Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به خسارت ۱۵۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریالی کرونا به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان، گفت: پیگیر جلب حمایت برای فعالان این حوزه‌ها هستیم.

او افزود: تعطیلی دو ماه گذشته فعالیت فرهنگی و هنری به این قشر آسیب و خسارت‌های فراوانی وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه، با تعطیلی فعالیت‌ها و حضور فیزیکی در عرصه‌های اجتماعی، اما تلاش فعالان این حوزه‌ها تعطیل نشده بود، گفت: در ایام قرنطینه به ویژه در نوروز ۹۹ شاهد تلاش هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای برای ایجاد فضای امید و نشاط در سطح جامعه بودیم.

 فیروز فاضلی با اشاره به اینکه، هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای این استان نیز از کارزار عقب نمانده و اقدامات خوبی انجام داده اند، افزود: اجرای نمایش، معرفی کتاب و کتابخوانی و انتشار آن در فضای مجازی و حتی برگزاری کنسرت‌های موسیقی به صورت آنلاین تنها بخش کوچکی از فعالیت فعالان حوزه‌های هنری و فرهنگی در ایام قرنطینه بوده است.

او به نقش مهم رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه و کاهش بار روانی و استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد وگفت: قطعاً اگر تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه نبود نمی‌توانستیم موفقیت‌های خوبی در استان در زمینه کنترل نسبی این ویروس به دست آوریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه متأسفانه تعطیلی فعالیت فرهنگی و هنری به فعالان این بخش آسیب‌های فراوانی در حوزه اقتصادی وارده کرده است، افزود:همه بخش‌های فرهنگی و هنری و حتی رسانه به ویژه رسانه‌های مکتوب از این آسیب در امان نبوده است.

فیروز فاضلی در ادامه با اشاره به پیگیری برای جبران بخشی از این آسیب و خسارت‌ها، گفت: با توجه به اینکه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه از اقشار آسیب پذیر جامعه محسوب می‌شوند نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند و ما نیز اقدامات و تلاش‌های فراوانی برای جلب حمایت برای فعالان این حوزه انجام داده ایم.

اوبه برآورد خسارت‌های وارد شده به بخش‌های فرهنگی و هنری و رسانه در سطح استان اشاره کرد و افزود: در بخش فرهنگی و رسانه استان گیلان هزار و ۷۳۲ واحد کسب و کار در حوزه‌های مختلف با اشتغال چهار هزار و ۵۵۳ نفر فعال هستند که تعطیلی فعالیت‌ها در مجموع ۱۲۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال به این حوزه خسارت وارده کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار و ۷۱۷ واحد کسب و کار در حوزه هنری، سینمایی و موسیقی استان، گفت: در این بخش چهار هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند که تعطیلی برنامه‌ها و مراکز هنری ۲۸ میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال به این حوزه خسارت وارده کرده است.

فیروزفاضلی به اعلام خسارت ۹۷۶ میلیارد تومانی حوزه فرهنگ و هنر و رسانه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: سهم فرهنگ، هنر و رسانه گیلان از این میزان خسارت، ۱۵۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال است که امیدواریم با نگاه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات لازم خسارت فعالان این حوزه جبران شود.

 

انتهای پیام / ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد کرونا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان فعالان این حوزه فرهنگی و هنری هنر و رسانه حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۹۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار با حجت الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ابزار هنر متناسب با ذائقه نسل جوان در کنار پایگاه بسیج مهمترین پایگاه فرهنگی هستند که آموزش‌های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی را به نسل جوان آموزش می‌دهند.

استاندار همدان با اشاره به در پیش رو بودن ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دستگاه‌های متولی باید امکانات خود را از جمله سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌ها و مراکز مهارت افزایی را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مهارت‌های متنوعی را فرا بگیرند.

قاسمی فرزاد با تبریک پیروزی‌های اخیر نیرو‌های سپاه در مقابله با دشمنان متجاوز تصریح کرد: این پاسخ مشروع نشان داد که ایران با تمام قدرت در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی و توطئه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نیز در این دیدار به برگزاری جشنواره کشوری تئاتر شبستان در صورت تامین اعتبار خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار و حمایت مالی جشنواره تئاتر شبستان بچه‌های مسجد کشوری را در همدان برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام علی عزیزی از استاندار همدان خواست تا با حمایت ایشان، نهاد‌های مرتبط با اوقات فراغت از جمله آموزش و پرورش، امکانات خود را برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های مسجد در اختیار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار دهند.

دیگر خبرها

  • گیلان خاستگاه متفکران و چهره‌های مهم هنر انقلاب اسلامی است
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • روایتی هنری از تنوع قومیتی
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان بردسکن با حضور فعالان نماز
  • تجلیل از فعالان عرصه ادبیات انقلاب اسلامی
  • فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است