Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تلاش کرده تا ترویج ورزش همگانی را هدف برنامه‌ها و اقدامات خود قرار دهد چرا که این امر برای پیشگیری از بیماری‌ها و نشاط در جامعه و به ویژه برای زنان ضروری است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حسین‌علی شهریاری، نماینده مردم زاهدان و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره اختصاص 40 درصد فروش دخانیات به معقوله توسعه ورزش همگانی به خبرنگار برنا گفت:  بر این اساس از 100 درصد کل سهم دولت از محل مالیات بر دخانیات، 40 درصد به وزارت بهداشت، 40 درصد به وزارت ورزش و جوانان و 20 درصد هم به آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق قانون هزینه‌کرد این اعتبار در بخش‌هایی جز کنترل، پیشگیری، کاهش مصرف دخانیات و درمان بیماری‌ها و عوارض ناشی از آن ممنوع است. بنابراین هر وزارتخانه‌ای باید مصادیق مرتبط با موضوع را در حوزه خودش درآورده و برنامه‌هایش را اعلام کند.

عضو فراکسیون ورزش  با تاکید بر این نکته که ورزش همگانی منجر به افزایش نشاط عمیق و پایدار در جامعه می‌شود و جلوی آسیب‌ها را می گیرد، ادامه داد: با توجه به این اهمیت، تقویت ورزش‌های همگانی و ترویج آن در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

وی ادامه داد: در راستای این مصوبه، مجلس تلاش کرده تا ترویج ورزش همگانی را هدف برنامه‌ها و اقدامات خود قرار دهد چرا که این امر برای پیشگیری از بیماری‌ها و نشاط در جامعه و به ویژه برای زنان ضروری است. اگر می خواهیم هزینه‌های خود را در حوزه پزشکی و دارو را کاهش دهیم چاره‌ای جز رجوع به ورزش همگانی نداریم.

شهریاری گفت: هدف مجلس از تصویب قانون ارتقا سلامت جامعه است. علاوه بر مقوله قهرمانی در ورزش توسعه همگانی و فعالیت بانوان که در قانون به صراحت بر مخارج درآمد در این مباحث تاکید شده، ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با سلامت جامعه و ترویج فرهنگ تربیت‌بدنی میان اقشار مختلف دارد. تجربه و آمار اجرای صحیح این قانون در کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد هرچقدر میزان مالیات در مواد دخانی افزایش پیدا کند آمار افراد جدید استعمال کننده این مواد روند نزولی دارد و ما امیدواریم بتوانیم به اهداف ترسیم شده در این قانون با کمک همه دستگاه‌ها دست پیدا کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت ورزش و جوانان نماینده مردم زاهدان ورزش همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: کل مالیات و عوارض وصولی از واحدها و صنوف این شهرستان در سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال بوده است که ۶۰۰ میلیارد ریال از آن به شهرداری ها و دهیاریها تخصیص یافته و صرف توسعه و عمران شهری و روستایی و بقیه صرف بخش های دیگر شده است.   هادی ایزدی امروز در جلسه شورای اداری گناباد افزود: شهرستان گناباد با توجه به ظرفیتهای خاص تولیدی و اقتصادی خود، اکنون رتبه پنجم بخش صنعت و هفتم معدن استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.   ایزدی اضافه کرد: ۹۸ درصد واحدهای تولیدی این شهرستان توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و این قابلیت خوبی برای تحقق جهش و رونق تولید و اقتصاد منطقه به شمار می رود.   فرماندار گناباد نیز در این جلسه ظرفیتهای اقتصادی گناباد در بخشهای صنعتی و معدنی و کشاورزی را یادآور شد و برند سازی و توسعه صنایع فرآوری و تبدیلی را از نیازهای مهم این شهرستان دانست.   رضا نصیری افزود: ۲۰ هزار تن پسته پارسال در گناباد تولید شد ولی حتی یک کیلوگرم آن در این شهرستان فروخته نشد و به صورت خام به دیگر نقاط منتقل و با بسته بندی به نام سایر نقاط به فروش رفت، در صورتی که با توسعه صنایع فرآوری و بسته بندی ضمن جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی با نام و برند این شهرستان به سایر نقاط ارسال و یا در بازار عرضه می شود.   وی افتتاح فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد را از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم و طرحهای مهم سال گذشته در این شهرستان دانست و تصریح کرد: با توجه به موقعیت گناباد در بخشهای مختلف تولیدی و اقتصادی باید از ظرفیت این فرودگاه در رونق اقتصادی و جهش تولید منطقه بیشتر بهره گرفت.   جلسه شورای اداری گناباد با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم در یکی از واحدهای تولیدی این شهرستان برگزار شد.   ۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌ اندازی آنها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌ اند.   سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.   مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است
  • اختصاص ۳۰ درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن لایحه اصلاح «قانون مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن «لایحه اصلاح مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • قانون برنامه هفتم در روزهای آینده نهایی می‌شود
  • قانون برنامه هفتم به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • علیرضا رضایی: اخذ مالیات باعث گران شدن ورزش می‌شود
  • توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است
  • گرفتن مالیات بر ارزش افزوده ورزش را برای همه مردم گران می‌کند