Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@18:09:56 GMT

آغاز برداشت گل بیدمشک از مزارع شهر برزک کاشان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۴۹۷۱

آغاز برداشت گل بیدمشک از مزارع شهر برزک کاشان

ابوالفضل زارع در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیدمشک نخستین درختی است که در شهر برزک به عنوان پیام آور بهار به گل می‌نشیند، اظهار داشت: این درخت در اطراف باغ‌های میوه و در کنار جویبارها و رودخانه‌ها پرورش می‌یابد.

برزک قطب تولید عرق بیدمشک در منطقه کاشان

وی با اشاره به اینکه تهیه عرق از بیدمشک به دو روش صنعتی و سنتی انجام می‌شود، ابراز داشت: تهیه عرق بیدمشک در برزک رونق بسیاری دارد به طوری که این شهر قطب تولید عرق بیدمشک در منطقه کاشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار برزک با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰۰ تن گل بیدمشک در بیش از ۴۵۰ کارگاه گلابگیری سنتی و ۱۴ کارخانه صنعتی شهر برزک به عرق بیدمشک تبدیل می‌شود، تصریح کرد: این میزان گل بیدمشک حاصل برداشت بیش از ۲۰ هکتار از باغ‌های سطح زیرکشت در شهر برزک است.

وی با اشاره به اینکه بقیه گل‌های بیدمشک از شهرهای قم، همدان، کرمانشاه و ارومیه برای تبدیل به عرق بیدمشک وارد کارگاه‌ها و کارخانه‌های گلابگیری برزک می‌شوند، بیان داشت: بیش از یک میلیون لیتر عرق بیدمشک درجه یک در شهر برزک به دست می‌آید که علاوه بر عرضه و فروش در بازارهای داخلی، به سایر کشورهای دنیا نیز صادر می‌شود.

درآمد ۳۰ میلیارد ریالی برزک حاصل از فروش عرق بیدمشک

زارع با بیان اینکه برزک قطب تولید بیدمشک در شهرستان کاشان است، خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد انواع عرقیات گیاهی و گلاب کاشان در این شهر تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار خانوار برزکی گل بیدمشک پرورش می‌دهند، گفت: درآمد حاصل از فروش عرق بیدمشک در این شهر سالانه بیش از ۳۰ میلیارد ریال است.

شهر برزک به هیچ عنوان پذیرای گردشگران در ایام گلابگیری نیست

شهردار برزک با اشاره به اینکه این شهر در ایام گلابگیری به هیچ عنوان پذیرای هموطنان عزیز نخواهد بود، اضافه کرد: تمامی مرکز گردشگری و همچنین اقامتی شهر برزک به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است.

وی ضمن درخواست از هموطنان برای عدم سفر به برزک افزود: هیچ گونه برنامه‌ای برای برگزاری جشنواره‌های گل و گلابگیری در شهر برزک وجود ندارد و به امید خدا با نابودی ویروس کرونا شهر برزک میزبان همشهریان و هموطنان عزیز خواهد بود.

زارع همچنین افزود: در صورتیکه افراد یا تورهای گردشگری در ایام گلابگیری برای سفر به شهر برزک برنامه ریزی کرده اند از آنان می‌خواهیم که به دلیل شیوع کرونا و لزوم حفظ امنیت جانی شهروندان برزکی تمامی برنامه‌های خود را لغو کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا درآمد قم گردشگری ویروس برزک بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی عرق بیدمشک شهر برزک شهر برزک گل بیدمشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی بعد از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون ۲۰۴ هزار و ۶۸۳ تن گندم از سطح ۹۹ هزار و ۵۰۹ هکتار از مزارع خوزستان خریداری شده است.

وی افزود: کلزا دیگر محصول پاییزه استان که در حال برداشت است که از آغاز برداشت آن تاکنون ۳۱ هزار و ۸۳۸ تن از این محصول از سطح ۱۸ هزار و ۸۹۵ هکتار برداشت و از کشاورزان کلزاکار خریداری شده است.

سید احمدی تصریح کرد: با آغاز برداشت چغندر قند پاییزه در خوزستان تاکنون ۳۰۰ هزار تن محصول از سطح ۵۰۰ هکتار از این محصول توسط کارخانجات قندی از سطح مزارع برداشت شده است.

کد خبر 6084646

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کشاورزی خرمشهر
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • آغاز برداشت علوفه مخلوط از مزارع مازندران