Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تصمیم گیری درباره هزینه سرویس مدارس به تصمیم ستاد ملی کرونا در مورد نحوه ادامه سال تحصیلی جاری و احتمالا افزایش زمان آن دارد.

قاسمعلی خدابنده در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: تصمیم گیری در مورد سرویس مدارس برعهده کارگروه ماده ۱۸ است. وی تصریح کرد: این کارگروه متشکل از نماینده هایی از شهرداری و شورای اسلامی شهر ، تاکسیرانی و آموزش و پرورش است و در این کارگروه برای هزینه سرویس مدارس در اسفندماه مصوب شد باتوجه به تعطیلی ناخواسته ای که برای مدارس ایجاد شد، هزینه سرویس مدارس به شرکت ها پرداخت شود تا  آنها نیز مطالبات رانندگان را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: برای ادامه سال تحصیلی جاری  تصمیم این کارگروه بر این است که در صورتی که مدارس بازگشایی شوند و سرویس ارائه شود به میزان خدمات ارائه شده هزینه پرداخت شود. از این رو به خاطر اینکه  ستاد ملی کرونا تاکنون مصوبه ای برای بازگشایی مدارس نداشته است نمی توان برای هزینه سرویس مدارس نیز تصمیمی گرفته شود. خدابنده با بیان اینکه برخی از خانواده ها نیز هزینه سرویس مدارس را به طور کامل پرداخت نکرده اند، افزود: پرداخت هزینه سرویس مدارس به تصمیم ستاد ملی کرونا در مورد بازگشایی مدارس و از طرفی زمان سال تحصیلی و احتمال ادامه آن تا نیمه تیرماه دارد ، همچنین اگر مدارس بازگشایی نشوند هزینه سرویس مدارس به شرکت ها پرداخت نخواهد شد و در مقابل خانواده هایی که هزینه سه ماهه ابتدایی سال جاری را پرداخت کرده باشند برگردانده خواهد شد. وی ادامه داد:  برای فعالیت مدارس از ابتدای اردیبهشت ماه هنوز موضوعی اعلام نشده است و آموزش و پرورش برای هرگونه تصمیمی و رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل های لازم در این باره از آمادگی کامل برخوردار است. از طرفی اگراعلام شود  شرایط به گونه ای است که ادامه سال تحصیلی به مصلحت کشور نیست و باید بر اساس میزان تدریس کتاب ها در سال ۹۸ که نزدیک به ۸۰درصد است امتحانات به صورت حضوری و یا غیر حضوری برگزار شود، آموزش و پرورش شرایط لازم را فراهم خواهد کرد و ۲۰درصد باقی مانده کتب درسی با شروع سال تحصیلی جدید  از ابتدا یا نیمه شهریور ماه تدریس خواهد شد تا زمینه ورود به سال تحصیلی بالاتر برای دانش آموزان فراهم شود. خدابنده با بیان اینکه حقوق و بیمه نیروهای سرباز معلم نیز به موقع پرداخت می شود، افزود: حقوق و بیمه نیروهای حق التدریس های غیر شاغل و نیروهای خرید خدمات  تا پایان اسفندماه سال گذشته به طور کامل پرداخت شده است و این وضعیت تا پایان سال تحصیلی جاری  نیز ادامه خواهد داشت اما حقوق  حق التدریس های شاغل تا پایان بهمن ماه پرداخت شده است و برای ماه های بعدی نیز بسته به تصمیم گیری در مورد بازگشایی مدارس تعیین تکلیف خواهد شد. وی در مورد برخی انتقادها مبنی بر حضور برخی دانش آموزان در کارگاه های تولید ماسک علی رغم تعطیلی مدارس به دلیل بحران کرونا ، تصریح کرد:  در این کارگاه ها که در هنرستان های استان فعالیت می کنند  پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی به طور کامل رعایت می شود و حضور دانش آموزان و معلم ها در این کارگاه ها  به صورت کاملا داوطلبانه است و تاکنون بالغ بر ۳۰۰هزار ماسک در این کارگاه ها تولید شده است.    

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدارس کرونا هزینه سرویس مدارس بازگشایی مدارس ستاد ملی کرونا آموزش و پرورش سال تحصیلی کارگاه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)

استاد آقا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی در دیدار با قناعت استاندار خراسان جنوبی با تشریح ساختار سازمان‌های مختلف آستان قدس رضوی گفت: شبکه خادم یاری آستان قدس رضوی در همه استان‌های کشور نمایندگی دارد و ۱۶۰ هزار خادم یار فعال کد دار در این خصوص با آستان قدس همکاری می‌کنند.

او افزود: این خادم یاران بعد از اینکه خدمات مورد نظر را در منطقه سکونت خود به نیازمندان ارائه می‌کنند، نسبت به ثبت آنها در سامانه آستان قدس اقدام می‌کنند و چند بار در سال به زائران در آستان قدس خدمات ارائه می‌کنند.

استادآقا اظهار کرد: آستان قدس رضوی از سال‌های گذشته علاوه بر اجرای طرح‌های عمرانی، برنامه‌های دیگری را در خراسان جنوبی انجام داده که از جمله آن‌ها توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه در پارسال است که از این تعداد ۸۲ سری آن در سرایان توزیع شده است.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های اجرایی، آستان قدس رضوی کار‌های مشترکی را انجام می‌دهد، بیان کرد: بسته‌هایی را بین هزار و ۵۰۰ مادر باردار تا زمان شش ماهگی کودکان توزیع می‌کنیم.

بیشتر بخوانید

اقامت ۶۳۴ هزار و ۹۷۳ مسافر در خراسان جنوبی

به گفته او با همکاری استانداری خراسان جنوبی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان روند اجرای مدرسه مهر شهر بیرجند سرعت خواهد گرفت. 

استادآقا تصریح کرد: توسعه مجتمع خدماتی، رفاهی دیهوک و احداث مجتمع خدماتی، رفاهی و نمازخانه میان راهی امام رضا (ع) در محور راور - دیهوک با همکاری استانداری و دیگر دستگاه‌های مربوط اجرایی خواهد شد.

در ادامه این دیدار موهبتی مشاور ارشد مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی آستان قدس رضوی گفت: ۲۲ مجتمع خدماتی رفاهی آستان قدس در نقاط مختلف کشور احداث شده که هشت مورد آن در خراسان جنوبی ایجاد شده است.

او گفت: با توجه به ضرورت موجود در دیگ رستم هم قرار است مجتمع خدماتی رفاهی از سوی آستان قدس احداث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • آینده غرب آسیا به محور مقاومت بستگی دارد
  • مدارس هرمزگان فردا برقرار است/ فقط جاسک و بشاگرد با نظر ستادهای بحران تصمیم‌گیری کنند
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود