Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سعید سرکار با بیان اینکه بزرگترین کارخانه تولید ماسک کشور به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در شهرک صنعتی اشتهارد به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: این واحد تولیدی توانایی اشتغال ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۹۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم را دارد.

وی با بیان اینکه این کارخانه طی مدت یک ماه راه‌اندازی شد و ظرفیت تولید روزانه ۴ میلیون ماسک را دارد، خاطرنشان کرد: در این کارخانه از دستگاه صنعتی نانوالیاف استفاده شده که به همت فناوران نانویی ایرانی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرکار، جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای دارای توانمندی تولید ماسک‌های N95 دانست و ادامه داد: این نوع ماسک‌ها می‌توانند ذرات باکتری و ویروس را مهار کنند. حدود ۸ سال قبل برای خرید تجهیزات تولید نانوالیاف به یکی از شرکت‌های اروپایی مراجعه کردیم که به دلیل تحریم این دستگاه به ما فروخته نشد، در نتیجه تصمیم برای ساخت این تجهیزات در داخل کشور گرفتیم و در نهایت این تجهیزات به تولید رسیدند.

وی با اشاره به صادرات تجهیزات تولید نانو الیاف به یک شرکت کره‌ای و چینی، ادامه داد: پس از آنکه چینی‌ها متوجه شدند که کره‌ای‌ها دستگاه تولید نانوالیاف ایرانی را خریداری کرده‌اند، ۱۰ دستگاه از این تجهیزات را سفارش دادند که در حال حاضر ۷ دستگاه در چین نصب شده و در حال کار است. عملکرد این تجهیزات تولید نانوالیاف به گونه‌ای است که در حال حاضر از اروپا نیز سفارش‌هایی برای خرید دریافت کرده‌ایم.

به گفته سرکار، ضخامت الیاف نانو در این ماسک‌ها یک هزارم مو است.

انتهای پیام/

169 / 336 توسعه فناوری تولید ماسک شهرک صنعتی اشتهارد نانو الیاف ماسک‌ N95 خرید تجهیزات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: توسعه فناوری تولید ماسک شهرک صنعتی اشتهارد نانو الیاف ماسک N95 خرید تجهیزات تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، محسن امیدوار گفت: اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی امروز(سه شنبه) با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

 

امیدوار با اشاره به توسعه زیرساخت‌های برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اظهار کرد: جایگاه شارژ خودروهای برقی به عنوان اولین جایگاه در کشور با صرف ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار آماده بهره برداری است.

 

وی با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با استفاده از اتوبوس‌های برقی از برنامه‌های مهم این دوره از مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر است، اضافه کرد: تعداد ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی با ارزشی به مبلغ ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به چرخه خدمت‌رسانی افزوده خواهد شد.

 

گفتنی است، آیین بهره برداری از این پروژه امروز (سه شنبه) ۲۸ فروردین ماه، ساعت ۱۰ صبح در محل باغستان، بلوار امام خمینی (ره)، جنب پارک گل نرگس با حضور وزیر کشور، مسئولان استانی و شهری، شهروندان و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در بزرگترین نمایشگاه پزشکی آسیا
  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • ببینید | آئین بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کلانشهر کرج با حضور وزیر کشور
  • بهره برداری از دستگاه ماموگرافی هالوژیک بیمارستان کیش
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس
  • بزرگترین شهرک صنعتی اردبیل بازسازی می‌شود
  • تولید ۲۰۰ کیلو شمش طلا در معدن طلای هیرد