Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویش «ابناءالمصطفی» با مشارکت طلبه‌های غیرایرانی برای دفن ویروس منحوس کرونا به راه افتاد؛ آن هم نه در قد و قامت نقشه استان گلستان بلکه به پهنای چند شهر و چند استان؛ با این امید که «به وقت همدلی» همقدم تا پیروزی و با مدد الهی کرونا را شکست دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، این روزها در پهنه جغرافیای ایران خیلی‌ها در آزمون همدلی نمره قبولی گرفتند، از کادر درمان گرفته تا خیران، جهادگران و بسیجیان، همه و همه سهمی در روزهای کرونایی برای خود قائل شدند تا «کرونا» در سیطره معجزه همدلی؛ منزوی شود، در این میان تلاش مجاهدانه طلاب غیرایرانی برای دفن ویروس منحوس شنیدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

250 طلبه خارجی از 30 ملیت مختلف در پویش «ابناءالمصطفی» برای مقابله با ویروس کرونا ساماندهی شدند البته نه از روی جبر و اضطرار بلکه کاملا از روی اختیار این اتفاق رقم خورد و نهضتی فراگیر به مرکزیت قم در شهرهای مشهد، تبریز، آشتیان و گرگان تسری پیدا کرد؛ گرچه فعالیت‌های این تشکل در استان گلستان در یک بازه زمانی کوتاه انجام گرفت اما تکلیف دانستیم تا روایتگر اقدامات جهادی طلاب غیرایرانی در پهنه جغرافیای نگارستان ایران باشیم.

 

* روایت مجاهدانه در سایه سکوت

فعالیت‌های جهادی تمامی ندارد، به راستی همانطوری که مقتدای جهان اسلام امام خامنه‌ای فرمودند «نسل جوان بار انقلاب را بر دوش داشته است و دارد، در آینده هم خواهد داشت» تفسیر عینی این روزهای کرونایی در میدان عمل است، جوانانی که ثابت کردند در برهه‌های مختلف اهل شعار نیستند، در کمک به مردم و نیازمندان تریبون نمی‌خواهند و مشق عشق و ایثار در سایه سکوت رسانه‌ای حالا عیان می‌شود تا روایت کنیم روزهایی را که جمعی از طلبه‌های غیرایرانی به پویش همدلی پیوستند.

* فعالیت 30 ملیت از طلاب غیرایرانی به وقت همدلی

دبیر پویش بین‌المللی ابناء‌المصطفی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس گفت: با استفاده از ظرفیت طلبه‌های غیرایرانی اما ساکن ایران فعالیت‌هایی در راستای مقابله با ویروس کرونا آغاز شده است، مجموعه‌ای که از تشکل‌های فرهنگی در قالب 25 گروه از 30 ملیت مختلف با عنوان پویش «ابناءالمصطفی» اعلام آمادگی کردند.

مهدی کمیلی‌فر در خصوص فعالیت‌های پویش ابناءالمصطفی در استان گلستان بیان کرد: حدود یکصد بسته اقلام بهداشتی و معیشتی از طریق نمایندگی استان گلستان «تشکل شفاءالقلوب» بین خانوارهای جامعه‌المصطفی توزیع شد، این مجموعه در استان قم علاوه بر توزیع بسته‌های خوراکی و بهداشتی نسبت به تولید ماسک، تولید دستکش، ضدعفونی و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی گام‌های موثری برداشته است.

وی از توزیع بیش از 2 هزار بسته اقلام معیشتی و بهداشتی با ظرفیت این پویش حوزوی خبر داد و گفت: یکسری نمایندگی المصطفی در شهرهای مختلف ایران مانند گرگان وجود دارد که این پویش با قوت در کمک‌رسانی به مردم پای کار است، اما در استان گلستان به دلیل اینکه خانوارهای المصطفی کم هستند توزیع ما خیلی محدود بوده است.

* نهضت فراگیر خدمت از روی انگیزه نه جبر

دبیر پویش بین‌المللی ابناء‌المصطفی ابراز کرد: فعالیت‌های جهادی این پویش به دلیل کمبود نیرو همچنین تشکل‌های همکار در سطح خانوارهای المصطفی بوده است اما اقدامات جهادی در قم بصورت متمرکز و گسترده در حال اجراست.

کمیلی‌فر با بیان اینکه فعالیت‌های این پویش حوزوی در استان گلستان در یک بازه زمانی کوتاهی صورت گرفت، گفت: اقلام بهداشتی و معیشتی پس از تهیه، طی مدت دو روز توزیع شد.

 

وی آغاز فاز اجرایی این پویش را از 25 اسفند سال 1398 اعلام و افزود: با شیوع گسترده ویروس کرونا پویش ابناءالمصطفی فعال شد.

کمیلی‌فر ادامه داد: به دلیل اینکه گروه‌های مختلف جهادی ایرانی با نیت خدمت‌رسانی به مردم پای کار آمدند، طلبه‌های غیرایرانی ساکن ایران نیز این انگیزه را داشتند و به اقتضای چندسالی که برای تحصیل دروس حوزوی به کشور ایران می‌آیند از شهرهای قم، مشهد، تبریز، آشتیان و گرگان اعلام آمادگی کرده و وارد عرصه خدمت به مردم کشورمان شدند.

 

* توجه به سلامت روان مردم یکی از اولویت‌های این روزهای کرونایی

دبیر پویش بین‌المللی ابناء‌المصطفی با بیان اینکه فعالیت‌های مجازی این پویش حوزوی پررنگ است، ابراز کرد: در بخش مجازی از همان ابتدا شروع کارمان توجه به مسائل فرهنگی و آموزشی بود همواره سعی کردیم از این مهم غافل نشویم، شاید اکثر گروه‌های جهادی که بصورت میدانی و عملیاتی کارهایی انجام می‌دهند نسبت به این مهم غفلت کردند.

کمیلی‌فر؛ توجه به سلامت روان مردم را یکی از اولویت‌های این روزهای کرونایی دانست و گفت: با توجه به اینکه اکنون خانواده‌ها ساعت‌های بیشتری را در منزل می‌گذرانند و امکان دارد از شنیدن اخبار مختلف احساس نگرانی و ناامیدی داشته باشند ما سعی کردیم با استفاده از کانال‌های مختلف که در فضای مجازی راه‌اندازی کردیم، آموزش‌های مختلفی در راستای مقابله با کرونا داشته باشیم، علاوه بر آن سرگرمی‌های فرهنگی خوبی به لحاظ ارتقاء سطح فرهنگ و اخلاق در سطح خانواده‌ها تدارک دیدیم، مسابقات مختلف مجازی هم برای تنوع و ایجاد جذابیت‌های بیشتر پیش‌بینی کردیم.

وی از راه اندازی نهضت ترجمه خبر داد و بیان کرد: طلاب غیرایرانی فعالیت‌های جهادی در بخش مقابله با کرونا را به زبان‌های مختلف «30 ملیت» ترجمه می‌کنند و این اخبار را در شبکه‌های مختلف اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، سعی کردیم محتوا و آموزش‌هایی که داریم به زبان‌های مختلف باشد تا انعکاس اقدامات جهادی تکثیر شود.

* تبلیغ مجازی، منبر مجازی و تولید محتوای چندرسانه‌ای با ظرفیت طلاب غیرایرانی

دبیر پویش بین‌المللی ابناء‌المصطفی در خصوص تبلیغ مجازی در ماه رمضان گفت: طلبه‌های ما فراتر از ایام رجبیه، شعبانیه و رمضانیه عمل می‌کنند و فعالیت‌های جامعه المصطفی معطوف به ایام خاص نمی‌شود.

کمیلی‌فر افزود: در حد بضاعت و تا جایی که حوزه کاری اجازه می‌دهد سعی کردیم که از ظرفیت طلبه‌ها در تبلیغ مجازی، منبر مجازی و تولید محتوای چندرسانه‌ای دینی و آموزشی استفاده کنیم.

به گفته وی؛ در این پویش حدود 250 نفر در مقاطع مختلف کارشناسی تا دکتری با سنین 20 تا 70 سال فعالیت دارند، و با نیت خالصانه برای کمک به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

* سربازان مهدوی در خط مقدم ایثار

دبیر پویش بین‌المللی ابناء‌المصطفی با اشاره به اهمیت تبلیغ دین در فضای مجازی ابراز کرد: طلبه‌های غیرایرانی با توجه به اینکه برای تحصیل علوم حوزوی از کشورشان به ایران مهاجرت کردند خودشان پیش قدم شدند و ان‌شاءالله چند سال دیگر به عنوان مُبلٌغ به کشورشان برمی‌گردند، در واقع اینها اعلام سربازی امام زمان (عج) را از زودتر از شیوع ویروس کرونا اعلام کردند.

 

کمیلی‌فر ادامه داد: یک سرباز هر جای دنیا وقتی ببیند یک جبهه‌ای و یا یک سنگری احتیاج به کمک دارد و با حضورش آن جبهه و آن سنگر قویتر عمل می‌کند برایش فرقی ندارد کجای جهان باشد، این بزرگواران هم این توفیق برایشان حاصل شده که در این بازه زمانی در ایران باشند و به همنوعان، برادران و خواهران خودشان خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه «ابناءالمصطفی» در چند جبهه مختلف فعالیت دارد، گفت: این مجموعه در کارگاه ماسک روزانه هشت ساعت فعالیت می‌کنند، برای ضدعفونی 6 ساعت در روز وقت می‌گذارند و برای بسته‌بندی و توزیع اقلام که بصورت مقطعی انجام می‌شود در طول هفته تقریبا حدود 10 ساعت فعالیت انجام می‌گیرد، در اینجا خدمت به مردم با نیت خالصانه است.  

* جامعه المصطفی مورد حاد و متوفی کرونایی نداشته است

دبیر پویش بین‌المللی ابناء‌المصطفی در پاسخ به این سوال که آیا فعالان این پویش در تغسیل اموات فعالیت دارند، یا خیر گفت: با توجه به حساسیت‌هایی که روی طلبه‌های المصطفی وجود داشت و جو روانی رسانه‌ای منفی که روی این عزیزان شکل گرفت مبنی بر اینکه علت شیوع این ویروس از جانب افراد غیرایرانی بوده لذا ما سعی کردیم که بیشتر در حوزه‌هایی کار کنیم که ارتباط مستقیم با مردم در حد کمتری باشد.

کمیلی‌فر در پاسخ به کوته‌نظرانی که با ایجاد شبهه و شایعه فعالیت طلاب غیرایرانی را زیرسوال می‌برند، ابراز کرد: مشخص است یک حرکت ناجوانمردانه‌ای در این زمینه صورت می‌گیرد، اگر واقعا شایعه‌سازان مدرک مستندی برای اثبات شایعات خود داشتند مطمئنا دریغ نمی‌کردند و آن را در سطوح گسترده ارائه می‌کردند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه الحمدالله تاکنون جامعه المصطفی مورد حاد کرونایی یا متوفی کرونایی نداشته است این مهم را نشان از آن دانست که حرف‌های شایعه‌سازان هیچ پایه و اساسی ندارد و صرفا برای ایجاد شبهه در فضای مجازی مطرح شده تا اتحاد مسلمانان را متزلزل کنند.

* رزمایش المصطفائیان «به وقت همدلی»

دبیر پویش بین‌المللی ابناء‌المصطفی در خصوص فعالیت‌های طلاب غیرایرانی در آستانه ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه خدا ماه همدلی است و به فرموده رهبر فرزانه‌مان که اشاره داشتند «ما برای اینکه ارادت‌مان را به امام زمان (عج) ثابت شود بایستی صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را خودمان به وجود بیاوریم که عرض کردیم جامعه مهدوی، ... جامعه مساوات و برادری است.» با این رویکرد رزمایش همدلی المصطفائیان را ایجاد کردیم.

کمیلی‌فر گفت: گروه‌های دیگری در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری کلیدواژه «کمک مومنانه» را سرفصل فعالیت‌هایشان قرار دادند، ما نیز با الهام از سخنان ناب امام خامنه‌ای مدظله‌العالی کلیدواژه «به وقت همدلی» را چراغ راه قرار دادیم و در تلاش هستیم از طریق مساعدت‌های مالی که توسط خیرین و کمک‌های مردمی از طریق شماره حساب 0198 8382 8110 6273 به نام گروه جهادی به دستمان می‌رسد بسته‌های ارزاق را تهیه و بین نیازمندان توزیع گسترده‌ای داشته باشیم.   

وی در پایان از خبرگزاری فارس که این وقت را برای معرفی پویش ابناءالمصطفی قرار داد قدردانی کرد و گفت: ان‌شاءالله هر چه زودتر خبر پایان یافتن این ویروس منحوس را در خبرگزاری فارس و سایر رسانه‌های کشور ببینیم و کشور به ساحل آرامش برسد.

==================

تهیه و تنظیم: زهره رجبی

==================

انتهای پیام/83001/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان کرونا ایران ویروس طلاب غیرایرانی طلبه های غیرایرانی استان گلستان روزهای کرونایی طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی وقت همدلی ویروس کرونا ویروس منحوس سعی کردیم کمیلی فر طلبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم

حجت الاسلام مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم در  مراسم کلنگ زنی ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم با اشاره به تلاش دولت و تاکید رئیس جمهور برای حل مشکل مسکن قشر‌های مختلف مردم، بر لزوم حمایت شرکت‌های تعاونی در دستگاه‌های مختلف استان در بخش مسکن به صورت ویژه تاکید کرد.

وی افزود: دادگستری استان در چهارچوب قانونی و در راستای تحقق سیاست‌های دولت در امر مسکن سازی همه حمایت و تلاش خود را به کار می‌گیرد.

واحد‌های مسکونی عقیق واقع در منطقه پردیسان جنب مجتمع فرهنگی شهید ربانی در زمینی به مساحت ۱۶۰۰۰ متر مربع در دو بخش مسکونی و تجاری ساخته خواهد شد.

سالن ورزشی، کتابخانه و مهد کودک از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای این مجموعه است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • مسئولان قضائی عهده دار مسئولیت خطیری هستند
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد