Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@21:09:54 GMT

اجرای مشوق‌های سربازی از تیر ماه

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۴۲۷۶

اجرای مشوق‌های سربازی از تیر ماه

خبرگزاری ایستا: سردار سید مهدی فرحی دراین باره گفت: صبح امروز مذاکراتی میان نمایندگان قرارگاه مرکزی مهارت آموزی، سازمان وظیفه عمومی ناجا و اداره سرمایه انسانی سرباز معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح انجام و مقرر شد تا مشوق‌های کارکنان وظیفه دارای مهارت از تیرماه سال جاری به صورت آزمایشی اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس مشمولان وظیفه ای که در سامانه سرباز ماهر ثبت نام کرده اند، مهارت آنها بررسی، راستی آزمایی و امتیاز بندی می شود و کسانی که بالاترین امتیاز را کسب کنند می توانند از مشوق های فوق به میزان سهمیه ای که تعیین شده است ، استفاده کنند.

فرحی با بیان اینکه هر فرد می‌تواند حداقل پنج مشوق مورد علاقه خود را از سامانه سرباز ماهر انتخاب کند، گفت: از بین این مشوق ها تنها یک مشوق به فرد تعلق خواهد گرفت.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح درباره این مشوق ها گفت: تعداد این مشوق ها زیاد است اما برخی از این مشوق ها عبارتند از انتخاب سازمان محل خدمت ، انتخاب شهر محل سکونت ، بخشودگی غیبت اولیه کسانی که مدت غیبت آنها حداکثر ۳ ماه باشد، تعویق اعزام، بخشش اضافه خدمت حین خدمت ، مرخصی تشویقی ، درجه تشویقی ،اولویت در اعطای وام و ... .

وی اضافه کرد: امتیازدهی و ارزیابی مهارت بر اساس هفت معیار نیاز بازار کار و نیروهای مسلح، تعداد مهارت، پیچیدگی مهارت، تجربه عملی، وضعیت مهارت در آینده، تحصیلات فرد و سایر افتخارات است و کسانی که دارای مهارت بوده و قصد دارند از تیر ماه به خدمت اعزام شوند با ثبت نام در سامانه سرباز ماهر می‌توانند در صورت کسب امتیاز لازم از این مشوق‌ها استفاده کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: مشوق های سربازی تیر ماه مشوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد

صد‌ها هزار اوکراینی به‌دلیل جنگ به خارج از کشور گریخته‌اند، اما این کشور نیاز فوری به نیرو‌های جدید دارد؛ بنابراین، کی‌یف در زمان حاضر قوانین گذرنامه را تشدید می‌کند.

به گزارش تسنیم به نقل از اشپیگل، کی‌یف حدود دو هفته پیش قوانین بسیج سربازان را تشدید کرد، از جمله اینکه مخالفان انجام خدمت سربازی شدیدتر مجازات می‌شوند و کسانی که خدمت سربازی می‌کنند دیرتر مرخص می‌شوند، حالا مرحله بعدی دنبال می‌شود و در این مرحله اوکراین صدور گذرنامه برای مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله مقیم خارج از کشور را متوقف می‌کند.

این در آیین‌نامه‌ای که روز چهارشنبه در پرتال رسمی آن‌لاین دولت منتشر شد، بیان شده است. به‌طور خاص، این قانون بیان می‌کند که ارسال پاسپورت به نمایندگی‌های دیپلماتیک اوکراین در خارج از کشور "دیگر انجام نمی‌شود. "، این بدان معناست که مردان اوکراینی در سن نظامی تنها در آینده می‌توانند گذرنامه خود را در این کشور دریافت کنند.

این اقدام بخشی از تلاش‌های دولت اوکراین برای تشویق مردان به بازگشت به کشورشان است. روز سه‌شنبه، وزارت امور خارجه در کی‌یف از تعلیق موقت خدمات کنسولی برای مردان اوکراینی مقیم خارج از کشور بین سنین ۱۸ تا ۶۰ سال ـ به‌استثنای صدور کارت شناسایی برای بازگشت به اوکراین ـ خبر داد.

روز چهارشنبه صد‌ها نفر از اوکراینی‌ها مقابل دفتر صدور گذرنامه در ورشو، پایتخت لهستان به‌دلیل عدم‌تحویل مدارکشان به آن‌ها اعتراض کردند. مقامات این توقف را با "مشکلات فنی" توجیه کردند. واسیل سواریچ، سفیر اوکراین در لهستان، به خبرگزاری فرانسه اطمینان داد که تمام درخواست‌های مدارک سفری که قبل از ۲۳ آوریل ارائه شده است، بررسی خواهد شد.

پس از بیش از دو سال جنگ، اوکراین تحت فشار فزاینده‌ای از سوی کشور روسیه قرار گرفته است. ارتش اخیراً برای جذب سربازان جدید با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است.

دولت اوکراین بار‌ها از مردان در سن خدمت سربازی خواسته است که بازگردند، گاهی به‌صورت نامحسوس و گاهی واضح. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی ویدیویی یک روز پس از حمله روسیه گفت: ما همه اینجا هستیم.
اما حالا لحن او خشن‌تر شده است. در ماه ژانویه، مشاور زلنسکی از کشور‌های میزبان خواست که حمایت از پناهندگان اوکراینی را متوقف کنند تا آن‌ها بتوانند به خانه خود بازگردند. به‌گفته وی اوکراین به مردان، در دفاع و به‌عنوان مالیات‌دهندگان نیاز دارد.

از زمان بسیج عمومی، مردان بین ۱۸ تا ۶۰ سال فقط در موارد استثنایی مجاز به ترک اوکراین هستند، برای مثال اگر از سه یا چند کودک مراقبت می‌کنند یا از مشکلات سلامتی جدی رنج می‌برند.

اوکراین می‌خواهد به این ترتیب اطمینان حاصل کند که مردان اوکراینی در سن نظامی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، بازگردند. دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز گذشته در سرویس آن‌لاین X نوشت: زندگی در خارج از کشور، شهروندی را از تعهدات نسبت به وطن خود معاف نمی‌کند.

به همین دلیل است که او دستور داد اقداماتی با هدف بازگرداندن تعادل بین مردان در سن نظامی در اوکراین و افرادی که در خارج از کشور خدمت می‌کنند ایجاد شود.

تا به حال صد‌ها هزار مرد اوکراینی با مدارک جعلی از مرز سبز به خارج از کشور فرار کرده‌اند تا از خدمت سربازی خودداری کنند. به‌گفته ایهور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین، دفتر او در زمان حاضر به‌دنبال صد‌ها هزار نفر است که گفته می‌شود پیش‌نویس اخطار‌ها و احضار‌ها را نادیده گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • چگونه دوران "سربازی" را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • فردا؛ آخرین مهلت نام‌نویسی در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم تا ۶ اردیبهشت
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم