Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@02:25:41 GMT

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۷ فروردین ماه

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۳۲۱۴

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۷ فروردین ماه

ادامه بررسی جزییات لایحه مالیات بر ارزش افزوده/ اختصاص یک پنجم حقوق اردیبهشت نمایندگان برای مقابله با کرونا/ موافقت مجلس با دو فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان و مجلس/ بیانیه نمایندگان مجلس در مورد ضرورت تجدیدنظر در دستمزد کارگران و ... از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) بیست و هفتم فروردین ماه ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد و ادامه بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در این جلسه نمایندگان با تصویب ماده ۵۳ لایحه مالیات بر ارزش افزوده، در مصوبه‌ای وزیر کشور را موظف به اعلام سقف نرخ عوارض به شهرداری‌ها و شوراهای شهر کردند.

همچنین نمایندگان با بررسی مواد ۵۴ و ۵۵  و ۵۶ این لایحه همچنین تعدادی از قوانین را از اجرای لایحه مالیات بر ارزش افزوده مستثنا کردند که از جمله آن قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی است.

در ادامه جلسه علنی امروز، تقاضای گروهی از نمایندگان برای بررسی طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به صورت دو فوریت را بررسی شد که در نهایت نمایندگان با آن موافقت کردند.

ناطقین امروز مجلس

کواکبیان: کرونا را سیاسی نکنیم/ کرامت جان‌باختگان کرونا در کفن و دفن حفظ شود

فولادگر: تهدیدهای کرونا را به فرصت تبدیل کنیم

گلمرادی: به معیشت معلمان و کارگران توجه کنید

نماینده سیرجان: به فریاد نیازمندان برسید

خدری: کرونا را دستمایه تسویه‌حساب شخصی و گروهی قرار ندهید

***

مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از عدم قرائت بیانیه ١٨٠ نماینده درباره تعیین حداقل دستمزد کارگران انتقاد کرد و گفت: دیروز ۱۸۰ نماینده بیانیه‌ای را درباره تعیین حداقل دستمزد کارگران امضا کردند اما بیانیه خوانده نشد و وزیر کار دیشب مصوبه شورای عالی کار را ابلاغ کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم در تذکری در همین رابطه خواستار اصلاح ابلاغیه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال جاری شد.

در ادامه محمد علی وکیلی، عضو هیات رییسه مجلس، بیانیه نمایندگان مجلس در مورد ضرورت تجدیدنظر در دستمزد کارگران را قرائت کرد.  صدور بیانیه ای خواستار تجدید نظر در حداقل دستمزد کارگران شدند.

۲۸ نماینده مجلس هم در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین حداقل دستمزد برای کارگران را دارای ایراد و اشکال دانستند.

در این تذکر آمده است که چرا شورای عالی کار برخلاف ماده ۴۱ قانون کار و بدون امضای نماینده کارگران حداقل دستمزد را بسیار کمتر از میزان تورم سالانه تعیین کرده است.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

انتقاد «کاتب» از اظهارات مجری برنامه صبح بخیر ایران علیه نمایندگان

کولیوند: شورای عالی مدیریت بحران برای مقابله با کرونا تشکیل شود

سبحانی فرد: سیل در شهرستان‌های سبزوار خسارات زیادی وارد کرده است

میرزاده: در افزایش حقوق‌ها، معلمان و بازنشستگان دیده نشدند

***

احمد امیرآبادی، عضو هیات رئیسه مجلس موارد اعلام وصولی از جمله طرح اصلاح قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را اعلام وصول کرد.

۲۴ نماینده در تذکری به رئیس جمهور از اجرایی نشدن قانون مدیریت بحران به خصوص در شرایط فعلی با شیوع کرونا انتقاد کردند.

همچنین عبدالرضا مصری که اداره بخش پایانی جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، اعلام کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک پنجم حقوق اردیبهشت ماه خود را برای مقابله با کرونا تخصیص دادند.

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهمترین اخبار امروز مجلس مالیات بر ارزش افزوده دستمزد کارگران قانون انتخابات کروناویروس لایحه مالیات بر ارزش افزوده حداقل دستمزد کارگران تعیین حداقل دستمزد مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟

سیدصولت مرتضوی در جمع خبرنگاران درخصوص طرح کالابرگ الکترونیکی و طرح فجرانه که در مراحل بعدی ادامه یافت، گفت: در رابطه با تداوم طرح نیاز به بررسی مجدد است و مقرر شد که آقای دکتر مخبر محوریت کار را داشته باشند و پیگیری کنند. در بحث کالابرگ هم استقبال بسیار خوب بود؛ هم در مرحله اول مخصوصا در دهک‌های کم درآمد به ویژه دهک اول، دوم، سوم و در مرحله دوم هم استقبال بهتر شد و حتی در مرحله سوم استقبال شتاب بیشتری گرفت.

وی ادامه داد: ما پیش بینی می‌کنیم که تقریبا بالغ بر ۹۵ درصد از طرح استقبال شود و مردم هم بسیار خوب استقبال کردند و کسبه هم تلاش شان این بود که در کمترین فرصت کار انجام شود.

وزیر کار در پاسخ به سوالی خصوصی تعطیلی پنجشنبه‌ها و اجرای آن بر مشمولان قانون کار و بخش خصوصی، تصریح کرد: این مساله نیاز به قانون دارد، هرچه که قانونگذار تصویب کند لازم الاجرا است. در واقع هرچه که مجلس تصویب کند و ابلاغ شود ما حتما اجرا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت لایحه واگذاری تعیین نرخ دستمزد کارگران به مجلس گفت: لایحه واگذاری تعیین دستمزد در حوزه کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی است، در بخش کارشناسی وزارتخانه است که بعد باید به دولت ارسال شود و در صورت تصویب در هیات دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به سوالی پیرامون برخی شنیده‌ها از تعدیل نیرو در شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: من گزارشی از تعدیل نیرو ندارم، شما اگر گزارشی دارید مکتوب به ما بدهید حتما بررسی می‌کنم و در جلسه آینده خدمت شما اعلام می‌کنم.

منبع: خبرآنلاین

tags # تعطیلی ادارات ، حقوق کارگران سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان
  • موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی
  • دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن افزایش نیافت
  • نتیجه جلسه مهم شورای عالی کار؛ آیا دستمزد ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد؟
  • دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت