Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:20:43 GMT

مطالعه و بازنگری ۳۰ طرح هادی روستایی اردستان انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۴۰۰۷

مطالعه و بازنگری ۳۰ طرح هادی روستایی اردستان انجام شد

سید ایمان فتوحی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران به اجرای طرح هادی در ۲۳ روستای شهرستان شامل عملیات زیرسازی در ۱۰ روستا، جدول‌گذاری و کانیو در ۶ روستا، اجرای سنگ فرش در ۲ روستا، اجرای آسفالت معابر ۱۸ روستا، مطالعه و بازنگری طرح هادی هفت روستا اشاره کرد که با اعتبارهایی از منابع ملی، تملک دارایی، قیر و منابع داخلی بنیاد مسکن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنیاد مسکن ملزم به تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که در این راستا برای ۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح تهیه و اجرا شده است.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان بیان کرد: برای ۲۷ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز با پیگیری مسوولان طرح هادی تهیه و اجرا شد و در زمان حاضر پوشش طرح هادی در این شهرستان ۱۲۸ درصد با جمعیت افزون بر ۱۳ هزار نفر است.

وی همچنین از تملک ۳۷ هکتار زمین در چهار روستای شهرستان اردستان برای ساخت واحدهای مسکونی خبر داد و اضافه کرد: ۵۴ قطعه زمین در ۱۳ روستا برای ساخت خانه تا کنون واگذار شده است.

فتوحی یادآور شد: بیش از ۳۳ درصد جمعیت شهرستان اردستان را روستاییان تشکیل می‌دهند و بر همین اساس نیز باید شاهد اختصاص منابع باشیم که در این راستا ۲۸ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارهای تملک دارایی‌ها و منابع در اختیار نماینده و بنیاد مسکن اختصاص داده شده است.

به گفته وی، این مبلغ برای بهسازی و مطالعه در ۳۵روستا شامل تهیه طرح هادی ۱۲ روستا، بهسازی ۹ روستا، بازنگری طرح ۱۰ روستا، اجرای آسفالت معابر هشت روستا و ایمن‌سازی مسیل در ۲ روستا هزینه خواهد شد.

وی در ادامه نیز به پرداخت ۵۵۶ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه و بلاعوض به مبلغ ۹۴ میلیارد ریال شامل تسهیلات ویژه مسکن روستایی، ساخت خانه و تعمیر واحدهای خسارت دیده از حادثه‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: ۲۴۴ جلد سند شهری و ۱۴۲ جلد سند برای واحدهای مسکونی در ۳۰ روستای شهرستان اردستان صادر شده است.

بنابر اعلام مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، به طور تقریبی سالانه هشت هزار واحد مسکونی در این استان نوسازی می‌شود.

واگذاری زمین و ساخت سالانه پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۴ در دستور کار بوده و مقرر شده است که تا ۸۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شوند.

شهرستان ۴۲ هزا نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی اردستان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی اردستان اصفهان بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی اردستان اصفهان بنیاد مسکن طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان

حمزه زاده در نشست شورای راهبردی روستای تاریخی کندوان، روستای مدفون در دل کوه حیله ور را یکی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان اسکو و آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت:تاکنون ۶۰ واحد کران در داخل این غار زیرزمینی کشف و از زیر گل و لای بیرون آمده و پیش بینی می‌شود با اجرای طرح‌های مطالعاتی افزون بر ۲۰۰ واحد کران دیگر نیز شناسایی شود.

 وی گفت:با شناسایی کران‌های مدفون روستای حیله ور و جذب سرمایه گذاران خواهیم توانست نسبت به توسعه گردشگری و عمرانی کندوان اقدام کنیم.

فرماندار شهرستان اسکو هم با اشاره به ثبت جهانی گردشگری روستای کندوان بر لزوم اجرای سریع طرح جامع کندوان تاکید کرد و افزود:با اجرای طرح جامع کندوان ساماندهی این روستا سرعت بیشتری گرفته و شاهد استاتدارد سازی در ارائه خدمات به گردشگران خواهیم بود.

 حسین فیروزی یکی از تهدیدات و چالش‌های پیش روی کران‌های تاریخی کندوان را ورود خودرو‌های سبک و سنگین گردشگرات به داخل روستا عنوان کرد و افزود:لرزش و صدای این خودرو‌ها آسیب‌هایی به کران‌های سنگی کندوان وارد می‌کند که در این راستا طرح ایجاد پارکینگ خودرویی در بیرون از محوطه تاریخی روستا به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع و گنجایش ۱۲۰۰ دستگاه خودرو تدارک دیده شده است.

 وی همچنین ساخت و ساز‌های غیر مجاز در محدوده تاریخی روستای کندوان را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی این روستا برشمرد و گفت:با اجرای سیاست‌های تشویقی برای روستائیان جهت تخریب سازه‌های جدید و انتقال آنها به روستای پایین دست خواهیم توانست تا حدودی از تغییر منظر تاریخی و هویت اصلی کندوان جلوگیری کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • تاکید برلزوم مطالعه و احیای روستای مدفون کندوان
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی
  • پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرحهای هادی روستایی در مازندران