Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@09:15:26 GMT

پیامک یارانه معیشتی دام کلاهبرداران است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۲۶۵۷

پیامک یارانه معیشتی دام کلاهبرداران است

سرهنگ محمد اقبالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  درچنین شرایطی افراد سوجو با راه اندازی سایت های جعلی و  ارسال پیامک با عنوان ثبت نام تسهیلات و وام معیشتی سعی در کسب اطلاعات کاربران دارند.

وی اضافه کرد: سرپرستان خانواده  برای استفاده از تسهیلات در نظرگرفته شده  فقط  به پیام های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره  v.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

refah توجه کنند.

اقبالی گفت: برای دریافت وام یک میلیون تومانی (تسهیلات بانکی حمایتی کرونا ویژه یارانه بگیران) نیازی به ثبت‌نام در هیچ وب‌سایت، مراجعه حضوری به بانک یا سازمان‌های دولتی نیست و سرپرست خانوار کد ملی خود را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کند.

وی تاکید کرد: با توجه ثبت تسهیلات یک میلیون تومانیه سرپرست خانوارها برای  ثبت‌نام این تسهیلات فقط به لینک‌های ارایه شده مراجعه و اطلاعات حساب بانکی خود را ثبت کنند.

رییس پلیس فتا استان البرز یادآورشد: کلاهبرداران با ترفندهای خاص  به دنبال دریافت شماره کارت بانکی، رمز دوم، تاریخ انقضا و cvv۲ هموطنان هستند که منجر به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی کاربران می شود.

برخی کاربران در زمان ثبت نام به آدرس سایت معتبر مورد نظر توجه نکرده و از طریق موتورهای جستجو گر یا لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

اقبالی تاکید کرد: ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی زمینه ساز سوء‌استفاده از کاربران را بوجود آورده که سبب سرقت اطلاعات و کلاهبرداری خواهد شد.

وی گفت: با توجه به افزایش شگرد کلاهبرداری‌های اینترنتی، هوشیاری کاربران در موضوعات جرایم سایبری ضروری است.

رییس پلیس فتا استان البرز همچنین به ادمین کانال‌های شبکه های اجتماعی هشدار داد که  قبل از انتشار هرگونه محتوا ابتدا نسبت به اصالت‌ سنجی آن اطمینان  و در صورت صحت موضوع نسبت به انتشار و اطلاع‌رسانی آن اقدام کنند.

کاربران درصورت مشکوک شدن به اخبارجعلی،  لینگ جعلی و دریافت پیامک های مشکوک با عناوین مختلف، موضوع را به واحد مشاوره پلیس فتا این استان با شماره تماس ۰۲۶۲۱۸۲۷۱۲۵ و یا سایت پلیس فتا گزارش نمایند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا پیامک سرقت شبکه های اجتماعی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یارانه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی پلیس فتا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عبداله چولکی افزود: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر اینکه افرادی اقدام به جعل مدارک تحصیلی و آموزشی و سپس تبلیغ و فروش آنها از طریق فضای مجازی در سطح کشور می‌کنند، پیگیری این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و تحقیقات، پلیس کارگاه‌هایی را در این رابطه در یکی از استان‌های غربی شناسایی و توقیف کرد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه در بررسی از تجهیزات به دست آمده از متهمان حدود یک هزار فقره انواع اسناد و مدارک جعلی که در فضای مجازی توسط آنان جهت تبلیغ و فروش بارگذاری شده بود کشف شد، گفت: در پیگیری و بررسی از کارگاه مذکور تعداد قابل توجهی از انواع اسناد و مدارک جعلی شامل: ریزنمرات تحصیلی، دیپلم، پیش دانشگاهی، گواهی موقت پایان دوره متوسطه، انواع گواهی‌های مهارت فنی و حرفه‌ای، هولوگرام و امهار مختلف به همراه آلات و ادوات تخصصی جرم جعل کشف شد.

وی با اشاره به اینکه اقدام سریع پلیس آگاهی در شناسایی و دستگیری متهمان منجر به عقیم ماندن اهداف آنان شد، تصریح کرد: ۳ نفر از متهمان اصلی دستگیر شدند که در بازجویی‌های تخصصی به بزه انتسابی معترف و پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.

سرهنگ چولکی با بیان اینکه تصویب مجازات‌های سنگین و بازدارنده باعث پیشگیری از وقوعات مشابه می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در خصوص کارگاه‌های جعل اسناد و تولید کالای تقلبی جهت بررسی به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

وی ضمن هشدار به شهروندان تاکید کرد: مراقب باشید در دام جاعلان و کلاهبردارانی که مدعی اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی هستند گرفتار نشوید زیرا صدور این کارت‌ها به صورت مکانیزه، متمرکز و توسط مراجع رسمی انجام می‌شود و با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن کارت‌های متفرقه مشخص می‌شود.

کد خبر 6085363

دیگر خبرها

  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • آبفای تهران هشدار داد؛ آب ذخیره کنید
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید
  • زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه
  • پلتفرم جامع خدمات به‌زودی راه‌اندازی می‌شود!