Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@05:18:15 GMT

اولین چاه از میدان گاز شمالی قطر حفر شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۲۴۴۱

اولین چاه از میدان گاز شمالی قطر حفر شد

روزنامه العرب قطر روز پنجشنبه به نقل از شرکت «قطر پترولیوم» از آغاز عملیات حفاری چاه‌های توسعه‌ای در راستای اجرای پروژه گسترش میدان شمالی خبر داد و اضافه کرد که در ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) حفاری نخستین چاه از مجموع ۸۰ حلقه چاه که برای توسعه «میدان گاز شمالی» پیش بینی شده است توسط شرکت «گلف دریل لوواندا» متعلق به اتحادیه شرکت‌های بین‌المللی حفاری قطر متخصص در عملیات حفاری به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهندس «سعد بن شریده الکعبی "  وزیر نیرو  و مدیرعامل شرکت «قطر پترولیوم» با اشاره به شروع عملیات حفاری چاه‌های توسعه‌ای «میدان گاز شمالی» اظهار داشت: راه‌اندازی کارگاه حفاری در این پروژه نشان دهنده نقطه عطف مهم در تحقق استراتژی ما برای افزایش ظرفیت تولید گاز مایع طبیعی است و موفقیت در  تخصیص منابع و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نشان‌دهنده تعهد ما برای اجرای این پروژه عظیم است که در اولویت اصلی ما قرار دارد. 

وی اضافه کرد: پروژه توسعه میدان گاز شمالی قصد دارد ظرفیت تولیدی گاز مایع قطر (ال ان جی) قطر را از  ۷۷ میلیون تن در سال به ۱۲۶ میلیون تن در سال طی ۲ مرحله افزایش دهد. 

به نوشته روزنامه العرب، پیش از این شرکت قطر پترولیوم تعدادی قرارداد برای استفاده و بهره برداری از سکوهای دریایی برای حفر هشتاد حلقه چاه در مرحله اول پروژه توسعه «میدان گاز شمالی» ارائه کرده بود. 

بر اساس این گزارش کار نصب چهار سکوی تولیدی در آبهای قطر نیز آغاز شده است و تا پایان این ماه تکمیل خواهد شد. 

خبرگزاری رویترز ۱۹ فروردین امسال به نقل از «سعد الکعبی»  وزیر نیرو  و مدیرعامل شرکت «قطر پترولیوم» نوشت که آغاز تولید گاز در تأسیسات جدید این کشور تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاده اما از پروژه‌های خود برای افزایش میزان عرضه گاز صرف‌نظر نکرده است. 

وی در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری گفته بود که این کشور از برنامه احداث ۶ مرکز جدید گاز مایع طبیعی (ال‌ ان‌ جی) منصرف نشده اما شرکت پیمانکاران در مناقصه‌ها و آغاز تولید آن‌ها به تعویق افتاده است. 

شرکت قطر پترولیوم بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع در دنیاست و قرار بود در مرحله نخست توسعه آن، میزان سالانه تولید این شرکت دولتی از ۷۷ میلیون تن به ۱۱۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۴ برسد. 

در پی شیوع کرونا و محدودیت‌های اعمال شده از سوی کشورها برای مقابله با این ویروس، تقاضای جهانی برای گاز مایع کاهش یافته است.  

قطر در چنین شرایطی تلاش کرده است تا مشتریان دیگری در آسیا و اروپا پیدا کند. 

برچسب‌ها قطر آسیای غربی گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر آسیای غربی گاز قطر آسیای غربی گاز میدان گاز شمالی قطر پترولیوم میلیون تن گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۲۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید علی حسینی، معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی با توجه به جزئیات مدل حمایتی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه از فناوران و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه و پلتفرم «کانکت پلاس» گفت: هدف از «کانکت پلاس» سامانه‌ای برای همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور است.

وی ادامه داد: براساس این پروژه نخبگان و فارغ التحصیلانی که قبلاً در خارج از کشور شرکت تأسیس و یا محصولی تولید کردند و می‌خواهند مشابه آن را در ایران تولید و یا شرکت دانش بنیان در ایران تأسیس کنند، در این سامانه حمایت می‌شوند.

معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد  دانش بنیان ریاست جمهوری اشاره کرد:  با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، یک گرنت ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومانی بلاعوض و همچنین جذب سرمایه از صندوق ها و وی سی های همکار کانکت به افرادی که به دنبال تأسیس شرکت دانش بنیان هستند، اعطا می‌شود.

وی گفت: همچنین یک سری امکانات زیرساختی و فضاهای مازاد در پارک‌ های فناوری پردیس، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، اصفهان، شیراز و … در اختیار این افراد قرار داده خواهد شد.

حسینی، با بیان اینکه طی دو ماه و نیم، ۳۸۰ پروپوزال واصل شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰۰ پروپوزال به شرکت دانش بنیان تبدیل شد و باقی طرح‌ها در حال داوری و ارزیابی است. همچنین پروژه‌های این افراد را به سرمایه گذاران معرفی خواهیم کرد چرا که بعضاً برخی از طرح‌ها به حمایت بالای چند میلیارد تومان نیاز دارند و از آنجا که این پروژه‌ها پیش از آن اجرایی شده، ریسک سرمایه گذاری شأن کمتر است.

 وی دومین حمایت در قالب پروژه کانکت پلاس را حمایت از محققان پسادکتری عنوان کرد و گفت: در همین راستا از هزار و ۷۰۰ محقق پسادکتری در سال ۱۴۰۲ حمایت کردیم. فرد ابتدا باید پروپوزال خود را در پلتفرم کانکت پلاس بارگذاری کند و ما قبل از اپلای کردن، او را به دانشگاه یا پژوهشگاه معرفی می‌کنیم.

وی در همین راستا ادامه داد: اگر پروپوزال فرد تأیید شود، در دانشگاه جذب و علاوه بر اعطای حقوق استادیار پایه و یک گرنت حدود ۳۰۰ میلیون تومانی، به مدت یک سال بیمه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری
  • بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج کشور حمایت می‌شود
  • تائید فنی ۶۰ پروژه فناوری زیستی برای استفاده از اعتبار مالیاتی
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد
  • اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز آب در تاکستان
  • اداراتِ دارای پروژه حفاری، نباید موجب نارضایتی مردم شوند
  • از ارائه گزارش تجمیعی پروژه‌های توسعه محلی تا حسابرسی برخی شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران