Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید مجیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:  دفترچه های بیمه شدگان بیمه سلامت در این استان تا اول تیرماه تمدید شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

وی افزود: بیمه شدگان بیمه سلامت در صندوق های کارکنان دولت، سایر اقشار، روستائیان و سلامت همگانی در صورت اتمام تاریخ اعتبار و دارابودن نسخ سفید دفترچه، بدون حضور در دفاتر پیشخوان نیاز به تمدید دفترچه بیمه ندارند و می توانند تا اول تیرماه به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و از خدمات سلامت بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای توصیه های بهداشتی در پیشگیری از سرایت ویروس کرونا و صیانت از حقوق شهروندان و سلامت بیمه شدگان و همچنین کاهش مراجعات حضوری به دفاتر پیشخوان انجام گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی افزود: بیمارستان ها، داروخانه ها، آزمایشگاه ها ، مراکز تصویربرداری ، فیزیوتراپی ، مطب های پزشکان عمومی و متخصص و درمانگاه های سطح استان از جمله مراکزی بودند که مطالبات آنها در این مدت پرداخت شده است.
مجیدی خاطرنشان کرد: طی دو روز گذشته بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال از مطالبات دانشگاه های دولتی و مراکز خصوصی مربوط به سال ۹۸ نیز پرداخت شد که امیدواریم این روند پرداخت ها بر ارتقا کیفیت خدمات به بیمه شدگان سازمان موثر باشد.
وی گفت: به منظور کاهش ترددها و جلوگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا، اعتبار قرارداد موسسات درمانی با بیمه سلامت بدون نیاز به مراجعه تا پایان خرداد ماه تمدید شده است؛ همچنین داروهایی که نیاز به تایید پرونده در سیستم اینترنتی دارد به صورت خودکار تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده و بیمه شدگان می توانند پس از تجویز پزشک برای دریافت داروی خود به داروخانه ها مراجعه نمایند و نیازی به حضور در ادارات بیمه سلامت  نیست.

بر اساس آخرین آمار هم اکنون بیش از ۲ میلیون نفر از مردم آذربایجان شرقی در پنج صندوق کارکنان دولت، بیمه همگانی، بیمه روستایی، بیمه سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش هستند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی بیمه سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بیمه سلامت آذربایجان شرقی بیمه سلامت آذربایجان شرقی بیمه شدگان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت

علیرضا اصغرزاده اظهار داشت: بیمه کردن رایگان دهک‌های یک تا پنج و ارائه تخفیف به دهک‌های ششم تا نهم از مهمترین اقدامات این سازمان بیمه‌گر در راستای پوشش بیمه همگانی بیمه سلامت است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان در قالب طرح پزشک خانواده از خدمات درمانی بیمه سلامت برخوردار هستند، افزود: در طرح پزشک خانواده با ۹۴ پزشک طرف قرارداد هستیم.

اصغرزاده با بیان اینکه ۷۰ درصد هزینه خدمات درمانی در بخش دولتی و غیردولتی و خیریه ‏‏مددجویان را بیمه سلامت تقبل می‌کند، اضافه کرد: تعداد کد خدمتی مددجویان بهزیستی از ۹ به ۹۹ افزایش یافته است.

وی از نشان‌دار کردن ۱۴ هزار و ۱۸۹ بیمار خاص و سخت علاج در استان خبر داد و اظهار داشت: پارسال، ۷۶۰ میلیارد ریال جهت هزینه‌های بیماران تحت پوشش این صندوق ‏‏تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید

نشان دار شدن ۴۰ هزار نفر بیمه شده سلامت در چهارمحال و بختیاری

اصغرزاده با اشاره به خرید خدمت از ۷۸۷ موسسه و مرکز طرف قرارداد شامل پزشک عمومی، متخصص، درمانگاه، تصویربرداری و توانبخشی، گفت: اجرای طرح دارویار در داروخانه‌های طرف قرارداد و پرداخت مابه‌التفاوت ارز دارویی، افزایش خدمات دندانپزشکی، پوشش هزینه‌های درمان و توانبخشی بیماران اوتیسم و بیماران مزمن کلیوی و دیابت و بیماران موکوپلی، انعقاد قرارداد با مراکز ترک اعتیاد و کارشناسان مامایی ‏‏و پوشش هزینه درمان کاشت حلزون شنوایی ‏‏بخشی از خدمات بیمه سلامت به بیمه‌شدگان است.

وی یادآور شد: تحت پوشش قرار دادن خدمات روانشناسی، پوشش بیمه مادران باردار و فرزندان تا پنج سالگی، رفع محدویت و اعلام آمادگی انعقاد قرارداد با موسسات و مراکز درمانی، اجرایی شدن کامل نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک و حذف دفترچه و ایجاد پرونده الکترونیک برای تمامی بیمه‌شدگان، ارائه خدمات غیرحضوری از طریق سامانه شهروندی‏‏، حذف دفترچه بیمه و ارائه خدمات درمانی در مراکز و موسسات درمانی با ارائه کدملی ‏‏‏‏‏‏‏‏‏و تداوم و توسعه پوشش بیمه اتباع خارجی ‏‏‏از دیگر خدمات ارائه شده از سوی بیمه سلامت استان است.

اصغرزاده ادامه داد: از حدود یک میلیون نفری این استان ۶۲۰ نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۴۶۱ هزار نفر در صندوق روستاییان، ۷۷ هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، ۵۹ هزار نفر در صندوق بیمه ایرانیان و ۲۲ هزار نفر نیز در صندوق سایر اقشار عضو هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان