Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@23:42:50 GMT

توافق نظر احزاب سیاسی عراق در تشکیل سریع کابینه «الکاظمی»

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۱۲۳۵

توافق نظر احزاب سیاسی عراق در تشکیل سریع کابینه «الکاظمی»

عضو پارلمان عراق خبر داد که همه فراکسیون‌های سیاسی اتفاق نظر دارند که برای مقابله با مشکلات و بحران‌های عراق، باید هر چه سریعتر، کابینه تشکیل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد شیاع السودانی» عضو پارلمان عراق بر لزوم تشکیل کابینه این کشور در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کرد.

السودانی گفت که همه فراکسیون‌های سیاسی اتفاق نظر دارند که برای مقابله با مشکلات و بحران‌های عراق، باید هر چه سریعتر، کابینه تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری المعلومه به نقل از این نماینده عراقی گزارش داد: «کشور [عراق] با مجموعه‌ای از بحرانها روبروست که نیازمند یک تیم حرفه‌ای، متخصص، مخلص، پاک‌دست و هماهنگ با نخست وزیر است».

وی با بیان اینکه چنین تیمی خواهد توانست راه حل بحران یا کاهش تأثیر آن را پیدا کند، خاطر نشان کرد، هر گونه گزینه شکست خورده از میان افراد غیر حرفه‌ای که توانایی و توانمندی ندارند، تأثیر منفی بر عملکرد دولت و میزان رضایتمندی مردم خواهد گذاشت.

السودانی از گروه‌های سیاسی عراق خواست که بحران کرونا، ممنوعیت آمدوشد و نبود فشار مردمی را فرصتی برای بازگشت به «سهمیه‌خواهی کُشنده» قلمداد نکنند.

این نماینده عراقی در پایان تصریح کرد، مصطفی الکاظمی تجربه «محمد توفیق علاوی» و «عدنان الزرفی» را که موفق به تشکیل کابینه نشدند، مد نظر قرار خواهد داد تا دولت توانمندی را تشکیل دهد که مورد اطمینان ملت عراق باشد.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق ۲۱ فروردین ماه جاری، بعد از آنکه احزاب سیاسی با نخست‌وزیری الزُرفی مخالفت کردند، الکاظمی، رئیس دستگاه اطلاعات عراق را مأمور تشکیل کابینه کرد. او باید ظرف یک ماه، اسامی وزرای کابینه را به پارلمان تحویل دهد و رأی اعتماد گیرد.

الکاظمی در حال حاضر در حال مذاکره با گروه‌های سیاسی مختلف برای انتخاب اعضای کابینه خود است. بر اساس آخرین خبرها از مذاکره او با فراکسیون‌های شیعه، گفته می‌شود که توافق شده، این فراکسیون‌ها به الکاظمی در تشکیل کابینه، اختیار تام دهند

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق الکاظمی کابینه تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق

به گزارش تابناک، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.
 
علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.
 
الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.
 
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
 
احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟