Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@16:13:18 GMT

اصناف فاقد بارکد و کد بهداشتی پلمب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۳۵۱۷

اصناف فاقد بارکد و کد بهداشتی پلمب می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: براساس تصمیمات ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر اجرای گام دوم فاصله گذاری هوشمند، کلیه اصناف کم ریسک و پر ریسک موظف به ثبت نام و دریافت کد رهگیری و بارکد در سامانه اصناف و صنایع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه همچنین در طرح فاصله گذاری هوشمند، صنوف پرریسک از قبیل پاساژها، تالار‌های پذیرایی، رستوران ها، استخر‌ها و... تعطیل هستند، افزود: اصناف تا پایان امروز پنج شنبه ۲۸ فروردین ماه سالجاری فرصت دارند در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و کد بهداشتی دریافت و در معرض دید همشهریان و بازرسان قرار دهند.

جهین اضافه کرد: کلیه صنوف موظف به ثبت اطلاعات در این سامانه هستند و در غیر این صورت پس از تاریخ اعلامی، گشت‌های مشترک متشکل از بازرسان اتاق اصناف، اماکن عمومی و بهداشت محیط به طور گسترده و مستمر در سطح شهر حضور خواهند داشت و در صورت نداشتن بارکد و کد بهداشتی واحد‌های صنفی متخلف پلمب خواهند شد.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه سلامت اصناف و بازار وزارت بهداشت اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف گوشت قاچاق بوفالو در قشم

به گزارش «تابناک»، محمد صدیق ارم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در پی تشدید طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی به منظور ارتقای کیفیت و ایمنی مواد خام دامی، جلوگیری از عرضه این مواد به صورت غیر بهداشتی و حفظ سلامت عمومی قشموندان و گردشگران، کارشناسان این اداره با همکاری پلیس فتا و پایگاه دریابانی قشم برابر دستور دادستان عمومی و انقلاب این مقدار گوشت قاچاق بوفالو را که به صورت غیر مجاز و بدون اخذ گواهی بهداشتی وارد این جزیره شده بود کشف و توقیف کردند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان این مقدار گوشت را از مبدا یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد یکی از روستاهای غرب جزیره قشم کرده بودند.

رییس اداره دامپزشکی قشم با اشاره به اینکه هرگونه استفاده گوشت بوفالو وارداتی و قاچاق خارج از فرآیند صنایع غذایی و شبکه نظارتی سازمان دامپزشکی کشور ممنوع است، توضیح داد: گوشت های قاچاق کشف شده برای انجام مراحل بعدی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

ارم از عموم قشموندان و گردشگران درخواست کرد ضمن رعایت توصیه های بهداشتی دامپزشکی به عنوان ناظر بهداشتی همیار دامپزشکی باشند و در صورت اطلاع و مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با اداره دامپزشکی شهرستان قشم از طریق شماره های ۰۷۶۳۵۳۴۴۱۱۰ و ۰۷۶۳۵۳۴۴۴۲۰ به اداره کل دامپزشکی جزیره اطلاع دهند.

بوفالو جانوری پستاندار از تیره گاوان و دسته جفت سمان با شاخ های هلالی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

دیگر خبرها

  • پلمب واحد‌های متخلف تهیه و توزیع در استان یزد
  • کشف گوشت قاچاق بوفالو در قشم
  • پلمب ۱۳۱ واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد
  • قصابی و رستوران متخلف در بروجرد پلمب شد
  • ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان انجام شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان
  • ۳۶ مرکز عرضه فراورده‌های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شد
  • پلمب ۳ واحد صنفی در فیروزه
  • انهدام ۲ کارگاه تولید لوازم پزشکی فاقد استاندارد در ساری
  • اصناف برای صدور شناسه یکتا تا پایان اردیبهشت‌ فرصت دارند