Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:18:45 GMT

امدادرسانی به بیش از ۳۳۰۰ نفر در حوادث جوی ۱۰ روز گذشته

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۲۶۶۲

امدادرسانی به بیش از ۳۳۰۰ نفر در حوادث جوی ۱۰ روز گذشته

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مرتضی سلیمی در تشریح عملیات امداد و نجات در حوادث جوی ۱۸ فروردین ماه تا ساعت ۹ صبح ۲۸ فروردین گفت: ۱۸ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، سمنان، فارس، قم، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان و یزد در این مدت متاثر از حوادث جوی بوده اند و امدادگران در ۹۴ شهر و روستا و ٥ محور کوهستانی، به حادثه دیدگان امدادرسانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امدادگران جمعیت در ۱۰ روز گذشته به ۳۳۳۴ نفر امدادرسانی کرده، ۴۲۹ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۶۵ نفر را نیز به مناطق امن منتقل کردند.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در عملیات سیل و آبگرفتگی، ۲۲۹ واحد مسکونی از آب تخلیه و ۲۲ دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شدند. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به خدمات رسانی ۷۲۰ امدادگر در قالب ۱۴۴ تیم امدادی در عملیات امدادرسانی در حوادث جوی ۱۸ استان، افزود: در این مدت ۱۰۰ دستگاه چادر امدادی، ۴۴۵ تخته پتو، ۵۵۶ کیلوگرم نایلون و ۱۵۷ تخته موکت میان حادثه دیدگان توزیع شده است.

سلیمی افزود: سلسله عملیات امدادرسانی در خراسان رضوی و خراسان جنوبی ادامه دارد.

برچسب‌ها سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امداد و نجات هلال احمر سازمان امداد و نجات هلال احمر امداد و نجات حوادث جوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حمید قویدل روز با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر فارغ از نوع و شرایط زمانی در تمامی حوادث حضور فعال دارند و ایثارگری می‌کنند، گفت: امدادگران در تمامی حوادث احساس مسئولیت کرده و بدون منت و با جان و دل به همنوعان خود خدمت می‌کنند.
وی همچنین با اشاره به مردمی بودن جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر مردمی‌ترین جمعیت و نهادی است که در همه بحران‌ها در کنار مردم بوده و آن افتخار می‌کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اقدامات عمرانی جمعیت هلال احمر استان اردبیل در سال جاری اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده امسال تمام کار‌های عمرانی پایگاه‌ها و شعب جمعیت در استان تکمیل خواهد شد.
قویدل از تجهیز، تکمیل و افتتاح ۲ پایگاه امداد و نجات سرچم و بران تا هفته دولت سال جاری خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این احداث ساختمان پایگاه هلال احمر پارس‌آباد مغان هم شروع شده و قرار است طی ۱۸ ماه تکمیل و افتتاح شود.
وی کمبود نیرو در پایگاه‌های امداد و نجات را از دغدغه‌های این نهاد در استان عنوان کرد و افزود: پارسال ۳۰ هزار نفر در استان زیرپوشش آموزش‌های عمومی قرار گرفتند و آموزش‌های تخصصی هم آغاز شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: پارسال ۸۰ نفر به عنوان نیرو‌های شرکتی برای پایگاه‌های امداد و نجات استان جذب شدند و برای افزایش تعداد تیم‌های توانا در استان نیز تلاش می‌شود.
قویدل با اشاره به تامین تجهیزات مورد نیاز جمعیت هلال احمر طی سال گذشته اظهار کرد: هم‌اکنون تجهیزات لازم برای امدادزمستانی در استان تکمیل شده، انبار‌های استان تجهیز شده و کمبودی در زمینه دستگاه و تجهیزات نجات از جمله پمپ آب، آب کش و لجن کش نداریم.
وی افزود: علاوه بر این خودرو‌های هلال احمر در حال ترخیص شدن از گمرک و شماره‌گذاری است و تلاش می‌کنیم سهیمه بیشتری برای استان اردبیل بگیریم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ساماندهی نیرو‌های هلال احمر استان، سود ده کردن داروخانه‌های هلال احمر استان، تدوین برنامه مدون برای تمام شعبات و مراکز هلال احمر و تخصیص اعتبارات بر اساس برنامه‌ها و راه‌اندازی شعبه هلال احمر انگوت و اصلاندوز را از برنامه‌های اولویت‌دار هلال احمر استان اردبیل در سال جاری ذکر کرد.

دیگر خبرها

  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل
  • امدادرسانی هلال احمر ایلام در دو سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است‌
  • افزایش ۹۰ درصدی امدادرسانی به حوادث در ایلام
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان
  • هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش است
  • امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل‌زده در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آماده باش هلال‌‎‌احمر در ۵ استان به دلیل بارش باران