Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@20:32:53 GMT

استان تهران درصدر آمار مبتلایان به کرونا در کشور قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۶۹۹۲

استان تهران درصدر آمار مبتلایان به کرونا در کشور قرار دارد

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلان‌شهر تهران با بیان اینکه آثار مرگ و میر حضور مردم در شهر یک‌ماه دیگر مشاهده خواهد شد،گفت: بیشترین تعداد مبتلایان مربوط به استان تهران است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا  علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آخرین آمار مراجعان کرونایی به مراکز درمانی در تهران، اظهار داشت: امروز ۳۲۷ بیمار کرونایی جدید در بخش های عادی و ۷۲ بیمار جدید در بخش های ویژه بیمارستان های مستقر در تهران بزرگ پذیرش و بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران  از ترخیص ۵۹۸ بیمار از مجموع ناوگان بیمارستان‌های مستقر در تهران بزرگ خبر داد.

به گفته وی متأسفانه بیشترین آمار مراجعان، میزان ابتلا، میزان بستری، بیماران بدحال و اشغال تخت‌های مراقبت ویژه در کل کشور به استان تهران اختصاص دارد و آمار فوتی‌ها نیز متأثر از همین موضوع است.

زالی با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران در ۴۸ ساعت گذشته، گفت: بیمارانی که در ۴۸ ساعت اخیر فوت شدند حدود ۳-۲ هفته از شروع علایم بالینی آنها گذشته بود و عمدتاً در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری بودند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلان‌شهر تهران  اضافه کرد: بدیهی است که بیماران بدحال یا بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه در خطر بیشتری قرار دارند؛ زیرا بیماری در آنها از شدت بالاتری برخوردار است.

زالی خاطرنشان کرد: حضور غیر ضروری در سطح شهر، تجمعات وافزایش بار ترافیکی، تغییرات در ساختار حضور افراد و بالارفتن چگالی حضور افراد؛ امروز و فردا آثار خود را نشان نخواهد داد بلکه آثار آن در خصوص مرگ و میر حداقل یک‌ماه بعد مشاهده خواهد شد.

وی تأکید کرد: اگر امروز تغییراتی در خوشه های جمعیتی در شهر تهران اتفاق بیفتد اثر آن بر الگوی مرگ و میر حدود یک ماه بعد مشخص می‌شود. 

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلان‌شهر تهران تصریح کرد: مجدداً تأکید می‌کنم مهم‌ترین عاملی که می تواند منجر به افزایش مرگ و میر و افزایش آمار مبتلایان شود، همین بحث حضور در سطح شهر است.

وی با اشاره به تغییر الگوی بیماران بستری در تهران، گفت: در روزهای اخیر بیماران بدحال تری در بیمارستان‌ها بستری می شوند که دارای علایم بالینی شدیدتری هستند و این امر خود دلیلی بر تغییر آمار فوتی‌هاست.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران  به همشهریان توصیه کرد: با ماندن در خانه و اجتناب از سفرهای غیر ضروری بستر مناسبی را برای قطع زنجیره انتقال بیماری فراهم کنند.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: علیرضا زالی کرونا در تهران فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلان شهر تهران مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد

به گزارش قدس خراسان، زهرا دستجردی اظهار کرد: پارسال تعداد بیماران جدید مبتلا به دیابت در خراسان رضوی کمتر از پنج هزار نفر بوده است که این میزان در سال قبل از آن حدود هزار و ۷۹۰ نفر بود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: کنترل همه گیری ویروس کرونا و ایجاد فرصت بیشتر مراقبان سلامت برای انجام غربالگری بیماری دیابت، اجرای پویش ملی سلامت در سال ۱۴۰۲ از جمله عوامل افزایش غربالگری و شناسایی بیماران دیابتی است.

وی گفت: ۶۶ درصد از مبتلایان به دیابت شناسایی شده در نیشابور زن و بقیه مرد هستند.

دستجردی افزود: در قالب طرح ملی سلامت ( از ۱۵ آبان تا پایان دی ماه ۱۴۰۲) ۲ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به دیابت در نیشابور شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: همچنین سال گذشته در راستای تشدید خطرسنجی و شناسایی بیشتر بیماران مبتلا به دیابت در رده سنی بالای ۳۰ سال، حدود ۱۱۰ تیم سیار خطرسنجی برای انجام غربالگری دیابت و فشار خون به ادارات و کارخانه‌های مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • وحید امیری، دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • معرفی نفرات برتر کاراته قهرمانی کشور در غیاب چهره‌های مطرح!
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد