Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- براساس مصوبه شورای پول و اعتبار بازپرداخت تسهیلات مسکن شامل تعلیق 3 ماهه قرار نگرفت که این امر با انتقاداتی همراه بوده است. تاریخ انتشار: 06:30 - 28 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۲۹۱۷

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، با دستور بانک مرکزی از اسفندماه ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا و اثرات اقتصادی آن شرایط بازپرداخت اقساط تسهیلات واحد‌های تولیدی و وام‌های قرض الحسنه با دستور بانک مرکزی به مدت سه ماه تعلیق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام بانک مرکزی طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، سایر وام‌ها نظیر وام مسکن، وام خودرو، وام خرید کالا مشمول این مصوبه نبوده و روال طبیعی خود در بازپرداخت اقساط را خواهند داشت.

با شیوع کرونا اغلب کسب و کار‌ها به ویژه افرادی که به صورت روزمزد فعالیت می‌کردند با کاهش شدید درآمد روبرو شدند از این رو درآمدی برای پرداخت تسهیلات مسکن ندارند.

حال جای سوال دارد که بازپرداخت تسهیلات مسکن که قشر وسیعی از جامعه درحال استفاده از آن هستند چرا مشمول این مصوبه قرار نگرفته است.

رویکرد کنونی بانک مرکزی در عدم تعلیق بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن انتقادات فراوانی به همراه داشته است.

با مطرح شدن شایعاتی مبنی بر احتمال تعویق ۳ ماهه تسهیلات مسکن نیز بانک مسکن در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که مصوبه شورای پول و اعتبار مشمول امهال اقساط وام‌های مسکن نمی‌شود.

با این وجود افراد در صورت پرداخت نکردن قساط تسهیلات مسکن باید جریمه آن را نیز پرداخت کنند که در شرایط کنونی فشار مضاعفی به آن‌ها تحمیل خواهد کرد.

در همین راستا محمد حشمتی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرگزاری میزان درباره دریافت اقساط تسهیلات مسکن در شرایط فعلی از سوی بانک ها گفت: برخی از اشخاص که درآمد ثابت دارند مشکلی از بابت پرداخت تسهیلات خود ندارند اما در این بین برخی اشخاصی هستند که درآمدی ندارند از این رو ممکن است فشار سنگینی به آنها تحمیل شود.

وی افزود: باتوجه به شرایط فعلی بانک مرکزی برای بازپرداخت تسهیلات مسکن نیز باید تمهیداتی بیاندیشد تا اقشار ضعیف جامعه فشار بیشتری را تحمل نکنند.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: تعویق چند ماهه بازپرداخت تسهیلات مسکن کمترین کاری است که باید انجام شود اما مشاهده می شود که بانک ها در صورت تاخیر در پرداخت تسهیلات جریمه نیز دریافت می کنند که در شرایطی که برخی قادر به پرداخت اقساط تسهیلات نیستند فشار مضاعفی با پرداخت جریمه به خانوار وارد می شود.

حداقل جریمه دیرکرد اقساط دریافت نشود

حشتمتی در ادامه تصریح کرد: بانک مرکزی حداقل باید درمورد دریافت جریمه از دیرکرد پرداخت تسهیلات مسکن در شرایط فعلی تجدید نظر کند.

بیشتر بخوانید: آیا برداشت خودکار اقساط وام‌های قرض الحسنه متوقف شد؟

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بانک مرکزی اخبار اقتصادی بازار مسکن بازپرداخت تسهیلات مسکن پرداخت تسهیلات مسکن اقساط تسهیلات پرداخت اقساط بانک مرکزی وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس

بالاخره بعد از سال‌ها دو باشگاه پرسپولیس و استقلال واگذار شدند. پرسپولیس به کنسرسیومی از ۶ بانک داده شد و استقلال به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس واگذار گردید. نکته جالب در خصوص این واگذاری‌ها بدهی سنگین باشگاه استقلال به مالک جدید پرسپولیس است. بانک شهر که بیشترین سهام پرسپولیس را در اختیار دارد و حتی قرار است بیشترین عضو را در هیئت مدیره داشته باشد، طی دو سه سال اخیر وام‌های سنگینی به پرسپولیس و استقلال داده و به نوعی اسپانسر دو باشگاه هم بود. مدیران استقلال طی چند سال گذشته چندین بار از این بانک وام گرفتند و در حال حاضر هم بدهی سنگینی به بانک شهر دارند.

آبی‌ها چیزی در حدود ۱۸۶ میلیارد تومان به بانک شهر بدهی دارند و برای گرفتن وام هم سند ورزشگاه مرغوبکار را گرو گذاشتند. شاید ماجرای مالکیت این بانک بر باشگاه پرسپولیس به زودی به ضرر استقلالی‌ها تمام شود و این باشگاه را با مالک جدید قرمز‌ها وارد چالش بزرگی کند. حال باید دید حالا که بانک شهر مالکیت پرسپولیس را برعهده گرفته، چطور می‌خواهد با رقیب سنتی کنار بیاید و آیا این موضوع برای باشگاه استقلال مشکل ساز خواهد شد یا خیر.

بعد از گرفتن وام، باشگاه استقلال به صورت ماهیانه اقساط سنگینی را پرداخت می‌کرده و هنوز هم باید این اقساط را پرداخت کند. البته مشخص نیست در این زمینه باشگاه استقلال اقساط خود را به موقع پرداخت کرده و یا اینکه در پرداخت اقساط وام‌های گرفته شده تاخیر داشته است.

منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان