Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به رصد فعالیت‌های آموزش مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز توانست در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه اول را در تعداد محتوا، تعداد دروس و سایر فعالیت‌ها کسب کند.

دکتر کاوه اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز زیرساخت برگزاری آموزش مجازی از سال ۹۴ وجود داشت و امکانات و زیرساخت‌های خوبی، هم از نظر نیروی انسانی و هم نرم افزاری وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی اهواز حدود ۸ هزار دانشجو و ۷۰۰ عضو هیات علمی وجود دارد، افزود: با توجه به ارزیابی که انجام دادیم، مشخص شد حدود هزار و ۲۰۰ درس تئوری در ترم جاری در حال ارائه بوده است. یعنی باید در هفته هزار و ۲۰۰ عنوان درس تولید کنیم.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: مرکز مطالعات دانشگاه برنامه جامعی در نظر گرفت که شامل آموزش اساتید و توانمندسازی آن‌ها برای تولید محتوای آموزشی به صورت مجازی و توانمندسازی دانشجویان برای استفاده از ابزار بود. ما برای برگزاری آموزش‌های مجازی از ابزار کشوری به نام "نوید" استفاده کردیم.

اسلامی تصریح کرد: مزیت این ابزار این است که دانشجو می‌تواند همه درس‌هایی را که در ترم جاری انتخاب واحد کرده مشاهده کند و اساتید نیز می‌توانند دانشجو را مشاهده کنند. همچنین ترافیک استفاده از این ابزار کاملا رایگان است.

وی با اشاره به تولید حدود ۸ هزار و ۵۰۰ برنامه تا امروز، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کشور متولی نظارت است و برای رصد فعالیت‌های آموزش مجازی دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی کشور سایتی را راه اندازی کرد. خوشبختانه این ارزیابی به صورت منظم انجام می‌شود. این سایت در دو مرحله دانشگاه‌ها را رصد کرده که در مرحله اول دانشگاه اهواز در رتبه دوم و در مرحله بعد رتبه اول را میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی اهواز توانست رتبه اول را در تعداد محتوا، تعداد دروس و سایر فعالیت‌ها کسب کند. با توجه به اینکه ما یک‌سوم دانشجویان، اساتید و درس‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران را داریم، رتبه به دست آمده نشان‌دهنده زحمت اعضای هیات علمی دانشگاه اهواز است.

وی با بیان اینکه همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سامانه نوید فعال هستند، گفت: استقبال دانشجویان از آموزش‌های مجازی را می‌توان از میزان ورود آن‌ها به سامانه ارزیابی کرد. تاکنون تعداد قابل توجهی از دانشجویان در سامانه وارد شده‌اند که نشان‌دهنده اهمیت دادن دانشجویان به این موضوع است. اغلب دانشجویان دوره دکترای حرفه‌ای، کارشناسی و ارشد وارد سامانه آموزش مجازی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی علمی و آموزشی خوزستان دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه های علوم پزشکی کشور دانشگاه علوم پزشکی اهواز مرکز مطالعات آموزش مجازی دانشگاه ها فعالیت ها رتبه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۶۸ گروه آموزشی دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی کیواس ۲۰۲۴

سید احمد فاضل‌زاده گفت: در نسخه جاری این رتبه بندی، یکهزار و ۵۵۹ دانشگاه جهان رتبه‌بندی شده‌اند و نسبت به رتبه بندی پیشین در سال گذشته، ۶۴ دانشگاه جدید به این رتبه بندی افزوده شدند.

او ادامه داد: نظام رتبه‌بندی کیواس بر اساس پنج شاخص شهرت دانشگاه، شهرت کارفرمایان و سنجش فعالیت‌های پژوهشی با شاخص‌های تعداد استناد‌ها به ازای هر مقاله، شاخص H-Index و شبکه همکاری بین‌المللی دانشگاه‌ها انجام می‌شود و هر یک با وزنی متناسب با هر حوزه موضوعی، برای معرفی بهترین دانشگاه‌ها مشخص می‌شوند.

فاضل‌زاده اظهار داشت: در این رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در ۵۵ موضوع از حیطه‌های کلان هنر و علوم انسانی، مهندسی و فناوری، علوم زیستی و پزشکی، علوم طبیعی و نیز علوم اجتماعی و مدیریت ارزیابی می‌شوند؛ موضوع موسیقی نیز به رتبه بندی ۲۰۲۴ افزوده شده و موضوع علم داده به علم داده و هوش مصنوعی گسترش یافته است.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام گفت: رتبه بندی کیو اس یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی است که از سوی موسسه کاکارلی سیموندز انگلستان به صورت سالانه انجام می‌شود و دانشگاه‌های جهان را در حوزه‌های موضوعی مختلف ارزیابی و سنجش می‌کند.

فاضل زاده درباره جایگاه دانشگاه‌های ایرانی در این رتبه‌بندی جهانی گفت: دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران همانند سال‌های پیش در سه حیطه مهندسی و فناوری، پزشکی و علوم زیستی و علوم طبیعی در بین دانشگاه‌های برتر دنیا رتبه کسب کرده‌اند.

او عنوان کرد: بر این اساس دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف در حوزه کلان مهندسی و فناوری، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی مشهد، تهران و علوم پزشکی شیراز در حوزه کلان پزشکی و علوم زیستی و دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف در حوزه کلان علوم طبیعی در میان برترین‌های جهان قرار گرفتند.

فاضل‌زاده ادامه داد: در این رتبه بندی بر اساس ۵۵ موضوع مورد ارزیابی، ۱۶ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در ۱۹ حوزه موضوعی حضور دارند که نسبت به سال گذشته بدون تغییر است.

رئیس مؤسسه ISC بیان کرد: مقایسه نتایج رتبه بندی موضوعی کیواس در سال ۲۰۲۴ با رتبه بندی پیشین نشان از کم شدن حضور گروه‌های آموزشی دانشگاه‌های ایران در برخی از حوزه‌های موضوعی مانند مهندسی برق و الکترونیک، کشاورزی و جنگلداری، مهندسی نفت و فیزیک و علوم نجوم است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • حضور ۶۸ گروه آموزشی دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی کیواس ۲۰۲۴
  • اجتماع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حمایت از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی
  • حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴
  • دانشگاه های علوم پزشکی و شیراز در رتبه بندی موضوعی کیو اس ۲۰۲۴
  • خراسان رضوی صاحب ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور
  • ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفت
  • ۳ مصدوم در حادثه جاده آبادان به اهواز
  • رتبه جهانی ۱۹۷ دانشگاه و موسسه ایرانی در پژوهش و نوآوری
  • جای‌گیری ۳۷ واحد دانشگاه آزاد در میان برترین‌ها دانشگاه‌های نوآور و تأثیرگذار اجتماعی جهان