Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@08:35:05 GMT

انتشار بیش از هشت‌هزار سند در کمیسیون دسترسی به اطلاعات

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۵۱۲۳

انتشار بیش از هشت‌هزار سند در کمیسیون دسترسی به اطلاعات

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اعلام کرد از آغاز راه‌اندازی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در خرداد ۹۶، تاکنون بیش از هزار دستگاه و مؤسسه‌ مشمولِ قانون در سامانه فعال شده و علاوه بر انتشار ۸۰۸۳ سند از مجرای این‌سامانه، پاسخگوی نیازهای اطلاعاتیِ مردم بوده‌اند.

همچنین از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز به اطلاع‌رسانی به‌هنگام و مستند برای آگاهی‌بخشی و ارتقای سلامت عمومی جامعه، کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در یک هم‌افزایی ملی و همکاری تنگاتنگ با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون بیش از ۳۰۰ سند مرتبط با مقابله عمومی با شیوع ویروس کرونا را به‌صورت متمرکز در این سامانه منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام دبیرخانه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، مردم می‌توانند برای اطلاع از آخرین مصوبات و دستورالعمل‌های دستگاه‌های مختلف کشور در رابطه با بیماری کرونا به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به نشانی الکترونیکی  foia.iran.gov.ir مراجعه کنند.

کد خبر 4901619 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری اطلاعات وزارت ارشاد ویروس کرونا ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی گردشگری ادبیات رایزنی فرهنگی خبرگزاری مهر ادبیات جهان شیوع کرونا ترجمه میراث فرهنگی درگذشت چهره ها حسن انوشه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وزارت ارشاد انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید روزنامه اطلاعات از راه‌اندازی دوباره گشت ارشاد

روزنامه اطلاعات نوشت: لیکن یک سخن و یک مطالبه به حق دارد و آن هم باور به صداقت، عدالت و تقسیم عادلانه. زحمات و مشقات آن توسط نظام حکمرانی و مهمتر از همه اتخاذ بهترین تدبیر برای اداره کشور در شرایط دشوار است نه اینکه از این جنگ و تخاصم با بی‌تدبیری فرصتی بسازیم برای عده‌ای محدود و معدود که هر چه آتش این ورطه شعله ورتر، بهره و نصیب آنان هم بیشتر...

اگر قرار است ما با دولت و حاکمیت آشتی و همراهی کنیم بسیاری می‌گویند با عشق یکطرفه که نمی‌شود. او هم باید ما را ببیند و از درد و رنج ما بکاهد.

مثلاً هر روز کم و کسری‌های خود را با تورم از جیب توده‌های ضعیف ملت بیرون نکشد. اجازه ندهد فاصله‌های طبقاتی هر روز بیش از گذشته آزارمان دهد. در برابر فساد حساس باشد و قاطع عمل کند جلوی رانت و ویژه‌خواری را بگیرد. با تصمیمات نسنجیده و نمایشی و پوپولیستی پرهزینه و بی‌فایده بودجه مملکت را به هدر ندهد. دخل و خرجش را تنظیم کند که مجبور به چاپ پول و کاستن از ارزش پول ملی و افزایش تورم نشود. خودی و غیرخودی نکند.

وقتی فسادی رونمایی می‌شود به افکار عمومی اراده خود را در مقابله با آن نشان دهد. وقتی شعار شفافیت سر می‌دهد در حد شعار و نمایش نماند. مثلاً به عنوان مشت نمونه خروار وجدان عمومی را در رابطه با همین فساد چای دبش قانع کند یا وقتی بحث باغ ازگل عمومی می‌شود حتی با علم به اینکه امام جمعه نیّت سویی نداشته و تنها مرتکب غفلت شده است برای اقامه نماز از ایشان دعوت نکند که بخشی از جامعه حتی دینی آن را حرکتی از سر لجاج بدانند (اگر چه نگارنده هم معتقد است غفلت بوده که البته آن هم قصور کمی نیست) یا در شرایطی که بیش از همه به حمایت سرمایه اجتماعی در شرایط جنگی نیازمندیم، اصرار بر افزایش گشت‌های خیابانی عفاف و حجاب نداشته باشیم و وقتی می‌دانیم ارز چند نرخی چه فساد و رانت عظیمی به بار آورده و می‌آورد، همچنان این سفره مفت خوارگی را پهن و گسترده نگذاریم، نظام مالیاتی را از این وضع خنده و شوخی در آوریم و در برابر دوبرابر شدن بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی و افزایش حجم نقدینگی چشمانمان را نبندیم و وقتی می‌بینیم سیاست‌های تشویقی پرهزینه ما درباره ازدواج و فرزندآوری نتیجه عکس داده است از سر بی‌تدبیری یا لج و عناد و روکم کنی بودجه‌ها و هزینه‌های قابل توجه آن را بیشتر نکنیم و..

tags # کاظم صدیقی ، گشت ارشاد سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • واکنش فوری پلیس به انتشار یک ویدئوی جنجالی
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • جزییات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 
  • انتقاد شدید روزنامه اطلاعات از راه‌اندازی دوباره گشت ارشاد
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت 
  • انتشار فراخوان عمارت نوفل‌لوشاتو برای نمایشنامه‌خوانی
  • انتشار مستندات حمله و میزان خسارت وارده به رژیم صهیونیستی