Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز رئیس کل دادگستری البرز گفت: حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را به عنوان یک راهکار در کاهش وقوع میزان جرم دانسته و به صورت جدی در سال جدید هم پیگیری خواهیم کرد.

فاضلی هریکندی با اشاره به پیگیری حل مشکل معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی اشتهارد توسط دادگستری استان البرز پس از سفر رئیس قوه قضائیه گفت: این اتفاق موجب رونق بیشتر تولید و اشتغال در استان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین فاضلی هریکندی روز پنجشنبه ۲۸ فروردین در دیدار جمعی از فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان که به منظور قدردانی از پیگیری های قوه قضائیه و دادگستری کل استان البرز در  تصویب معافیت مالیاتی شهرک‌های صنعتی  شهرستان اشتهارد در دادگستری کل استان حاضر شده بودند با اشاره به رویه نامگذاری سال ها از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ‌امسال نیز به مانند سال‌های اخیر شاهد استفاده ایشان از عناوین اقتصادی برای نامگذاری سال‌ها هستیم که تفاوت سال جدید با دیگر سال‌ها در این است که تحقق آن نیازمند تحرک، پویایی و چابکسازی در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی ها و حرکت جهادی است.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری البرز، وی متذکر شد: نباید نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری را شعار دانست؛ با توجه به احاطه ایشان بر شرایط اقتصادی و کلان کشور، سیاستگذاری و استراتژی نظام را بیان می کنند و همه قوا باید برای تحقق آن تلاش کنند که بخشی از این انتظارت معظم له از جمله حمایت قضایی و حقوقی از تولیدکنندگان و مبارزه با قاچاق و سوءاستفاده از منابع عمومی و دولتی بر عهده دستگاه قضایی است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز تصریح کرد: رویکرد قوه قضائیه همواره حمایت از فعالیت‌های اقتصادی بوده ولی در دوره آیت الله رئیسی، این حمایت‌ها به ویژه تاکید و تقویت شده و به عنوان سیاست کلان قوه قضائیه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سیاست‌های کلان قوه قضائیه در  دادگستری استان‌ها اعمال می‌شود بنابراین در دادگستری استان البرز نیز حمایت از واحدهای تولیدی و صنایع به عنوان یکی از برنامه‌ها و اولویتهای مهم مورد پیگیری بوده تا جایی که در سال گذشته از اکثر شهرک های صنعتی استان بازدید داشته و به بررسی مشکلات تولید کنندگان پرداختیم.

فاضلی هریکندی با اشاره به تدوین «برنامه تحول قضایی استان البرز» بر اساس انتظارات و نیازسنجی‌های بومی و مبتنی بر طرح تحول قضایی مورد تایید مقام معظم رهبری بیان کرد: این سند در استان البرز در هشت محور تدوین شده است که یکی از محورهای مهم بر حمایت از صنایع تولیدی و واحدهای صنعتی متمرکز شده و به دلیل اهمیت موضوع دادستان مرکز استان ریاست کمیته مربوطه را بر عهده دارد.

وی رفع مشکلات دهها واحد تولیدی و صنعتی را بخشی از دستاوردهای دادگستری استان در سال ۱۳۹۸ برشمرد و گفت: بازگشت معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی اشتهارد یکی از مطالبات جدی تولیدکنندگان و صنعتگران در استان بود که برای سال‌های متعدد وجود داشت؛ در سفر دی ماه سال قبل رئیس قوه قضائیه به استان نیز این موضوع متعاقب تقاضای تولیدکنندگان، به صورت جدی از سوی دادگستری استان و دبیر ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه مورد پیگیری قرار گرفت و در نهایت با توجه به پیگیریهای متعدد صورت گرفته از سوی همه متولیان امر در استان، در ابتدای سال جاری تصویب و ابلاغ گردید که قطعا تصویب آن در آغاز سال جهش تولید باعث رونق هرچه بیشتر تولید و اشتغال در استان خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز  تصریح کرد: حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را به عنوان یک راهکار در کاهش وقوع میزان جرم دانسته و به صورت جدی در سال جدید هم پیگیری خواهیم کرد؛ بدین منظور کارنامه اقتصادی برای تمامی بنگاههای اقتصادی فعال در استان تشکیل شده است و در آینده نزدیک به عنوان نظر کارشناسی در اختیار قضات قرار می‌گیرد تا در پرونده‌های مفتوحه که یکی از طرفین دعوا اشخاص حقیقی یا حقوقی فعال اقتصادی است اطلاعات موجود در این کارنامه به عنوان یک پیوست اقتصادی برای صدور رای مورد استناد قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل کارنامه اقتصادی برای بنگاه‌های اقتصادی برای اولین بار در کشور در دادگستری استان البرز اجرایی خواهد شد تصریح کرد: در سال ۹۹ فعالیت هیچ واحد تولیدی به جهت حکم و یا دستور قضایی متوقف نخواهد شد و اجرای احکام صادرشده در مواردی هم که محکومیت مرتبط به تولیدکننده و یا واحدهای تولیدی باشد، ناظر بر راهکارهایی غیر از توقیف ابزار کار و ماشین آلات و در نتیجه توقف فعالیت واحد تولیدی خواهد بود.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز از تشکیل کارگروهی با حضور دادگستری، استانداری و  نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان با دستور ریاست قوه قضائیه به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و شناسایی و رفع موانع تولید خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با هماهنگی بین دستگاه‌های قضایی، اجرایی و قوه مقننه، اقدامات عملی برای تحقق شعار سال برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سال جهش تولید دادگستری استان البرز واحدهای تولیدی معافیت مالیاتی قوه قضائیه خواهد شد سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی کشتکار ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حداقل حمایت مورد انتظار سرمایه‌گذاران صنعتی تأمین امکانات زیربنایی سرمایه‌گذاری از قبیل آب، برق و گاز است، اظهار داشت: برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعامل و همکاری بیشتری نظیر تکمیل ملزومات و بسترهای لازم در سطح شهرستان را مدنظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: در راستای کمک به افزایش واحدهای صنعتی دشتستان اقدامات مهم و مؤثری نظیر اولویت قرار دادن پیگیری روند اجرایی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و غیره در حال پیگیری و اقدام است.

کشتکار با اشاره به تکمیل و راه‌اندازی واحدهای صنعتی عنوان کرد: حمایت ویژه از واحدهای تولیدی، توجه به فعال‌سازی بنگاه‌های صنعتی راکد در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی شهرستان از دیگراولویت‌های مهم اداره صمت دشتستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای یک شهرک صنعتی در برازجان و ۲ ناحیه صنعتی در گزبلند و خوشاب است، ابراز داشت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش بیش از ۲ برابری اراضی صنعتی در شهرستان بودیم و مجموعاً ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی این شهرستان طی این مدت اضافه شده است که توانسته زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی در بخش‌های مختلف این شهرستان را فراهم نماید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به اهمیت الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان گفت: ایجاد ناحیه‌های صنعتی تخصصی سیلیکا، وحدتیه و شبانکاره در این شهرستان نقش بسزایی در اشتغال و افزایش تولید خواهد داشت.

وی با اشاره به احیا یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان تشریح کرد: پروانه بهره‌برداری این واحد تولیدی شن و ماسه در سال ۱۳۹۰ با سرمایه گذاری هفت هزار و ,۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۲ نفر به دلیل عوامل مختلف راکد شده بود، که با پیگیری و اقدامات متعدد مجدد فعال سازی شد.

کشتکار در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به‌صورت ویژه در بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

کد خبر 6086638

دیگر خبرها

  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی
  • بازگشت خط تولید در ۱۲۰۰ بنگاه اقتصادی با مشارکت بسیج کارگری
  • ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و قضایی از اجرای صحیح قانون
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • کاهش مالیات بر تولید؛ چگونه؟/ مالیات غیرمولدها باید افزایش یابد