Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@14:08:00 GMT

اصناف بدون کد بهداشتی پلمپ می شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۲۹۳۶

اصناف بدون کد بهداشتی پلمپ می شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: به جهت اهمیت موضوع و حفظ سلامت جامعه، نظارت‌ها جدی‌تر خواهد بود و با اصنافی که به هر دلیل بدون دریافت کد، فعالیت خود را از سر گرفته‌اند، برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، مشیرالحق عابدی معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: مهلت ثبت‌نام اصناف برای دریافت کد بهداشتی قابل تمدید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی، صاحبان حرف و مشاغل کم خطر می‌بایست به سامانه salamat. gov. ir مراجعه و کد بهداشتی و گواهی سلامت را دریافت کنند. 

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مهلت یک هفته‌ای تعیین شده برای دریافت کد بهداشتی ادامه داد: این بازه زمانی از روز جمعه ۲۲ فروردین شروع شد و تا ساعت ۲۴ امروز (پنجشنبه) ۲۸ فروردین ماه ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: این مهلت یک هفته‌ای، ساعت ۲۴ امروز به اتمام می‌رسد و قابل تمدید نیست.

عابدی گفت: براساس آخرین آماری که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرده تاکنون ۷۰ درصد اصناف در این سامانه ثبت‌نام و گواهی سلامت را دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاکید شده گذر از این مرحله و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف از مراحل طرح فاصله گذاری هوشمند است و در قطع زنجیره کرونا تاثیر بسزایی دارد، لذا همه صاحبان مشاغل کم خطر مکلف به تمکین از این قانون هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: به جهت اهمیت موضوع و حفظ سلامت جامعه، نظارت‌ها جدی‌تر خواهد بود و با اصنافی که به هر دلیل بدون دریافت کد، فعالیت خود را از سر گرفته‌اند، برخورد خواهد شد.

وی از همراهی اصناف با طرح فاصله گذاری اجتماعی تشکر کرد و گفت: خراسان‌ جنوبی به جهت همراهی همه اقشار مردم از استان‌های پیشرو در طرح فاصله گذاری اجتماعی بوده است.

عابدی افزود: در این مرحله هم قطعا همراهی اصناف و مردم را خواهیم داشت.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۷۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: از مردم می‌خواهیم همه هشدارها و توصیه‌ها را همچنان انجام بدهند و از هرگونه سفر و مراودات غیرضروری خودداری کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: در زمینه فاصله گذاری هوشمند، تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کرده‌اند و این واحدهای صنفی به مرور می‌توانند به چرخه اقتصادی برگردند. از واحدهای صنفی دیگر که هنوز در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام نکرده‌اند هم انتظار داریم در روزهای آتی این کار را انجام بدهند تا مشکلی در بازگشت به کار نداشته باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلمپ صنف کرونا خراسان جنوبی فاصله گذاری کد بهداشتی دریافت کد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار نفر در خراسان شمالی مشمول طرح یسنا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مهدی اسلام خواه به خبرگزاری صدا و سیما افزود: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی در خراسان شمالی بیش از سه هزار مادر را شامل می‌شود.
وی گفت: مادران مشمول این طرح می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش بینی شده که شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی جات، میوه‌جات و سبزیجات و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به صورت رایگان خرید کنند.
به گفته اسلام خواه این اعتبار در حساب سرپرست خانوار‌های مشمول طرح تامین شده و قابل بهره برداری و خرید است و امکان خرید اقلام مورد تایید از طریق تمام فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ در دسترس قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • میلان قهرمانی اروپا را از دست داد
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم
  • جزئیات و شرایط وام فوری بانک ها در سال 1403 | کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • ثبت حدود ۱۳۰ هزار درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • کشف ۱۰ تُن عسل بدون مجوز بهداشتی در طبس
  • سه هزار نفر در خراسان شمالی مشمول طرح یسنا