Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@04:15:46 GMT

هنر باید برای ارتقای ارزش‌های انسانی به‌کار گرفته شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۶۷۴۳

هنر باید برای ارتقای ارزش‌های انسانی به‌کار گرفته شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: هنر باید برای ارتقای ارزش‌های انسانی به‌کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در دیدار با مدیران دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان  به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی  اظهار داشت: مدیریت هنری استان هر چه بیشتر در کنار هم قرار گیرند و تلاش کنند تا آثار هنری را به سمت هدایت بشری ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: یک صحبت هنرمندانه، یک نقاشی هنرمندانه و یا یک شعر هنرمندانه بسیار اهمیت دارد چرا که می‌تواند  یک جامعه را به سمت و سویی خاص سوق دهد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به این که گاهی اوقات بدون اینکه حرفی گفته شود می‌توانیم با یک اثر هنری بر فردی اثر بگذاریم، افزود: هنر بسیار آرام در روح و جان آدمی وارد می‌شود و اثر خود را می‌گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با تاکید بر این که هنر باید برای ارتقای ارزش‌های انسانی به‌کار گرفته شود افزود: متولیان فرهنگ و هنر استان وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند زیرا سامان دادن و نظارت کردن در بحث هنر بسیار مهم و جدی است.

تولید صدها اثر هنری با موضوع مبارزه با ویروس کرونا توسط هنرمندان کرمانی

محمدرضا علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سخنانی بیان داشت: دستگاه‌های فرهنگی استان که هر کدام ماموریت خاص خود را دارند، اما همدلی خوبی بین آنها وجود دارد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته در  زمینه رویدادهای فرهنگی و هنری استان با تعامل ایجادشده توانستیم فعالیت‌های فرهنگی هنری استان را به‌خوبی برگزار کنیم.

علیزاده با اشاره به اینکه در ایام خاص و شرایط کرونایی هستیم با این وجود قلم و اندیشه هنرمندان تعطیل نشده است، افزود: صدها اثر هنری با موضوع مبارزه با ویروس کرونا تولید شد و هنرمندان متعددی با فرهنگ‌سازی، مردم را به در خانه ماندن دعوت کردند.

وی با ابراز اینکه دنیا باید از ایران یاد بگیرد که مردم ایران با درک بالا با یک فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی با بیماری کرونا مبارزه می‌کنند، ادامه داد: از فضای مجازی در روزهای کرونایی به‌خوبی استفاده شد و کرونا موجب شد تولیدات هنرمندان به‌سمت فضای مجازی برود.

ابوذر حسینی‌نسب مسئول بسیج هنرمندان استان کرمان نیز با ابراز اینکه محرومیت‌زدایی هنری یکی از رسالت‌های بسیج هنرمندان است، بیان کرد: در برخی شهرستان‌های استان به‌نوعی شاهد فقر فرهنگی و هنری هستیم که برای جبران این موضوع همه باید دست به دست هم بدهیم.

وی با  اشاره به حضور سرداران شهید مقاومت در کرمان بیان داشت: باید این موقعیت را غنیمت شمرد، کرمان ظرفیت پایتخت‌شدن رویدادهای فرهنگی هنری در حوزه مقاومت را دارد و به فرموده رهبر معظم انقلاب حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است و باید در تبیین و معرفی این مکتب هنرمندانه تلاش کنیم.

چاپ 38 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان کرمان

 مجتبی اسدی رئیس حوزه هنری استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سلیمانی و سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی تصریح کرد: به یاری خداوند در حوزه هنری همدلی و همکاری خوبی در عرصه فرهنگی و هنری استان وجود دارد.

 سرهنگ محمود مهدوی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی بیان کرد: سال گذشته 38  عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان کرمان تولید و چاپ شده است که از این تعداد 10 عنوان کتاب در حوزه کودک بوده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸

منبع: فارس

کلیدواژه: هنر هنر اسلامی دفاع مقدس مقاومت استان کرمان فرهنگی و هنری هنری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشورتی برگزاری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و روسای استان‌ها برگزار شد.

دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های تمامی عوامل برگزاری سومین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، به پیشنهاد برگزاری همایش علمی زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵ انجمن علمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده و بیش از ۸۰۰ زمینه پژوهشی در این حوزه احصا شده است. مضمون زیارت جامعه کبیره، مقام امامت و شأن ائمه اطهار (ع) و وظایف شیعیان در مقابل اهل بیت (ع) است، پس فقط نباید از جنبه علمی به آن پرداخته شود، بلکه باید فراز‌های این زیارت را به متن جامعه ببریم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره ظرفیت فعالیت‌های بزرگ فرهنگی دارد، افزود: زیارت جامعه کبیره ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شعر، نظم، نثر، سرود، دل نوشته، خطاطی، نقاشی و ... دارد که می‌تواند به عنوان موضوع محوری چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت مورد توجه قرار بگیرد. 

وی با تأکید بر پرهیز از نگاه اداری و کارمندی به برگزاری جشنواره امامت و مهدویت، اظهار کرد: همه فعالیت‌های اجرایی جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت باید توسط کانون‌های دانشجویی و دانشجویان انجام شود. البته کارمندان علاقه‌مند هم می‌توانند در امور جشنواره مشارکت داشته باشند، اما محوریت جشنواره امامت و مهدویت با دانشجویان است و این موضوع باید مورد توجه رؤسای واحد‌های دانشگاهی قرار بگیرد. 

دکتر طهرانچی با اشاره به ایفای نقش جدی رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و لزوم نمادسازی برای جشنواره از جمله تولید سرود فراگیر، خاطرنشان کرد: چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت با مشارکت و همکاری دیگر دانشگاه‌ها و مدارس در سطح کشور برگزار خواهد شد و مسئولان استانی نیز در جلسات جشنواره‌های موضوعی هر استان حضور خواهند داشت. 

جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با هدف جریان سازی ترویج فرهنگ امامت و مهدویت، عمل به مودت فی القربی و رواج گفتمان سازی در این عرصه معنوی هرساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با همت مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برگزار می‌شود. 

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال شرایط میزبانی از ۱۵۰ هزار شرکت کننده در چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت انجام شده و بخش دانشجویی جشنواره با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی تقویت شده و در ۱۰ منطقه از کشور برگزار خواهد شد.

همچنین نشست‌های فصلی گروه مشورتی جشنواره به منظور تبادل نظر با هدف ارتقاء برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان