Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح اقتصادی بن سلمان از کوچ اجباری به قتل سکنه محلی رسید.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ در راستای طرح رؤیاپردازانه ولیعهد سعودی موسوم به «نئوم»، نیرو‌های امنیتی آل سعود، با حمله به چند روستا که در منطقه این طرح واقع شده، ساکنان محلی را اخراج می‌کنند و به تازگی یکی از آنان را به ضرب گلوله، از پای درآورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالان شبکه‌های اجتماعی، تصاویری را از عملیات «کوچ اجباری» افراد قبیله «الحویطات» در عربستان سعودی منتشر کردند.

«عبدالرحیم أحمد محمود الحویطی» شهروند سعودی نیز که از قبله الحویطات است «برای حفظ منزل خود و خارج نشدن از آن به علت اجرای پروژه نئوم، جان خود را از دست داد». به تازگی مسئولان عربستان سعودی برای اجرای طرح رؤیاپردازانه محمد بن سلمان ولیعهد این کشور موسوم به اَبرشهر «نئوم»، دست به اخراج سکنه‌ای زده‌اند که در منطقه پروژه، سکونت دارند. کشته شدن این شخص، جنجال بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به پا کرده است. «سعید بن ناصر الغامدی» استاد دانشگاه و از مخالفان رژیم آل سعود مقیم خارج از عربستان از الحویطی با عنوان «شهید» یاد کرد. الغامدی تأکید کرد که «نیرو‌های دولتی، [سعودی]روستای الخریبه و صاحبخانه‌ای را که حاضر نبود خانه خود را تحویل دهد، محاصره کردند... و وی را کشتند... [مسئولان سعودی]بیانیه‌ای منتشر و وی را متهم خواهند کرد و جنایتکار جلوه خواهند داد».

این در حالی است که در توئیتر هشتگ‌هایی مانند «#استشهاد_عبدالرحیم_الحویطی»، «#الحویطات_ضد_ترحیل_نئوم» و «#شهید_الأرض_الحویطی» [در حوزه عربستان سعودی]ترند شده است. بن سلمان اواسط سال ۹۶ از آغاز طرح «رؤیاپردازانه» نئوم یا ساخت یک شهر جدید نوین در شمال غرب عربستان خبر داد.

ارزش این شهر نیم تریلیون دلار است که شامل بخش‌هایی از اردن و مصر نیز می‌شود. شهر قرار است در مساحت ۲۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربعی احداث شود. البته کارشناسان نزدیک به ولیعهد سعودی تأکید دارند که مرحله نخست این طرح در سال ۲۰۲۵ آماده خواهد شد. در پی اعلام رسمی طرح ساخت شهری مدرن در شمال غربی عربستان سعودی از سوی بن سلمان، مشخص شده تعداد زیادی از کمپانی‌های اسرائیلی در مذاکرات برای شرکت در این طرح ۵۰۰ میلیارد دلاری حاضر هستند. از جمله ویژگی‌های پروژه نئوم که ریاض اعلام کرده، اشراف آن بر ساحل دریای سرخ است که شریان اقتصادی مهمی به شمار می‌رود و ۱۰ درصد از مسیر عبور و مرور تجارت جهانی از آن می‌گذرد. این منطقه، قاره‌های آسیا، اروپا و آسیا را به هم پیوند می‌دهد؛ به گونه‌ای که ۷۰ درصد از ساکنان جهان می‌توانند خود را در نهایت ظرف ۸ ساعت به آن برسانند. پروژه نئوم مشتمل بر همکاری مصر و اردن با عربستان سعودی خواهد بود و اولین منطقه خصوصی است که میان این سه کشور امتداد دارد.

منبع: خراسان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بن سلمان عربستان سعودی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟

تین نیوز

همواره توصیه می شود روغن موتور به اندازه ای که خودروساز توصیه می کند در موتور ریخته شود اما در صورت ریختن بیش از حد آن چه آسیب هایی وجود خواهد داشت؟

به گزارش تین نیوز به نقل از پدال، پیشرانه های درون سوز برای کاهش گرما و اصطکاک ناشی از کارکرد قطعات به روغن نیاز دارند اما اگر بیش از حد در موتور روغن ریخته شود چه خواهد شد؟ چند قطره روغن اضافی مشکلی برای میل لنگ یا شمع ها به وجود نمی آورد اما درصورتی که سه یا چهار برابر روغن موتور توصیه شده در آن ریخته شود مشکلات زیادی وجود خواهد داشت که از جمله آن ها می توان به از بین رفتن خاصیت روان کاری روغن اشاره کرد.

به تازگی کانال یوتیوب گاراژ ۵۴ ویدئویی در همین زمینه منتشر کرده و نشان می دهد که ریختن بیش از حد روغن چه بلایی بر سر موتور خودرو می آورد. مجری این کانال دو برابر مقدار توصیه شده توسط خودروساز روغن در موتور می ریزد اما این مقدار برای ایجاد مشکل جدی در یاتاقان ها و میل لنگ کافی نیست؛ اما در ادامه بازهم روغن بیشتری به موتور اضافه شده است. زمانی که روغن زیادی وارد موتور شده و با میل لنگ در تماس است مشکلات جدی به وجود می آید. این قطعه مهم در موتور خودرو کاملاً روغنی شده و آن را به بلوک موتور منتقل می کند. در این حالت گازهای حاصل از فرایند سوختن نمی توانند به درستی تخلیه شوند و در نهایت روغن موتور به لجنی سفید مایل به شیری تبدیل می شود و دیگر خبری از روان کاری و خنک کاری آن نخواهد بود.

اضافه کردن روغن بیشتر باعث ایجاد کف و حباب های بیشتر شده و میل لنگ و یاتاقان ها را کاملاً در بر می گیرد. در نهایت روغن موتور همچنان به کف تبدیل می شود و به داخل پمپ روغن کشیده شده و کارایی آن را از بین می برد. ریختن بیش از حد روغن موتور می تواند باعث کاهش فشار روغن و خاصیت روان کاری آن شود. همچنین به دلیل افزایش اصطکاک بین قطعات شاهد استهلاک بالای آن ها خواهیم بود. همچنین فرایند خنک کاری قطعات نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. روغن جزو حیاتی ترین افزودنی های موتور است و باید به گفته های سازنده در این رابطه توجه کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • (تصاویر) ریختن گل بر سر رئیسی در سمنان
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه