Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@08:47:42 GMT

پرواز به کدام کشورها برقرار است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۴۳۳۱

پرواز به کدام کشورها برقرار است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد: با گسترش ویروس کرونا و حضور برخی از شهروندان ایرانی در سایر کشورها، تعدادی از این هموطنان درخواست بازگشت به کشور را دارند که بر همین اساس، تقاضای برقراری پرواز از سوی وزارت امورخارجه با تأیید وزارت بهداشت به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا تقاضا برای برقراری پرواز جهت انتقال هموطنان از کشور هندوستان به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ارائه شده که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی "هما"، یک پرواز در روز جمعه ۲۹ فروردین‌ماه سال جاری (۱۷ آپریل) از فرودگاه بمبئی به فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انجام خواهد شد.

این پرواز در ساعت ۱۴:۱۰ (به وقت محلی) از فرودگاه بمبئی پرواز و در ساعت ۱۷:۳۰ وارد فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) می‌شود. هموطنان جهت تهیه بلیت می‌توانند با شماره تلفن‌های ۲۲۰۴۷۰۷۰- ۲۲۰۲۱۰۲۵(۹۱۲۲)، دفتر فروش "هما" در بمبئی تماس بگیرند.

پروازهای کویت به اصفهان و اهواز

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" همچنین از انجام دو پرواز از فرودگاه کویت به فرودگاه‌های اهواز و اصفهان جهت انتقال هموطنان خبر داد و اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، اولین پرواز از فرودگاه کویت به مقصد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، در ساعت ۱۵:۳۰ (به وقت محلی) امروز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه سال جاری (۱۵ آپریل) انجام می‌شود. این پرواز در ساعت ۱۸:۳۰ وارد فرودگاه اصفهان می‌شود.

پرواز دوم نیز در روز پنج شنبه ۲۸ فروردین ماه سال جاری (۱۶ آپریل) از فرودگاه کویت به مقصد فرودگاه اهواز انجام می‌شود. این پرواز در ساعت ۱۵ فرودگاه کویت را ترک و در ساعت ۱۷:۵۵ در فرودگاه اهواز به زمین می‌نشیند. مسافران جهت تهیه بلیت این پروازها می‌توانند با شماره تلفن دفتر فروش "هما" در کویت، ۰۰۹۶۵۲۲۰۲۴۱۰۵ تماس بگیرند.

جزئیات پروازهای آنکارا و استانبول به تهران

این شرکت هواپیمایی همچنین در خصوص بازگشت ایرانیان مقیم ترکیه به کشورمان با پروازهای فوق العاده هما اعلام کرد: ضمن هماهنگی با سفارت ایران در آنکارا و دریافت مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشوری ترکیه، پرواز به فرودگاه‌های آنکارا و استانبول را برای انتقال هموطنان به کشور برنامه‌ریزی کرده است.

بر اساس اعلام هما، دو پرواز برای انتقال هموطنان از ترکیه برنامه‌ریزی شده است که اولین پرواز از فرودگاه استانبول به مقصد فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

این پرواز در ساعت ۲۲:۰۵ (به وقت محلی) روز ۲۷ فروردین‌ماه سال جاری (۱۵ آپریل) انجام و در ساعت ۲:۴۰ بامداد روز ۲۸ فروردین‌ماه وارد فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی (ره) می‌شود.

پرواز دوم از ترکیه نیز از فرودگاه آنکارا در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی روز پنج شنبه ۲۸ فروردین‌ماه (۱۶ آپریل) به مقصد فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هندوستان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما ویروس کرونا اخبار کرونا پرواز در ساعت مقصد فرودگاه انتقال هموطنان جمهوری اسلامی فرودگاه کویت فرودگاه حضرت انجام می شود فروردین ماه وقت محلی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرگمی مسافران هوایی

ساعت‌۴ونیم صبح روز گذشته، فرودگاه مهرآباد همانند هر روز یک روز عادی را شروع کرد و پذیرای مسافران بود. در لحظه ورود به ترمینال شماره ۲ همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما این میزان شلوغی در سالن کمی غیرطبیعی است. نه‌تن‌ها فضایی برای نشستن نیست، بلکه برای ایستادن نیز فضا بسیار محدود است. کانتر هواپیمایی با وجود اینکه فعال است، اما تابلوی اعلان پرواز‌ها خاموش و فعلاً کارت پروازی صادر نمی‌شود. دلیل عدم صدور کارت پرواز را از کانتر ایران ایرتور جویا شدم، نه‌تن‌ها پاسخی نداد بلکه با عصبانیت گفت: «فعلاً پذیرش نداریم.» با این عصبانیت دیگر کسی جرأت نمی‌کند سوالی بپرسد و تعدادی مسافر به همراه کارت ملی به انتظار ایستادند.

به گزارش هم میهن، کمی آن طرف‌تر کانتر‌های دیگر کمی خلوت‌تر است. به سراغ یکی از کانتر‌ها می‌روم و دلیل را جویا می‌شوم. مسئول کانتر با لبخند می‌گوید: «نگران نباشید سیستم پذیرش مسافر کشوری قطع است. به محض صدور کارت حتماً از طریق بلندگو اعلام می‌شود. پرواز‌ها همگی تأخیر دارند.»

جمعیت سالن هر لحظه بیشتر می‌شود، اما سکوت محض ادامه دارد. ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه است. پیامکی مبنی بر باطل شدن بلیط و بسته بودن فرودگاه دریافت می‌کنم. مجدداً به سراغ کانتر می‌روم و همان شخص با همان ترش‌رویی بیشتر درحالی‌که در حال جمع کردن وسایلش است، می‌گوید: «باید به شما توضیح بدهم؟» مسافران حاضر نگران شدند. بعد از چند دقیقه بلندگو‌های ترمینال از مسافران می‌خواهند که ترمینال را ترک کنند، زیرا فرودگاه تعطیل شده است و این جملات را مکرراً اعلام می‌کنند. همهمه می‌شود، تقریباً هر کسی که گوشی دارد به سرعت سعی دارد اخبار را چک کند تا دلیل را متوجه شود. تمامی کانتر‌ها تعطیل می‌شوند و هیچ‌کس پاسخگو نیست. عده‌ای از مسافران که عجله دارند، به دفتر مدیریت ترمینال می‌روند تا سوال بپرسند. دفتر باز است. چند نفری داخل نشسته‌اند.

سوال می‌پرسم: «تا کی فرودگاه بسته است؟» یکی از افراد حاضر در دفتر می‌گوید: «نمی‌دانیم، اعلام نشده است، اما پرواز‌ها تا ۱۰صبح کنسل است. اگر شما هم عجله و اصرار دارید پرواز‌های بعد از ساعت اعلام‌شده را چک کنید انشاالله که بلیطی باشد.» به سرعت مسافران، ترمینال را ترک می‌کنند. مسافرانی که در ساعت‌های اولیه پذیرش و برای آن‌ها کارت پرواز صادر شده است نیز آرام‌آرام از پله‌های برقی به سالن اصلی رسیده‌اند. درِ خروج شلوغ شده است و تراکم برای خروج بالاست. مسافران بی‌اینکه حرفی بزنند سعی دارند به سرعت از فرودگاه خارج شوند. کم‌کم خبر‌هایی منتشر می‌شود.

در این خبر‌ها چنین آمده است: «شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد:پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند. پرواز‌های این فرودگاه‌ها تا بدین لحظه لغو نشده؛ مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند. پرواز‌های فرودگاه امام خمینی تا ۱۰:۳۰ صبح لغو شد. پرواز‌های فرودگاه مهرآباد تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح لغو شد. مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه مهرآباد هم اعلام کرد: براساس نوتام [نوعی هشدار که توسط مقامات هوایی به خلبانان داده می‌شود]«۱۳۳۰» تمام پرواز‌های مهرآباد تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز (۳۱ فروردین) لغو شد.»

ایرنا نیز درباره علل این تعلیق اعلام کرد: «پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور فعال شده است. برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در استان اصفهان خبر می‌دهند.»

اگرچه فعالیت فرودگاه‌های کشور بعد از ساعت ۱۰ صبح فعال شد و تمامی پرواز‌های کشورمان به حالت عادی بازگشت، اما تا زمان تهیه این گزارش، هیچ پیامکی مبنی بر ارائه راهکار برای مسافرانی که باید به هر دلیلی به سفر بروند، ارسال نشده است. تنها در پیامک اول اعلام شد: «برای دریافت وجه به آژانس یا سایت صادرکننده مراجعه کنید.»

و از آنجا که مسبوق‌ به‌ سابقه است، هر پروازی که کنسل شود، بازگشت پول بلیط صادرشده، هزار و یک دردسر دارد، باید گفت که علاوه بر سردرگمی و نگرانی صبح برای مسافران، دردسر بعدی نحوه بازگشت پول بلیط به حساب افراد است.

دیگر خبرها

  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • آغاز اعزام ایرانی‌ها به عمره پس از ۹ سال
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره به عربستان پس از ۹ سال
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند/ آغاز اعزام به حج تمتع 24 اردیبهشت 1403 + عکس ها
  • پایان انتظار ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • حال شلوغ‌ترین فرودگاه جهان خوش نیست
  • سردرگمی مسافران هوایی