Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان سیستان و بلوچستان تلاشی همه‌‌جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده ‌و تقریباً همه مردم به‌نحوی درگیر موضوع هستند. ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم  از  زاهدان، در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان سیستان و بلوچستان تلاشی همه‌جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقدیر دانشگاه علوم پزشکی از حضور داوطلبانه روحانیون در انجام امور شرعی متوفیان کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان از حضور داوطلبانه روحانیون و طلاب علوم دینی در انجام امور شرعی متوفیان کرونا مثبت با لحاظ موارد بهداشتی تقدیر کرد و اظهار داشت: این افراد داوطلب در شرایطی به انجام امور شرعی متوفیان می‌پردازند که حتی بسیاری از نزدیکان متوفیان هم از انجام این امور ابا دارند.

سیدمحمد هاشمی شهری ادامه داد: درخواست ما ازبستگان متوفیان کرونا مثبت و سایر متوفیان  این است که از برگزاری مراسم حضوری ختم و تجمع افراد خودداری کنند. طبق مذاکره صورت گرفته با حجت الاسلام محمد زارعی، مسئول نهاد نمایندگی مقام‌ معظم رهبری در دانشگاه و مسئول کمیته احکام و سلامت معنوی ستاد بحران، مشارکت و همکاری روحانیون و طلاب داوطلب با سازمان آرامستان‌ها در انجام‌ امور شرعی متوفیان کرونا مثبت ادامه دارد.

حمایت بنیاد مستضعفان از خانوارهای بی‌شناسنامه و نیازمند سیستان و بلوچستانآغاز رزمایش «کمک مؤمنانه» در ‌سیستان و بلوچستان؛ سبدهای حمایتی ‌میان نیازمندان توزیع می‌شودگزارش ویدئویی تسنیم| کاهش جدی ذخایر خون سیستان و بلوچستان / بلافاصله بسیجیان ورود پیدا کردند

خدمات کادر درمانی در سیستان و بلوچستان با بالاترین کیفیت و استاندارد ارائه شده است

شهناز کیخا مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: تحلیل و بررسی‌ها و بازخورد نظارت‌ها نشان می‌دهد که تلاش‌های همکارانمان در همه بیمارستان‌ها با بالاترین کیفیت و استانداردها انجام شده است.

وی ادامه داد: جدای از همه تلاش‌ها، خدمات همکاران ما در بیمارستان «بوعلی» زاهدان به عنوان سانتر عفونی استان، مثال‌زدنی است. باید از تلاش‌های تمام اعضای تیم درمان شامل همکاران آزمایشگاه، رادیولوژی، کادر پر تلاش پرستاری،  پزشکان و اعضای هیئت علمی،  تشکر کنم.

وی بیان کرد: بیمارستان‌های واقع در شهرستان‌های تابعه نیز از شروع بحران تاکنون عملکرد موفقی داشته‌اند و به عنوان‌ مثال همکاران ما در بیمارستان «رازی» سراوان که بیشترین تعداد بستری بیمار حاد تنفسی را بین شهرستان‌‌ها داشته‌اند، به طور همزمان خدمات درمانی را به سایر بیماران هم ارائه می‌دهند.

بحران کرونا هم خدمتگزاران واقعی مردم را معرفی کرد

سیدمحمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در جمع نمایندگان جامعه پرستاری اظهار داشت: بحران کرونا هم خدمتگزاران واقعی مردم را معرفی کرد و هم فرصت‌طلبان و سودجویان را رسوا کرد. بسیاری از همکاران ما که به طور مستقیم با بیماران قطعی کرونا در ارتباط بوده‌اند و حدود 200 بیمار کرونا مثبت را از ابتدای بحران تاکنون بستری و درمان کرده‌اند بدون ادعا و بدون هیچ درخواست غیر‌منطقی همچنان مشغول خدمت هستند.

وی با بیان اینکه نقش اعضای تیم بهداشت و درمان در ارائه خدمات به بیماران مشخص است و همه مردم قدرشناس خدمتگزاران واقعی خود و از جمله جامعه پرستاری هستند، افزود: هم عملکرد داوطلبانه و هم عملکرد موظفی همکاران در واحدهای تابعه و هم سطح برخورد با بیماران کرونا مثبت مشخص و ثبت شده است.

هاشمی شهری اظهار داشت: بارها گفته‌ام که نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه نظام سلامت است و بدون حضور مجموعه همکارانمان نمی‌توانیم خدمات لازم را به مردم ارائه دهیم. سلامتی و جان تک تک همکاران ما به اعتبار مسائل انسانی محترم و ارزشمند است چرا که هر یک از این بزرگواران عزیزان یک خانواده هستند. به جز مسائل انسانی، برای استمرار ارائه خدمات به مردم هم نیازمند حمایت و صیانت از جان و سلامت همکاران عزیزمان هستیم زیرا برای جایگزینی هر یک از این عزیزان سال‌ها باید انتظار بکشیم و هزینه‌های فراوانی را نیز صرف کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای شروع بحران کرونا تاکنون هزینه‌های فراوانی را صرف تامین اقلام حفاظتی استاندارد برای همکارانمان کرده‌ایم و با توجه به نقش درخشان این عزیزان در ارائه خدمات به مردم به هیچ وجه پشیمان نیستیم وهمین‌ مسیر را هم ادامه خواهیم داد. تاکنون موفقیت ما در کنترل عفونت‌های‌بیمارستانی هم ناشی از تامین و توزیع حساب شده اقلام حفاظتی، هم آموزش مستمر در  قبل و حین بحران و مهمتر از آن احساس مسئولیت و رعایت اصول حفاظت فردی و جمعی توسط خود همکاران بوده است.

هنوز بحران به پایان نرسیده است

وی بیان کرد: هنوز بحران به پایان نرسیده، از کسانی که می‌پرسند پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌هایی مثل بیمارستان بوعلی چه کار می‌‌کنند دعوت می‌کنم تا قبل از پایان بحران برای خدمت داوطلبانه به این بیمارستان بیایند. خوشبختانه در حال پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز موج‌ اول بیماری هستیم و عملکرد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در مدیریت بحران، هم در تشخیص و درمان بیماران، هم در آموزش و حساس‌سازی مردم، هم در نظارت های بهداشت محیطی و هم در جلب مشارکت دستگاه‌های مرتبط با پیشگیری موفقیت‌ آمیز بوده است.

هاشمی شهری با بیان اینکه بیماری کرونا یک‌ بیماری نوپدید است و دانش جامعه پزشکی در مورد این بیماری  روز به روز و لحظه به لحظه در حال تکمیل و اصلاح است، گفت: متخصصان برآورد می‌کنند که تاکنون بین 10 تا 20 درصد مردم کشورمان به این بیماری مبتلا شده‌اند؛ البته این به معنای بیمار شدن فرد نیست و ممکن است این افراد ناقلین سالم باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با توجه به این حجم از گرفتاری همچنان نگران موج دوم بیماری هستیم. علاوه بر این که از مردم می‌خواهیم تا اصول بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی را همچنان رعایت کنند از مدیران حوزه پرستاری نیز می‌خواهم تا با چرخش نیروی انسانی بین بخش‌ها، امکان‌ ادامه خدمت همکاران‌ شاغل در بخش‌های عفونی‌ در سایر بخش‌ها  و استراحت این عزیزان را فراهم کنند.

انتهای پیام/392/ح

R7843/P/S6,65/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا سیستان و بلوچستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا سیستان و بلوچستان ویروس کرونا سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سیستان و بلوچستان هاشمی شهری همکاران ما کرونا مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۲۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور امروز _چهارشنبه ۵ اردیبهشت_ در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

ابراهیم نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در آئین افتتاحیه این همایش اظهار کرد: مدیران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور گرد هم جمع شدند تا نظام مسائل جسمانی و روانی و اجتماعی جامعه دانشجویی را بحث و بررسی کنند، زیرا جنس مسائل هر دانشگاه متفاوت و در حال تغییر است.

وی ادامه داد: لازم است مدیران هم‌اندیشی داشته باشند و این تغییرات را در نظام مسائل بررسی و چالش‌ها را در جلسات و کمیسیون‌ها مطرح کنند و برای برون‌رفت از این چالش‌ها به راهکارهای اجرایی و محکم برسند.

نعیمی بیان کرد: قطعاً دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند، متولدین دهه ۸۰ هستند که سن نوجوانی را به تازگی پشت سر گذاشته‌اند و چالش‌هایی را پیش رو دارند که همکاران مشاوره دانشگاه‌ها هم، نوع برخوردشان و هم تلاش آنها برای حل نظام مسائل دانشجویان متفاوت است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات و آخرین پژوهش‌ها و یافته‌هایی که به اشتراک می‌گذارند، به شرایط بهتر دست پیدا کنیم.

غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش ضمن بیان ظرفیت‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان، دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

وی افزود: قبل از انقلاب سیستان و بلوچستان کمترین بهره را از مراکز آموزش عالی داشت اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی این استان در حال تحصیل هستند و سرانه مراکز آموز عالی در این منطقه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه در تمام شاخص‌های وزارت علوم در طول عمر انقلاب اسلامی رشد داشته است.

رضایی با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: مرکز بهداشت و مشاوره این دانشگاه نسبت به سال‌های قبل بسیار متحول شده است.

حجت‌الاسلام عبدالواحد بامری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این استان در میان افکار عمومی به عنوان رنگین‌کمان فرق و مذاهب به شمار می‌آید، شهدای شاخصی همچون شهید میرحسینی دارد و کوچک‌ترین شهید کشور شهید سبیل اخلاقی در نیک‌شهر است.

وی ادامه داد: یکی از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در استان، وجود این دانشگاه است که ۴۲۰ نفر هیئت علمی و ۵۰ استاد تمام دارد و در سال گذشته در میان رتبه‌بندی کشور رتبه ۱۲ را از لحاظ علمی و آموزشی کسب کرد.

زهرا نیکبخت، مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش اظهار کرد: رویکرد دفتر مشاوره در ابتدا پیشگیرانه است که با استفاده از مشاوران و کارشناسان مربوطه در این راستا اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: ۱۲ مشاور و روانشناس در دانشگاه سیستان و بلوچستان در راستای کمک به دانشجویان تلاش می‌کنند تا در ارائه خدمات به دانشجویان اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

کد خبر 747515

دیگر خبرها

  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • اجرای طرح توانمند سازی مردم شهر جغتای مقابل بیماری فشارخون