Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت یوفوواکس (Ufovax) واکسن نانوذرات برای مقابله با SARS-CoV-۲ ارائه کرد. این شرکت که از اسکریپس ریسرچ منشعب شده‌است، فناوری‌ پتنت ‌شده‌ای دارد که در آن از نانوذرات پروتئینی خودآرا مورد استفاده قرار گرفته‌ است. این واکسن برای مقابله با ویروس کرونا آزمایش‌های موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکسن پروتوتایپ دارای سنبله‌های پروتئینی ویروس کرونا است. به‌عنوان ذرات شبه ویروسی (VLP)، این واکسن به سرعت بدن را وادار به تولید آنتی‌بادی‌هایی به‌منظور خنثی کردن ویروس کرونا می‌کند. با فعال شدن سیستم ایمنی و ایجاد آنتی‌بادی، یک نوع پروتئین گیرنده بر علیه ویروس کرونا در بدن ایجاد می‌شود.

این پلتفرم واکسن نانوذرات، توسط ژیانگ ژو از اسکریپس ریسرچ ابداع شده‌است. در حال حاضر، این پلتفرم امیدواری‌هایی برای مقابله با چالش‌های جهانی نظیر ایبولا و ایدز نیز ایجاد کرده است. در طول دو سال گذشته، ژو و همکارانش روی توسعه واکسن‌هایی برای مقابله با ویروس کرونا، سارس و مرس تمرکز داشته‌اند. بعد از شیوع ویروس کرونا در جهان، ژو و همکارانش از پلتفرم نانوذرات برای ایجاد واکسن بر علیه ویروس کرونا در مدت زمان کمتر از دو ماه اقدام کردند.

وی گفت: از موفقیت در تکمیل اولین قدم اساسی به‌منظور تولید واکسن بر علیه ویروس کرونا بسیار خوشحال هستیم، امیدواریم که به زودی آزمایش‌های اولیه را شروع کنیم تا ببینیم آیا واکسن می‌تواند در مدل‌های حیوانی و بعد انسانی پاسخ ایمنی بر علیه ویروس کرونا را ایجاد کند.

این واکسن از ذرات ویروسی مانند خودآرا تشکیل شده‌است که در آن از پروتئین‌هایی مشابه با پروتئین‌های موجود در سطح ویروس کرونا استفاده شده‌است. این پروتئین‌ها از طریق وارد کردن یک پلاسمید در سلول بدن میزبان و بیان ژن، سنتز می‌شوند. امکان‌ تولید این واکسن در مقیاس بزرگ توسط شرکاء صنعتی تایید شده‌است.

جی‌لی، مدیرعامل شرکت یوفوواکس افزود: منتظر توسعه این واکسن و انجام کارآزمایی‌های بالینی هستیم.

انتهای پیام/

169 / 336 نانوواکسن نانوذرات واکسن پروتوتایپ آنتی‌بادی سلول ژن

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نانوواکسن نانوذرات آنتی بادی سلول ژن بر علیه ویروس کرونا برای مقابله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری

استاندار البرز جهاد کشاورزی ‌را ‌مکلف به مقابله جدی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی کرد‌ و مدیران مربوطه را به حمایت و ایجاد تسهیلات لازم برای توسعه گلخانه ها ملزم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبدالهی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز اظهار داشت: باید بر روی توسعه کشاورزی استان با توجه به ماهیت و هویت سبز البرز، متمرکز شویم چرا که از این طریق محیط زیست و باغات و اراضی سبز استان را برای خود و آیندگان حفظ می‌کنیم.

وی ادامه داد: احیای روستاها و ایجاد بسترهای اشتغال روستاییان با دامداری و دامپروری، باغداری و کشاورزی به ویژه کشت گلخانه‌ای، بوم‌گردی، صنایع دستی و... از جمله اقداماتی محسوب می‌شود که باید برنامه محور دنبال شوند.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طرح‌های توسعه‌ای روستاها در قالب اجرای طرح هادی و نهضت ملی مسکن باید توجیه جمعیتی و رشد اقتصادی داشته باشد.

عبداللهی گفت: بازگشت روستاییان به روستاها و استقرار صنایع تولیدی و تبدیلی با توجه به ظرفیت‌های روستایی، می‌تواند سهم بزرگی در رشد اقتصادی استان ایفا کند.

وی از مدیران مربوطه در حوزه بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و امور روستایی خواست تا هر‌گونه توسعه در این حوزه را به ارائه طرح و برنامه اقتصادی و اشتغالزایی در روستاها منوط کنند.

استاندار البرز جهادکشاورزی استان را نیز مکلف به مقابله جدی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی کرده و مدیران مربوطه را به حمایت و ایجاد تسهیلات لازم جهت توسعه گلخانه ها ملزم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح ایجاد آزمایشگاه‌های سلامت در مناطق صعب‌العبور کشور امسال اجرایی می‌شود
  • ایجاد آزمایشگاه پزشکی در مناطق صعب‌العبور
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد