Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها هر کس به نوبه خودش در جبهه علیه کرونا خدمت می‌کند ، من زمان جنگ را یادم نیست اما شنیده‌ام که آن زمان بانوان در مساجد و خانه‌ها برای کمک به رزمندگان چه کارهایی انجام داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حال و هوای این روزهای شهر و دیار ما این روزها تداعی کننده سال‌های دفاع مقدس است، یکی ماسک تولید می‌کند دیگری لباس آن یکی بسته‌های معیشتی خلاصه هر کس به طریقی مشغول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاوتی ندارد کار در مقیاس بزرگ باشد مانند کارخانه تولید ماسک اشتهارد که می‌تواند کشور را به خودکفایی در تولید ماسک برساند یا یک کارگاه کوچک تولید ماسک که توسط هیاتی در منطقه‌ی محروم راه‌اندازی شده است.

با خبر شدیم که یک کارگاه تولید ماسک در منطقه ماسور توسط هیات فرهنگی مذهبی فاطمه الزهرا(س) راه‌اندازی شده و چند تن از بانوان برای قشر آسیب‌پذیر محله ماسک بهداشتی تولید می‌کنند.

سری به این کارگاه زده و کار جهادی بانوان محله را از نزدیک مشاهده کردیم، رعایت نکات بهداشتی توسط بانوان، صفا و صمیمیت و یکدلی همچنین حضور بانوان در همه رد‌ه‌های سنی از نکات جالب توجهی بود که از نزدیک با آن مواجه شدم.

با مسوول کارگاه تولید ماسک گروه جهادی هیات فرهنگی - مذهبی فاطمه الزهرا (س) منطقه بزرگ ماسور و چند تن از بانوان حاضر در کارگاه گفت‌و‌گویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

کاری برای کمک به قشر آسیب پذیر

مسوول کارگاه تولید ماسک گروه جهادی هیئت فرهنگی_مذهبی فاطمه الزهرا(س) منطقه بزرگ ماسور گفت: این هیات به نیابت از بیش از ۵۰ شهید منطقه ماسور اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک کرده است.

سید وحید موسوی افزود: هدف از ایجاد این کارگاه تولید ماسک برای قشر آسیب پذیر منطقه بود، زیرا همانطور که می‌دانید ماسور از مناطق محروم شهر است.

وی با بیان اینکه همه ما در جبهه جهادی علیه یک ویروس خطرناک قرار داریم، عنوان کرد: مشارکت همه اقشار از زن و مرد گرفته تاپیر و جوان و دارا و ندار از نکات مثبت کارهای جهادی است، که در این کارگاه هم دیده می‌شود.

این فعال فرهنگی و مذهبی افزود: به عنوان نمونه محلی که به کارگاه تولید ماسک اختصاص داده شد مربوط به خانواده موحدی از اهالی محله است که کمک بزرگی برای راه‌اندازی این کارگاه بود.

 

همه داوطلبانه پای کار آمدند

نسرین موحدی که سرپرستی کارگاه تولید ماسک را  بر عهده دارد، گفت: کارگاه ۲۰ فروردین با کمک هیات فرهنگی مذهبی فاطمه الزهرا (س) منطقه ماسور راه‌اندازی شد، و در حال حاضر حدود ۱۶ نفر از بانوان که اکثرا عضو هیات فاطمه الزهرا (س) هستند جهادی پای کار هستند.

وی بیان کرد: هزینه اولیه راه‌اندازی‌ کارگاه توسط فامیل تامین شد، آنها نذرهای خود را  به این کار اختصاص دادند.

موحدی تاکید کرد: همه افرادی که در راه‌اندازی کارگاه و تولید ماسک نقش دارند، کاملا داوطلبانه و بدون دریافت هزینه‌ی ورود کرده‌اند.

موحدی با اشاره به اینکه برای تولید ماسک در این کارگاه از پارچه مخصوص استفاده می‌شود، افزود: ماسک‌های تولید شد پس از تولید ایزوله و سپس از توسط برادران هیات بسته‌بندی و بین اقشار آسیب پذیر محله توزیع می‌شود.

 

تقاضا برای تامین چرخ

موحدی گفت: در حال حاضر روزانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ ماسک‌ تولید می‌شود، اما در صورتی که چرخ بیشتری در اختیار داشته باشیم توان تولید ماسک‌‌های بیشتری را داریم.

‌وی از خیرین تقاضا کرد اگر می‌توانند در تامین چرخ مورد نیاز برای تولید ماسک بیشتر ورود کنند.

راه‌اندازی کارگاه و پیشگیری از ویروس کرونا

منصور نژاد یکی از بانوان حاضر در کارگاه نیز معتقد است: کمک کردن در فرهنگ و پیشینه ایرانیان است و در شرایط فعلی همه باید پای کار باشند، تفاوتی ندارد زن باشد یا مرد، در دوران دفاع مقدس حضور بانوان زبان‌زد همگان بوده اکنون نیز ما در جبهه دیگری قرار داریم.

وی گفت: راه‌اندازی چنین کارگاهی در منطقه محروم ماسور اقدام تاثیرگذاری در پیشگیری از ویروس کرونا است، زیرا اهالی محله جزو اقشار آسیب پذیر هستند و توان خرید ماسک را ندارند.

 

خیرین پشتیبانی کنند

مرضیه صفربیرانوند دیگر بانوی حاضر در کارگاه هم گفت: من خودم خیاط هستم اما مغازه را کامل تعطیل و به تولید ماسک در این کارگاه  مشغول شدم زیرا احساس وظیفه کردم.

وی با بیان اینکه مردم محلات کم برخوردار توان خرید ماسک را ندارند، تاکید کرد: انتظار ما این است که مسوولان و خیرین از چنین اقداماتی پشتیبانی کنند.

گزارش از نسرین صفربیرانوند

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بانوان دفاع مقدس تولید ماسک مذهبی فاطمه الزهرا کارگاه تولید ماسک راه اندازی آسیب پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️حمید آقابیکی مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: این گشت مشترک با هدف مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی با حضور کارشناسان امور اراضی جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، مسکن و شهرسازی و شهرداری و ماموران انتظامی اجرا شد.
ابراهیم باقری معاون مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت:  پارسال ۴۵۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی در استان سمنان شناسایی شد که ۴۰ درصد این تعداد بر اساس گزارش‌های مردمی بود.
به گفته باقری، پارسال ۱۸۶ مورد حکم قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی استان سمنان اجرا شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ این میزان ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.
باقری افزود: پارسال در مجموع هجده و نیم هکتار از اراضی استان سمنان که غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بود آزاد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم در البرز راه اندازی می‌شود
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد در کردستان مورد توجه قرار گیرد
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد برای حفظ اشتغال مورد توجه باشد
  • راه‌اندازی کارگاه و کارخانه‌های تولیدی بومی
  • کارگاه‌های راکد در کردستان فعال شود
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان