم خط مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به عزم راسخ و ویژه دولت سیزدهم بر موضوع مقابله با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا می‌تواند جهش تولید را به صورت جدی به خطر بیندازد.

او  با بیان اینکه پدیده مهلک و شوم قاچاق در کشور و خراسان جنوبی دامن گیر است، افزود: باید از ورود کالای قاچاق به استان و خروج قاچاقی کالا از استان پیشگیری کنیم تا مشکلات و تبعات بعدی آن به حداقل برسد.

طالبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بار‌ها بر موضوع برخورد با کالای قاچاق تأکید کرده اند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تأکید دارند که در این خصوص باید برنامه ریزی لازم برای بستن منافذ قاچاق کالا در ورودی و خروجی‌ها صورت گیرد و برای آن راهکار‌های لازم پیدا شود تا از قاچاق کالا پیشگیری شده و قاچاق به حداقل برسد.

معاون سیاسی استاندار به عوارض شوم ناشی از قاچاق کالا اشاره کرد و ادامه داد: در ورودی‌ها و خروجی‌های رسمی کشور گمرک مستقر است و حقوق و عوارض دولتی را می‌گیرد، اما در موضوع قاچاق این اتفاق نمی‌افتد و کالا بدون پرداخت حقوق دولت خارج و یا وارد می‌شود که این تنها بخشی از تبعات اقتصادی قاچاق کالاست.

او برهم خوردن تعادل بازار عرضه و تقاضا را از دیگر عوارض قاچاق کالا دانست و تصریح کرد: سود آوری و فساد مالی، مختل شدن تولید و صنایع کشور و کارخانه ها، به هم ریختن بازار با اشباع کالای قاچاق، عدم مدیریت صحیح دولت بر مدیریت اقتصادی و تهدید سلامت و بهداشت مردم از دیگر عوارض خسران آفرین کالا‌های قاچار است.

طالبی به عوارض استفاده از لوازم بهداشتی و آرایشی و البسه تاریخ گذشته و قاچاق اشاره کرد و با تأکید بر اینکه اینها تهدیدی برای مردم هستند، گفت: در این خصوص فرهنگ سازی لازم صورت نگرفته تا مردم از عوارض و تهدید‌های بهداشتی کالا‌های قاچاق باخبر باشند.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه تعامل بین دستگاهی در مقابله با قاچاق کالا و ارز بسیار مؤثر است چرا که یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند با این امر مهم مبارزه کند، عنوان کرد: تعاملات بین دستگاهی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با هدف حل مشکل و فراتر از قانون باید باشد.

او با بیان اینکه دولت سیزدهم عزم بسیار ویژه و راسخی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد و بار‌ها رئیس جمهور بر مقابله با کالای قاچاق تأکید داشته اند، گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری با شعار جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده که در این زمینه مردم باید با مقابله با کالای قاچاق به افزایش تولید کمک کنند.

طالبی اظهار کرد: چنانچه کالای قاچاق به راحتی بتواند وارد شده، در بازار عرضه شود و به مصرف برسد، جهش تولید که مورد تأکید رهبری و حاکمیت و مسئولان است در سایه این پدیده شوم قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • هدف محفل «امام حسنی ها» قرار گرفتن قرآن در مسیر زندگی است
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • وقتی جهادگران لبخند هدیه می‌دهند/هزارخدمت دندانپزشکی در سربیشه
  • موفقیت قابل توجه توزیع میوه در طرح تنظیم بازار فارس
  • ایران در صف مقدم حمایت از آرمان فلسطین است
  • بهترین نسخه برای پیشرفت ایران مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است
  • چرا مردم در کشورهای اسکاندیناوی شادترند؟
  • آیت‌الله خامنه‌ای در شخصیت‌های قبل از انقلاب بی‌نظیر بودند و کسی نمی‌تواند انکار کند