Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@14:09:59 GMT

سمفونی دوخت و دوز ماسک در تالار حافظ

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۲۷۱۷

سمفونی دوخت و دوز ماسک در تالار حافظ

همشهری آنلاین/ فاطمه عسگری نیا: کرونا با همه سختی هایی که به زندگی ما وارد کرد، آزمون بزرگ مهربانی دیگری در سرزمین ما بود. ویروسی که آمد و کرکره خیلی از مشاغل را پایین کشید اما نتوانست کرکره مهربانی را در دل مردم کشور پایین بکشد. مردمی که امروز از هر قشر و طبقه ای شانه به شانه هم می کوشند تا با کمک به رفع کمبودهای موجود در جبهه نبرد با کرونا پیروز و سرافراز باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گروهی در مسجد، گروهی در حسینیه، گروهی در مدرسه و حالا گروهی در تالار بزرگ حافظ واقع در تالار رودکی تهران. جمع کثیری از هنرمندان شهر تهران که دور هم جمع شده اند برای این که از قافله مهربانی ها در دوره کرونا عقب نمانند.
هنرمندانی از بخش تئاتر، تلویزیون و موسیقی این روزها در سایه حمایت و پشتیبانی بنیاد فرهنگی هنری رودکی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری منطقه ۱۱ کارگاه خیریه تولید ماسک را در تالار حافظ تهران راه اندازی کرده اند. ماسک هایی که قرار است بعد از تولید میان نیازمندان شهر توزیع شوند.
«حمید شریف زاده» بازیگر تئاتر و تلویزیون، مسئولیت برگزاری  این کارگاه خیریه تولید ماسک را به عهده دارد او می گوید:« طی روزهای گذشته با حمایت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، کارگاه خیریه تولید ماسک با شعار «با همدلی در برابر هجوم کرونا پیروزیم» در تالار حافظ راه اندازی شد تا هنرمندان شهردور هم جمع شوند برای خلق حماسه ای دیگر. »
او با بیان این که در این کارگاه  تعدادی از هنرمندان تئاتر، تلویزیون و موسیقی به همراه جمعی از کارکنان معاونت هنری وزارت ارشاد و بنیاد فرهنگی هنری رودکی به صورت کاملا رایگان و داوطلبانه در تالار حافظ حضور داشته و به  تولید ماسک مشغولند اظهار داشت:« ۲۷دستگاه چرخ خیاطی از سوی بنیاد فرهنگی هنری رودکی در اختیار هنرمندان داوطلب این کار خیر  قرار گرفته و پس از تجهیز موارد فنی مربوط راه اندازی کارگاه، پارچه و مواد دیگر تهیه شد و رسما فعالیت کارگاه اغاز شد. »


این هنرمند عرصه تئاتر با دعوت از همه هنرمندان ساکن در تهران برای مشارکت در این طرح خیرخواهانه اظهار داشت:« در کارگاه تولید ماسک بنیاد رودکی قادر هستیم شبانه روز فعالیت کنیم و برای رفع این ویروس تمام ظرفیتمان را به کار گیریم و در این مسیر دلگرمی و حضور گروه های هنری می تواند کمک زیادی به پیشبرد هدف ما داشته باشد. »
شریف زاده یادآور شد:« برای حفظ موارد بهداشتی سلامت مشارکت کنندگان، مواد شوینده و ضد عفونی کننده به شکل روزانه توسط شهرداری ناحیه۱ منطقه۱۱ به گروه تحویل می شود  و تمامی افراد حاضر و ابزارآلات کارگاه طی چند نوبت در روز ضد عفونی می شوند و روند تولید به شکل بهداشتی با نظارت کادر بهداشت کشور پیش می رود. »
 

کد خبر 501517

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بنیاد فرهنگی هنری رودکی تالار حافظ تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد

سرهنگ دهقان رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان یزد با اشاره به قدردانی از هنرمندان بسیجی فعال در عرصه حجاب، طوفان الاقصی و انتخابات گفت: در این رویداد هنری از هنرمندان فعال در سال ۱۴۰۲، برگزیدگان جشنواره شعر بسیج و هنرمندان برگزیده در جشنواره صنایع دستی بسیج نیز تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: این رویداد هنری با محوریت انجمن‌های هشتگانه هنری و با حضور جمع زیادی از هنرمندان استان برگزار شد.

سرهنگ دهقان ادامه داد: شاعران و هنرمندان استان در این همایش به خواندن شعر‌هایی در زمینه انتفاضه، مقاومت فلسطین و محکومیت جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه