Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@13:40:55 GMT

دولت ۱۵۵ تُن پیاز از کشاورزان جنوب کرمان خریداری کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۳۶۶۱

دولت ۱۵۵ تُن پیاز از کشاورزان جنوب کرمان خریداری کرد

کیومرث لطفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با دستور رییس سازمان تعاون روستایی کشور به قید فوریت بخشی از محصول پیاز کشاورزان آسیب‌پذیر جنوب کرمان خریداری شد.
وی اظهار داشت: پیازهای خریداری شده به استان‌های اصفهان، گلستان، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر، سمنان و یزد ارسال شد تا شرایط بازار این محصول بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان با بیان اینکه فرآیند خرید توافقی پیاز به منظور کمک به تولیدکنندگان است، افزود: تداوم این روند منوط به وجود منابع مالی و تقاضاست.
وی افزایش برداشت پیاز در جنوب کرمان، بازار داد و ستد این محصول را دستخوش رکود و اُفت قیمت عنوان کرد و گفت: خرید توافقی در راستای حمایت از کشاورزان انجام شد.

اسفندماه سال گذشته، وقتی رسانه‌ها از وضع عوارض ۱۰ هزار تومانی بر روی صادرات هر کیلوگرم پیاز خبر دادند، کشاورزان با توجه به نیاز داخل کشور از شنیدن این خبر شوک آنچنانی دریافت نکردند ولی با انتشار ویروس کرونا و خانه نشینی مردم و همچنین بسته شدن مرزهای صادراتی، رفته رفته تبعات سنگین کاهش قیمت پیاز خود را نشان داد و سرانجام هیات دولت در تصمیمی انقلابی برای بهبود وضعیت بازار پیاز، لغو تعرفه ۱۰ هزارتومانی صادرات پیاز را اعلام و بلافاصله خرید توافقی این محصول را آغاز کرد.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده، این منطقه با دارا بودن یک سوم مساحت استان و با اقتصادی مبتنی بر کشاورزی سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی به بازارهای داخلی و خارجی روانه می‌کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان غربی کشاورزی محصولات کشاورزی منابع مالی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: خرید تضمینی گندم در این استان در دولت سیزدهم رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ دوشنبه سوم اردیبهشت _در کارگروه خرید تضمینی گندم سال زارعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ استان خراسان جنوبی اظهار کرد: براساس نیاز و پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان فعال خواهد شد.

وی افزود: از این مراکز ۱۵ مرکز دولتی و دو مرکز خصوصی است که کار خرید گندم از کشاورزان استان را بر عهده خواهند داشت.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: فرآیند خرید تضمینی گندم در استان از بیستم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان شهریور سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم مرغوب نیز هر کیلوگرم تا ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است، تصریح کرد: با توجه به میزان سطح زیر کشت و اعلام‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود در فصل زراعی جاری بیش از ۲۰ هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شود.

جعفری با اشاره به افزایش کیفیت تحویلی گندم در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: افت مفید گندم از ۲.۲ در سال ۱۴۰۰ به ۱.۲۳ درصد در سال گذشته رسیده است.

وی با اشاره به افزایش خرید تضمینی گندم در دولت سیزدهم گفت: مقدار خرید تضمینی گندم از دو هزار و ۸۳۴ تن در سال ۱۴۰۰ با حمایت دولت به ۱۸ هزار و ۷۹۴ تن در سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: تعداد کشاورزان خرید تضمینی گندم از ۴۴۷ نفر در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۶۱۲ نفر در سال گذشته رسیده است.

کد خبر 746857

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • قیمت پیاز در میادین میوه و تره بار کاهش یافت
  • کاهش قیمت برنج ایرانی
  • خرید بیش از ۲۶ هزار تن کلزا در خوزستان
  • راهنمای کامل خرید آجرنما در سال 1403 + قیمت