Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مانگلا نرسیمهان، مدیر بخش مراقبت‌های ویژه در مرکز سلامت نورت‌ول که ۲۳ بیمارستان را در نیویورک زیر نظر دارد، می‌گوید: «ما با همین روش که صد در صد کارآ است جان‌ها را نجات می‌دهیم. این یک کار ساده برای انجام است و ما بهبود قابل توجه را هر روز و برای هر فرد بیمار دیده‌ایم.»

دکتر کاترین هایبرت، مدیر بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان عمومی ماساچوست، می‌گوید: «وقتی شما مشاهده می‌کنید که این روش کار می‌کند می‌خواهید که بیشتر انجامش دهید و می‌بینید که تقریبا به سرعت جواب می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پزشکان می‌گویند خواباندن بیماران به روی شکم یا به اصطلاح «خواباندن دمرو» کمک می‌کند تا مقدار اکسیژن بیشتری به شش‌ها راه یابد.

این روش برپایه مقاله‌ای است که پزشکان فرانسوی هفت سال پیش در نشریه طبی نیوانگلند منتشر کردند. این پزشکان نشان دادند که بیماران مبتلا به سندروم اختلال دستگاه تنفسی (ARDS) که در بیمارستان به دستگاه‌های تنفس مصنوعی موسوم به ونتیلاتور متصل هستند، اگر به روی شکم خوابانده شوند شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند.

از آن زمان بدین سو دکترها در آمریکا بصورت فزاینده‌ای از این روش استفاده کرده‌اند و بیماران متصل به ونتیلاتور را روی شکم می‌خوابانند. امری که با بیماران کووید-۱۹ با شدت بیشتری دنبال شده و نتایج مثبتی به همراه داشته است.

مطابق گزارش‌ها، وقتی بیماری را در بیمارستان لانگ‌آیلند نیویورک دمرو خوابانده‌اند، نرخ اشباع اکسیژن (عددی برای نشان دادن میزان اکسیژن در خون) از ۸۵ درصد به ۹۸ درصد پرش کرده است.

بیماران متصل به ونتیلاتور به صورت معمول روزانه ۱۶ ساعت دمرو خوابانده می‌شوند و سپس برای باقی ساعات به روی پشت قرار می‌گیرند تا دکترها بهتر و آسان‌تر بتوانند معالجه مورد نیاز آنان را انجام دهند.

متخصصان اتاق فوریت‌های پزشکی می‌گویند خوابیدن به پشت باعث می‌شود وزن بدن بعضی از بخش‌های ریه را له کند. دکتر هیبرت می‌گوید «با خواباندن بیمار به روی شکم، بعضی بخش‌های ریه را که قبلاً باز نبوده‌اند باز می‌کنیم.»

در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان عمومی ماساچوست یک سوم بیماران کووید-۱۹ روی شکم خوابانده شده اند. شماری دیگر از بیمارستان های آمریکا دمرو خواباندن بیماران را خارج از بخش مراقبت های ویژه نیز دنبال می کنند.

بیمارانی که به روی شکم خوابانده شده‌اند بیشتر نیاز به داروهای مسکن دارند و درنتیجه می‌تواند به این معنا باشد که مدت اقامت‌شان در بخش مراقبت های ویژه بیشتر شود.

منبع: یورونیوز

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بخش مراقبت های ویژه روی شکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر

جوان ۲۳ ساله دشتستانی که بر اثر واژگونی موتورسیکلت دچار ضربه مغزی شده بود، خانواده وی قلب، کبد و ۲ کلیه فرزند خود را برای جان دوباره بخشیدن به ۴ بیمار نیازمند پیوند اهدا کردند. - اخبار استانها -

حسن ملکی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتستان، با اشاره به اهدا عضو بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند، اظهار داشت: در سال گذشته خانواده‌های مختلفی برای اهدا اعضا بیماران مرگ مغزی به دیگر بیماران نیازمند پیوند موافقت کردند.

وی با اشاره به مرگ مغزی یک جوان 23 ساله به سبب واژگونی موتورسیکلت در روستای شکرک دشتستان بیان کرد: با رضایت خانواده احسان حسنی که دچار ضربه مغزی شده بود به 4 بیمار نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه این جوان اول فروردین در بیمارستان شهید گنجی برازجان بستری شده بود، خاطرنشان کرد: بعد از تأیید مرگ مغزی، توسط پزشکان فوق تخصص در بیمارستان شهید گنجی برازجان ارگان‌های قلب، کبد و هر دو کلیه برداشت شد.

ملکی‌زاده با بیان اینکه اعضای پیکر این جوان عشایر توسط بالگرد اورژانس 115 بوشهر به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز انتقال داده شد گفت: این جوان 23 ساله دشتستانی ناجی جان 4 بیمار نیازمند به عضو شد.

وی ضمن تشکر از خانواده ایثارگر این جوان از تلاش کارکنان بیمارستان شهید گنجی برازجان، همکاری پزشکان تأیید کننده و پزشکی قانونی، مدیریت بیمارستان بابت این کار خداپسندانه کمال تشکر کرد و افزود: تاکنون 7 مورد اهدا قلب در استان بوشهر ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: نخستین ایثار ماندگار استان بوشهر در سال جدید و در مجموع یک صد و شانزدهمین اهدا عضو در استان بوشهر بوده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • انجام عمل جراحی شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • لذت فرش‌شویی کف خیابان بعد از چله کوچیکه | سرمای تهران و حکایت کُتِ «ممد ریش»
  • بازدید سرزده بازرس کل کردستان از بیمارستان کوثر سنندج
  • ورزش به زنان در مقابله با سرطان پیشرفته سینه کمک می کند