Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@14:04:34 GMT

امکان ثبت‌نام اینترنتی ذخیره‌سازی خون بند ناف

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۱۳۳۳

امکان ثبت‌نام اینترنتی ذخیره‌سازی خون بند ناف

بهنامیان گفت: با توجه به شرایطی که با ظهور ویروس کرونا در کشور اتفاق افتاد ثبت نام جهت ذخیره سازی خون بند ناف نوزدان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، ملیحه بهنامیان مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به شرایطی که با ظهور ویروس کرونا در کشور اتفاق افتاد ثبت نام جهت ذخیره سازی خون بند ناف نوزدان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

  وی افزود: دفتر نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی بصورت غیر حضوری خدمات، خود را درجهت ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در سایت rsct.ir ارائه می‌دهد.     مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که سلول درمانی جدیدترین وکم خطرترین روش درمانی است، بیان کرد: امروزه ثابت شده است که سلول‌های بنیادی قادر به درمان محدوده وسیعی از بیماری‌های مزمن و حاد هستند و تحقیقات زیادی در زمینه استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی چون پارکینسون، بیماری‌های قلبی، کبدی، دیابت، دیستروفی عضلانی، آسیب‌های نخاعی و سکته در حال انجام است.   بهنامیان ادامه داد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزاد قادر به ساخت انواع سلول‌های دیگر و ترمیم و نگهداری سلول‌ها در هنگام جراحت هستند.   وی افزود: در این حال اگر امکان جمع آوری و ذخیره سازی این سلول‌ها فراهم شود، همواره منبعی غنی از سلول‌های بنیادی خونساز را در اختیار داریم که این سلولها می‌توانند در بیماری‌هایی که منشاء خونی داشته و اختلال در فعالیت مغز استخوان و سیستم ایمنی تلقی می‌شوند مورد استفاده قرارگیرد.   مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، در دسترس بودن، کاهش احتمال رد پیوند، کاهش خطر آلودگی و شانس یافتن نمونه با تطابق ژنتیکی را از مهمترین جنبه های اهمیت ذخیره سازی خون بند ناف عنوان کرد.     بهنامیان بیان کرد: در حال حاضر همه گیری و شیوع بیماری کویید 19 ناشی از ویروس کرونا همه کشورها را درگیر نموده براساس اطلاعاتی که در مراکز معتبر به ثبت رسیده، بیش از300 کارآزمای بالینی برای مقابله با این بیماری در دنیا در حال انجام است که شامل استفاده از داروهای مختلف، به کارگیری تجهیزات و روش‌های پیشرفته درمانی از جمله سلول درمانی در این بیماری است.   وی با بیان این‌که ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان هنگام زایمان تنها  فرصت برای ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خونساز است که روشی جهت درمان بیماری‌هایی که منشاء خونی دارند از جمله تالاسمی، سرطان خون و کم خونی‌ها می‌باشد، یادآور شد: از ابتدای امسال بیش از 20 نمونه خون بند ناف ذخیره شده است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ذخیره سازی خون بند ناف سلول های بنیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، حسن قاسمی فرد در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی اظهار کرد: هر ساله، دام‌های استان علیه بیماری‌ها واکسینه می‌شوند.

وی گفت: واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های اولویت دار دامی به صورت رایگان و توسط شبکه دامپزشکی بخش دولتی و حتی بخشی از آن توسط بخش خصوصی انجام می شود.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: واکسیناسیون دام‌های علیه بیماری‌های تک گیر نیز به تقاضای دامداران به صورت بهادار توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی اعلام کرد: در استان، از ابتدای فروردین جاری واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا همان پی پی آر شروع شده است که البته این واکسیناسیون به صورت سراسری در سطح کشور انجام می‌شود.

قاسمی فرد افزود: واکسیناسیون دام‌ها علیه این بیماری تا ۳۱ شهریور ماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی همچنین عنوان کرد: در استان، از یکم فروردین جاری واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری آبله و شاربون نیز آغاز شده است که تا پایان شهریور امسال ادامه دارد.

رئیس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در استان واکسیناسیون بره‌های سه تا هشت ماه علیه بیماری برسلوز همچنین واکسیناسیون سگ‌های گله علیه بیماری هاری نیز در حال انجام است.

وی در ادامه اعلام کرد: در استان در نیمه دوم امسال نیز واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی انجام خواهد شد.

قاسمی فرد افزود: واکسیناسیون دام‌های سنگین علیه بیماری برسلوز نیز در طول سال انجام می‌شود که البته عمده انجام واکسیناسیون در نیمه دوم سال خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره انجام واکسیناسیون دام‌ها توسط شبکه دامپزشکی استان طی سال ۱۴۰۲ نیز اظهار کرد: در استان، طی سال گذشته یک میلیون و ۶۷۱ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های شاربون، هاری، برسلوز واکسینه شدند همچنین از آنها تست‌های سل و مشمه و خونگیری انجام شد.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین گفت: در استان، طی سال گذشته هفت میلیون و ۹۱۷ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های اختصاصی دامی از جمله آبله، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

خبرنگار: سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227430 برچسب‌ها دامپزشکی بیماری دام

دیگر خبرها

  • ۸۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم
  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد هارد دیسک/ اولین هارد یک گیگابایتی ۲۵۰ کیلوگرم وزن داشت!
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان