Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، با ابلاغ برنامه های حمایتی دولت از آسیب دیدگان کرونا، تخصیص تسهیلات یک میلیون تومانی به یارانه بگیران را می توان فراگیرترین اقدام در این راستا دانست.

 بر این اساس هر چند تمامی سرپرستان ۲۳ میلیون خانوار مجاز هستند از تسهیلات یک میلیون تومانی ویژه کرونا بهره بگیرند اما ۴ میلیون خانوار خاص که شدت آسیب آنها از شیوع کرونا بالاتر تلقی می شود، مجاز هستند از تسهیلاتی بین یک تا دو میلیون تومان بهره ببرند که البته این رقم نیز قرض الحسنه خواهد بود و بازپرداخت آن با تنفسی چهار ماهه در دستور کار قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور حمایت از خانوارهای ایرانی که تحت تاثیر تبعات اقتصادی شیوع بیماری کرونا قرار گرفته اند، تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی ماهانه دریافت می کنند و علاقمند هستند از تسهیلات بانکی حمایتی کرونا برخوردار شوند، می توانند با در نظر گرفتن شرایط مندرج در این اطلاعیه، ضمن پذیرش محتویات آن، کد ملی سرپرست خانوار را حداکثر تا روز یکشنبه ۹۹/۱/۳۱ از طریق تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است  به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند.

شماره پیامک درخواست وام یک میلیونی اعلام شد | جزئیات شرایط، اقساط و...

خانوارهای یارانه بگیر، برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفاً با پاسخ به پیامک هایی که  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند ثبت کنند.

برای اعلام تقاضا، هیچ گونه مراجعه به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی نیاز نیست.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساعت ۲۲ روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه جاری به همه سرپرستان خانوارهای دریافت کننده یارانه پیامک ارسال خواهد کرد.

 بسیاری از کارشناسان معتقدند تدارک بسته‌های حمایتی ویژه، حتی غیرنقدی در شرایط کنونی می‌تواند زمینه را برای کاهش فشار بر اقشاری که تحت شرایط کنونی با کاهش شدید درآمد یا حتی از دست دادن مقطعی شغل مواجه شده اند فراهم کند.  بر این اساس اما تسهیلاتی ویژه برای تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار تدارک دیده شده است. اعتباری در محدوده ۷۵ هزار میلیارد تومان که قرار است به صاحبان کسب و کاری که نسبت به تعدیل کارگران اقدام کرده اند، پرداخت شود.

جزئیات پرداخت ۲ وام قرض‌ الحسنه | ثبت نام در سایت نیاز نیست

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا نیز در این زمینه گفت: شهروندان برای دریافت وام یک میلیونی کرونا لازم است کد ملی سرپرست خانوار را حداکثر تا ۳۱ فروردین از شماره تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است، به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند و به شماره های دیگر اهمیت ندهند.

سرهنگ دوم علی محمد رجبی در این باره اظهار کرد: خانوارهای یارانه بگیر برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفاً با پاسخ به پیامک‌هایی که وزارت ارتباطات ‌و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند، اعلام کنند.

وی افزود: اطلاع رسانی یا ثبت تقاضای وام با هر سر شماره‌ای غیر از این سر شماره، دامی از سوی شیادان و مجرمان سایبری است و آنان تلاش می کنند تا شهروندان را اغفال کرده و اطلاعات بانکی آن‌ها را به سرقت ببرند.

این مقام مسئول ادامه داد: ثبت نام برای دریافت این وام به هیچ گونه پرداختی نیاز ندارد و تقاضای پرداخت وجه برای ثبت نام، کلاهبرداری است و در گذشته نیز شاهد سوءاستفاده مجرمان سایبری در این دست موارد بوده‌ایم.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با تاکید بر اطلاعیه وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: در فرآیند ثبت نام و دریافت این وام هیچ گونه نیازی به مراجعه به بانک، سازمان‌های دولتی و ثبت نام در هیچ وب سایتی نیست.

رجبی از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه پیامک ثبت نام وام یک میلیون تومانی که از سر شماره‌ای غیر از v.refah برای آن‌ها ارسال شود، بدون توجه به چنین پیامک‌هایی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند تا با این دست اعمال مجرمانه برخورد قانونی شود.

کد خبر 501599 برچسب‌ها یارانه کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: یارانه کرونا یک میلیون تومانی سرپرست خانوار وام یک میلیون ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۳۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سعید تجری، عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای اخیر در استان گلستان پیامکی با عنوان «ثبت نام طرح کمک معیشتی دریافت کنید» برای شهروندان گلستانی ارسال می‌شود که این پیامک‌ها حاوی لینک آلوده و جعلی هستند.

وی افزود: از همه شهروندان خواسته می‌شود این موضوع را مورد توجه قرار داده و آن را به نزدیکان خود هشدار دهند و توجهی به پیامک نداشته و لینک را باز نکنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: برخی اوقات گوشی افراد حک می‌شود و این پیامک‌ها از طرف فرد برای همه مخاطبان به صورت ناخودآگاه ارسال می‌شود. افراد توجه داشته باشند پیامی که با عنوان ثبت نام کمک معیشتی برای آنها ارسال شد و حاوی لینک بود صد درصد یقین داشته باشند که کلاهبرداری است.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های دولتی به هیچ عنوان با شماره‌های شخصی پیامک برای افراد ارسال نمی‌کنند، یادآور شد: تمامی این پیام‌ها با شماره ۶۰۳۰ در حال ارسال است.

تجری اظهار کرد: افراد توجه داشته باشند زمانی که پیام برای آنها ارسال می‌شود و ندانسته آن را باز می‌کنند در گام نخست همان پیام برای تمامی مخاطبین گوشی همراه ارسال می‌شود و در مرحله بعدی حساب بانکی فرد در دسترس کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: اگر فرد در صورتی که با این صحنه مواجه شد در نخستین گام گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهد تا از ارسال پیامک‌های بیشتر خود داری شود.

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: در صورت خالی شدن حساب بانکی باید فرد سریعاً با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا تماس گرفته تا اقدامات لازم توسط همکاران در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های پلیس فتا کشف شد.

کد خبر 6087006

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر