Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@17:39:35 GMT

ویروس کرونا در دمای ۷۰ درجه پنج دقیقه زنده می ماند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۷۷۰۱

ساعت 24 -معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: مقاومت و بیماری زایی ویروس کرونا با افزایش دما کم می شود و در دمای ۷۰ درجه فقط ۵ دقیقه زنده می ماند.

کمیته مشورتی دندانپزشکی کرونا، معاونت درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: ویروس کرونا در دمای ۴ تا ۲۲ درجه ۱۴ روز زنده می ماند و همین مدت بیماری زایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری زایی این ویروس در دمای ۳۷ درجه به دو روز کاهش می یابد. در دمای ۵۶ درجه میزان ماندگاری و بیماری زایی ویروس کرونا به ۳۰ دقیقه می رسد و در دمای ۷۰ درجه پس از  پنج دقیقه ویروس از بین می رود.

بر اساس اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، میزان ماندگاری ویروس کرونا بر روی کاغذ سه ساعت، روی پارچه و چوب دو روز، روی شیشه چهار روز، روی استیل، پلاستیک و سطح درونی ماسک ۷ روز و روی سطح خارجی ماسک بیش از ۷ روز زنده می ماند و بیماری زایی دارد.

همچنین مطالعات کمیته مشورتی دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت نشان داده است که هیدوکلریت رقیق شده ۵ درصد و الکل رقیق شده ۷۰ درصد بعد از پنج دقیقه ویروس را می کشد و آب و صابون با آب دمای ۲۲ درجه بعد از ۱۵ دقیقه ویروس را نابود می کند  البته شستن دست با آب و صابون بعد از ۲۰ ثانیه باعث شست و شوی ویروس می شود و ویروس را با خود می برد اما باعث تخریب و از بین رفتن ویروس نمی شود.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ویروس کرونا معاونت درمان وزارت بهداشت زنده می ماند بیماری زایی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش دما در نخستین روز اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رییس اداره پیش بینی هواشناسی گلستان گفت:مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد فردا در استان دمای هواکمی کمتر شود و در شب هم برای مناطق کوهستانی افزایش ابر و بارش خفیف و پراکنده باران را پیش بینی می‌کنیم.

محمود محمد قلی پور گفت: از یکشنبه با تقویت جریان هوای گرم دمای هوا از مرز ۳۰ درجه سانتیگراد عبور خواهد کرد.

او افزود: سامانه ناپایداری از دوشنبه وارد استان می‌شود که تاچهارشنبه درگلستان فعال است و کاهش شدید دما و بارش برف در ارتفاعات از پیامد‌های فعالیت این سامانه است.

محمد قلی پور گفت: با فعالیت این سامانه دمای هوا بین ۱۴ تا ۱۶ درجه سانتیگراد کمتر می‌شود و از دیگر پیامد‌های این سامانه افزایش ابر، بارندگی، رعد وبرق است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش دما در نخستین روز اردیبهشت
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • رشد نم هوا در اروند
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد