Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضوانی فر با اشاره به اینکه ورود شستا به بورس، نظارت‌ها را بر این شرکت افزایش می‌دهد، گفت: با این کار شفافیت ها بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «محمد رضوانی فر» شب گذشته (چهارشنبه 27 فروردین) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی حضور شستا در بورس پرداخت و با اشاره به اینکه ورود شستا به بورس، نظارت‌ها را بر این شرکت افزایش می‌دهد و شفافیت‌ها بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با اشاره به اینکه هلدینگ چند رشته‌ای «شستا» متشکل از ۱۸۷ شرکت است، گفت:  از این تعداد ۸۲ شرکت، بورسی هستند و از نظر ارزشی بیش از ۸۱ درصد پرتفوی ما بورسی است که محاسبه ارزش پرتفوی بورسی بر مبنای قیمت تابلو و بخش غیر بورسی بر مبنای گزارشات رسمی کارشناسی است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین محاسبات کارشناسی، ارزش خالص دارایی‌های شستا حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: با توجه به اینکه ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه ماست ارزش هر سهم هزار و ۲۵۰ تومان می‌شود. بر اساس روال و روشی که در عرضه‌های اولیه وجود دارد بین ۶۰ تا ۷۰ درصد ارزش خالص دارایی‌ها هر سهم قیمت می‌خورد که با توجه به ظرفیت و قابلیت‌هایی که در این سهم وجود داشت و با همراهی سازمان بورس، این سهم را با ۶۹ درصد ارزش خالص به قیمت ۸۶۰ تومان عرضه کردیم.

 

رضوانی فر با بیان اینکه روز​ چهارشنبه ۸ درصد یعنی ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم از سهام «شستا» عرضه شد، گفت: 2 میلیون و ۶۱ هزار نفر خریدار این سهام بودند که به هر نفر سه هزار و ۶۳۷ سهم رسید به استعداد سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان.

 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با تصریح این نکته که در حال حاضر شستا در بازار سرمایه حدود 2 میلیون و ۱۰۰ هزار سهامدار حقیقی دارد، گفت: بیش از ۹۵ شرکت در مجموعه «شستا»، رد دیونی است و ساختار چند رشته‌ای در شستا داریم و نمی‌شود همه فعالیت‌ها را در یک قالب و هلدینگ اداره کرد.

 

وی با اشاره به اینکه بخشی از دارایی‌های ما بورسی و بخشی غیر بورسی است، افزود: برای واگذاری ۱۰۰ درصدی، بورسی کردن، محدودیتی ایجاد نمی‌کند همانگونه که در ۸۷ شرکت، سهامدار اقلیت هستیم و از این تعداد، ۵۱ شرکت، بورسی است.

 

رضوانی فر با بیان اینکه فلسفه وجودی شرکت سرمایه گذاری، بهینه سازی دائم پرتفوی است، گفت: علاقه به واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه شستا هم وجود دارد و ۳۵ درصد از عرضه‌های اولیه سال گذشته توسط شستا انجام شد و سال گذشته سه مجموعه را به صورت ۱۰۰ درصد واگذار کردیم.

 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) درباره بودجه سال جاری سازمان تامین اجتماعی گفت: بودجه امسال سازمان تأمین اجتماعی حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان است و برخی از طرح‌های عمرانی مانند ساخت درمانگاه ها، توسعه سی سی یو و آی سی یو نیاز به بودجه دارد که از محل‌های مختلف تأمین می‌شود.

 

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی مجموعه تعهداتی را در قبال بیمه شده‌ها و کارگران و مستمری بگیران دارد که باید انجام دهد و این منابع صرف ارائه خدمات می‌شود، گفت: منابع حاصل از عرضه اولیه سهام شستا، صرف امور جاری نمی‌شود و این منابع مال دولت نیست بلکه متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است.

 

وی با تصریح این موضوع که در ۱۸۷ شرکت مدیریتی بیش از ۲۳۰ عضو هیأت مدیره، متعلق به اشخاص حقوقی صاحب سهم است و در مجامع سال ۹۹ هم از این موضوع، استقبال بیشتری می کنیم، گفت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) مراجعه کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شرکت شستا شستا بورس شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی تأمین اجتماعی رضوانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) با یک‌هزار و ۷۰ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۴۸ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • لحظات بیرون انداختن مدیرعامل شرکت بورسی!
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟