Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمارستان قائم(عج) گفت: بیمارستان رضوی پول عمل و جراحی را از بیمار دریافت می‌کند و بعد از جراحی بیمار را برای دوران نقاهت که معمولا دورانی طولانی و هزینه‌بردار است به اینجا باز می‌گرداند و این شرط بیمارستان رضوی برای دادن خدمات درمانی به بیماران مغز و اعصاب است!

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مشکلات بیماران در بخش مغز و اعصاب بیمارستان قائم (عج) مشهد موضوعی بود که مردم با ثبت آن در سامانه «فارس من» تحت عنوان «وضعیت بد بهداشت در بخش مغز و اعصاب بیمارستان قائم مشهد» خواستار پیگیری آن شدند، این موضوع پای خبرنگار فارس را به بخش مغز و اعصاب بیمارستان قائم کشاند و او را با انبوه بی‌مهری‌ها و گلایه‌های بیماران و همراهان آن‌ها از وضعیت بسیار نامناسب خدمات پزشکی و پرستاری این بخش گرفته تا نظافت و رفت و روب و تغذیه بیماران مواجه کرد، ما حصل تمام دیده‌ها و شنیده‌های خبرنگار ما از مردم و بیماران از یک طرف و از طرف دیگر توضیحات مسؤولان این بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد تبدیل به گزارش مفصلی تحت عنوان «بخش مغز و اعصاب این بیمارستان روی اعصاب است /مریض شما می‌میرد، چرا سوال می‌کنید؟!» شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار این گزارش و بازتاب گسترده آن سبب بروز موجی از واکنش‌ها‌ی متفاوت شد، به طوری‌که بیمارستان رضوی مشهد را بر آن داشت در پاسخ به سخنان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبنی بر عدم توجه بیمارستان رضوی در رسیدگی به حال محرومان بیانیه‌ای منتشر و دفاعیات خود را در این رابطه بیان کند.

در ادامه واکنش‌های مسؤولان به گزارش مذبور رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در پیامی به خبرنگار ما ضمن اشاره به قیاس وضعیت کنونی بخش مغز و اعصاب بیمارستان قائم مشهد با قبل از سال ۹۲ و بیان این نکته که به علت عدم سوددهی هیچ بیمارستانی حتی در استان‌های مجاور حاضر به تاسیس بخش مغز و اعصاب نیست، تأکید کرد: رأسا پیگیر موضوعات و مشکلات مطرح شده در این گزارش خواهد بود.

اما بعد از مدت کوتاهی از انتشار این گزارش، در اتفاقی ناگهانی خبر استعفای رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تغییر ریاست بیمارستان قائم مشهد را شنیدیم.

حال بعد از گذشت چند ماه از تاریخ انتشار این گزارش بر آن شدیم پیگیر تغییر و تحولات صورت گرفته در جهت رفاه حال بیماران و همراهان آن‌ها شده و ببینیم مسؤولان به وعده‌های خود مبنی بر پیگیری و اصلاح امور پرداخته‌اند یا خیر.

وارد بخش مغز و اعصاب وارد می‌شوم در همان قدم اول پرده آبی به استقبال دیدگان من می‌آید که دور تا دور محوطه بزرگی کشیده شده، شواهد خبر از بنّایی و تعمیرات می‌دهد و جز معبری باریک برای عبور و مرور تمام فضا برای این تعمیرات اشغال شده است.

با دو نفر از همراهان بیماران، سر صحبت را باز می‌کنم، متأسفانه این بار نیز شاهد شنیدن همان حرف‌های تکراری دفعه قبل هستم یکی از آن‌ها گفت: از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ ظهر ما را به بهانه ویزیت دکتر از اتاق‌ها بیرون می‌کنند و بیمار تنها است آن هم بیماری که توانایی هیچ حرکتی ندارد، همراه تخت کناری به من می‌گوید: دو شب پیش ما را راه نمی‌دادند بعد که با خواهش وارد شدم دیدم بیمارم بی‌تاب است و دست و پا میزند، نمی‌فهمیدم چه می‌خواهد بعد که چند جرعه آب به او دادم فهمیدم تشنه بوده و کسی نفهمیده است، نباید این بیماران را تنها بگذارند ما توقع زیادی نداریم تنها اجازه بدهند یک همراه اینجا بماند، من گناه پرستاران را پاک نمی‌کنم اما گمان هم نمی‌برم کسی بالای سر بیمار بی‌تاب ما حاضر شده باشد.

در سالن سمت چپ بخش، بیماران در راهرو بستری شده‌اند و تمام اتاق‌ها پر است به سمت انتهای سالن می‌روم و آهسته با دو نفر از افرادی که به ملاقات بیمار خود آمده‌اند و همراه او صحبت را آغاز می‌کنم و می‌پرسم چرا بیمارشان در اینجا خوابانده شده؟ خانمی از همراهان پاسخ می‌دهد چون تخت نیست، گفتند باید منتظر بمانید تختی خالی شود تا بیمار شما در اتاق پذیرش شود.

در خصوص رضایت آن‌ها از خدمات پزشکی و بیمارستانی می‌پرسم، می‌گویند: بیمار ما دیشب اورژانس بود گاهی می‌آیند و نگاهی به بیمار می‌کنند اما همراه دیگر می‌گوید نه خانم رسیدگی خوب نیست به‌عنوان مثال غذا پرید در گلوی مادرم اما کسی واکنش نشان نداد و گرم صحبت خودشان بودند.

راه خود را به‌سوی اتاق دیگری در پیش می‌گیرم تا ببینم وضعیت نظافت تغییری کرده یا خیر، متأسفانه سطل آشغال‌ها پر بود و اوضاع فرق چندانی نکرده است، مشغول شنیدن گلایه یکی از همراهان داخل اتاق درباره دیر بستری کردن بیمارش بودم که پرستاری آمد و مانع ادامه مصاحبه من شد، ولی کمی بعد با هماهنگی مسؤول روابط عمومی بیمارستان، موفق به مصاحبه حضوری با مسؤولان این مرکز درمانی شدم.

همراه سرا جزو وظایف بیمارستان نیست

رئیس بیمارستان قائم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: همراه‌سرا جزو وظایف بیمارستان نیست و بودجه‌ای هم بابت همراه سرا به بیمارستان‌ها اختصاص داده نمی‌شود، دغدغه‌ای که شما دارید ما هم داریم تا همراه بیماری که از شهرستان‌ به این بیمارستان می‌آید در جایی اسکان داده شود دراین بیمارستان نیز مسئولان پیشین فضایی را جهت همراه سرا و بوفه برای همراهان بیماران در نظر گرفته‌اند.

فاطمه تارا ادامه داد: متأسفانه برخی از افراد در نگهداری فضایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، بی‌تفاوت و سهل‌انگار هستند علاوه بر آن مشکل دیگری که ما در همراه‌سرا بیماران داریم حضور افراد کارتن خوابی است که از این فضا استفاده می‌کنند و امنیت آنجا را به مخاطره می‌اندازند.

وی با اشاره به سرقت‌های متعددی که از سوی این افراد در همراه‌سرا اتفاق افتاده است، اظهار کرد: بارها به‌علت اینکه وسایل همراه‌سرا مورد سرقت قرار گرفته شده مجدد از سوی خیرین و با هزینه بیمارستان تجهیز شده است، همین عدم امنیت باعث شده همراهان بیماران شهرستانی انگیزه و رغبتی برای حضور در آنجا نداشته باشند.

رئیس بیمارستان قائم در خصوص راهکارهای موجود جهت مدیریت بهتر همراه‌سرا توضیح داد: لازم است در مسأله حفظ امنیت همراه‌سرا خیرین ورود داشته باشند تا از طریق گماردن افرادی به‌عنوان نیروی انتظامات از حضور افراد معتاد و کارتن خواب در آنجا ممانعت به‌عمل آید.

تارا با بیان اینکه می‌توان با صدور کارتی مبنی بر مشخصات همراهان بیمار از ورود سایر افراد جلوگیری کرد، یادآور شد: نیروی انتظامی و کلانتری وارد این قضیه نشده‌اند اگر تدبیری اندیشیده شود تا با کمک نیروهای این دو ارگان مأمورانی جهت محافظت آنجا گمارده شوند بسیار به بحث حفظ امنیت همراه‌سرا کمک می‌شود.

وی در خصوص رسیدگی به چگونگی کار پرسنل بیمارستان گفت: پرستار و نیرو کافی نداریم اما اگر اتفاق ناگواری هم روی دهد باید در برابر ارگان‌های نظارتی پاسخگوی کم کاری‌ها و تخلفات باشیم، ما هر هفته به این تخلفات در جلسات رسیدگی می‌کنیم.

رئیس بیمارستان قائم مشهد در خصوص گلایه همراهان بیماران مبنی بر عدم ویزیت از سوی پزشک مربوطه توضیح داد: امکان ندارد بیمار توسط پزشک خود روزانه معاینه و ویزیت نشود و دستورات لازم را نگیرد، اگر پرونده بیمارانی را که همراهان نسبت به این امر شکایت داشتند؛ بررسی کنید، حتما متوجه می‌شوید که بیمار مورد معاینه روزانه پزشک قرار گرفته است اما چون زمان معاینه همراه بیمار بیرون از اتاق است متوجه این موضوع نمی‌شود.

تارا گفت: خوشبختانه چند وقتی است که زمان ملاقات همراه بیمار با پزشک معالج مشخص شده است و این طرح در قائم اجرا می‌شود زمان‌های ملاقات با پزشک، پشت شیشه‌ای در ایستگاه پرستاری هر بخش مشخص است این زمان بین ۱۲ تا ۱۲ و نیم تعیین شده تا همراه بیمار پزشک معالج را ‌ببیند و پاسخ سؤالات و مسائل خود را دریافت کند.

وی در رابطه با پذیرش بیماران مغز و اعصاب در راهروها متذکر شد: همین چند روز گذشته اگر ما بیمار سکته مغزی را پذیرش نکرده بودیم الان او مرده بود آیا ما فضای مازاد و اضافه داریم و بیماران را در راهروها پذیرش می‌کنیم؟ ما مجبور به این کار هستیم زیرا هیچ فضای دیگری برای این کار در اختیار نداریم.

رئیس بیمارستان قائم مشهد در خصوص تمهیدات مسئولان این بیمارستان در یاری گرفتن از سایر بیمارستان‌ها همچون بیمارستان رضوی گفت: هم اکنون بیمارستان رضوی پول عمل و جراحی را از بیمار دریافت می‌کند و بعد از جراحی بیمار را برای دوران نقاهت که معمولا دورانی طولانی و هزینه‌بردار برای بیمارستان است به اینجا باز می‌گرداند و این شرط بیمارستان رضوی برای دادن خدمات درمانی به بیماران مغز و اعصاب است.

تارا در خصوص راه‌اندازی اورژانس قائم بیان کرد: اورژانس که راه بیفتد ممکن است حتی مقداری از بار بیماران بیمارستان امام رضا(ع) به اینجا بیاید و در ضمن همان‌طور که از نامش مشخص است آنجا اورژانس است و به عنوان بخش بستری و ویژه بیماران مغز و اعصاب نیست اگر می‌خواهیم مشکل بیماران مغز و اعصاب و ازدحام این بخش اساسی حل شود باید بخش مغز و اعصاب در فضایی دیگر افزایش ظرفیت داشته باشد و تقویت شود.

وی در خصوص شکایت دیگری مبنی بر ارجاع همراهان بیمار به مطب پزشک جهت اطلاع از وضعیت بیمار، تصریح کرد: بیشتر پزشکان این بیمارستان جزو اساتیدی هستند که اصلا مطب ندارند، این سخنان به علت یکسری سوء‌تفاهم‌ها بین همراهان بیماران و پزشک است بهترین کار برای راستی‌آزمایی این مطلب این است که سرزده به‌همراه روابط عمومی در بخش بروید و همانجا بررسی شود و آن وقت متوجه خواهید شد ۶۰ تا ۷۰ درصد این سخنان به‌علت عدم تعامل درست بین همراه بیمار و پزشک است.

رئیس بیمارستان قائم مشهد با اشاره به مشکلات عمده بخش مغز و اعصاب عنوان کرد: ماندگاری بیماران مغزی در بیمارستان بالا است همین مطلب عامل اساسی در عدم پذیرش آنها از سوی بیمارستان‌های خصوصی است و از طرفی معمولا این بیماران پرداختی هم برای مدت بستری شدنشان در بیمارستان ندارند.

تارا با بیان اینکه تیم جدید ریاست این بیمارستان نوپا و پر انرژی است یادآور شد: از زمانی که در این بیماستان مستقر شدیم اتفاقات مثبت بسیاری رقم خورده، سعی کردیم فضای بیمارستان را نوسازی کنیم، به تعداد نیروهای ناظر افزودیم و تمام تلاش خود را به‌کار بسته‌ایم مواردی که به‌عنوان رئیس بیمارستان مبنی بر انجام تخلفات به من گزارش شده فوری پیگیری کنم.

کمبود فضا و نیرو؛ عامل اصلی پایین بودن کیفیت خدمات در بیمارستان قائم مشهد

معاون آموزش سلامت بیمارستان قائم مشهد هم در این جلسه، با بیان اینکه در مشهد ما دو هزار تخت بیمارستانی کسری داریم متذکر شد: برای هر یک تخت بیمارستانی بر اساس مصوبات وزارت بهداشت و درمان، فرمول استاندارد ۲.۹ است و برای سازمان مدیریت ۱.۹ است که باید نیرو و پرستار در آن حاضر باشد، اما همین امروز که ما داریم صحبت می‌کنیم این آمار در این بیمارستان نسبت یک و چهار است.

مصطفی احمدی افزود: در واقع چون نیروی به کار گرفته شده در این بیمارستان به‌جای اینکه ۲.۹ باشد ۱.۴ است؛ از همین رو آن همراه مریض می‌آید تا به ما کمک کند و جبران این کسری نیرو را انجام دهد.

وی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به معضلات متعدد همراه سرای بیمارستان از جمله جمع آوری بساط مواد مخدر در همراه سرا چند پیشنهاد جهت سر و سامان دادن به وضعیت اسکان همراهان بیماران شهرستانی ارائه داد و گفت: در جلسه‌ای که با خیرین در بیمارستان امام رضا(ع) داشتیم این پیشنهاد داده شد که از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه استفاده کنیم با توجه به اینکه در مشهد ظرفیت‌های خوبی در بخش گردشگری وجود دارد و هتل‌های بسیاری نیز در این شهر ساخته شده است می‌توان از این ظرفیت‌ها جهت مدیریت بهتر اسکان همراهان بیمار استفاده کرد.

معاون آموزش سلامت بیمارستان قائم مشهد با اشاره به این نکته که همراه‌سرا جزو تکالیف بیمارستان نیست، تاکید کرد: بحث همراه‌سرا اگر خواسته مردمی هست که می‌تواند باشد باید بر اساس درخواست‌ها و تکالیف ایجاد شود این‌ها تکالیفی است که اول باید مسئولیت برای آن ایجاد شود و بعد ما برای تحقق آن در عمل نیرو و اعتبار در نظر بگیریم.

بیمارستان‌های خصوصی از پذیرش بیماران مغز و اعصاب سر باز می‌زنند

احمدی با مقایسه کیفیت خدمات پایین در بیمارستان دولتی در مقایسه با بیمارستان‌های خصوصی تصریح کرد: این کیفیتی که ما ارائه خدمت می‌دهیم بر اساس بضاعت بیمارستان است و با توجه به اینکه بیمارستان قائم تنها مرکز مغز و اعصاب دولتی شرق کشور است تعداد مراجعان آن بسیار بالا است.

وی ادامه داد: به‌طور میانگین ماهانه ۳۰ نفر بر اساس کد ۷۲۴ به‌عنوان سکته مغزی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و با دریافت دارو و خدمات پزشکی بهبود حاصل می‌کنند.

معاون آموزش سلامت بیمارستان قائم بیان کرد: این بیمارستان ملجأ و پناهگاه مردم است اینجا مکانی است که وقتی مریض توان پرداخت مخارج بیمارستان رضوی و سایر بیمارستان‌های خصوصی را ندارد و در صورتی که بیمارستان رضوی توان و امکان درمان بیمار مغزی را ندارد برای درمان نزد ما فرستاده می‌شود.

احمدی گفت: گاهی نیز بیمارستان رضوی و هر بیمارستان خصوصی دیگر ممکن است توان درمان بیمار را هم داشته باشد اما به‌خاطر تبعات مالی آن از پذیرش بیمار خودداری کند و ضمن تماس با ما می‌خواهند بیمار را پذیرش کنیم.

وی در ادامه سخنانش به بنگاه‌داری اقتصادی برخی از بیمارستان‌های خصوصی اشاره کرد و گفت: چرا 35 بیمارستان خصوصی دیگر موجود در این شهر فقط مریض جراحی و آنژیوگرافی که درآمدزا هستند را پذیرش می‌کنند؟! پاسخ مشخص است چون آورده مالی خوبی برای بیمارستان‌ها دارد.

معاون آموزش سلامت بیمارستان قائم مشهد خاطرنشان کرد: اگر شما به ما یک عدد و رقم مشخص و استاندارد در حد امکانات و توان بیمارستان بدهید می‌توانید از ما انتظار رعایت استانداردها و انجام کامل وظایف را داشته باشید اما در این شرایطی که در شبانه‌روز با این تعداد خارج از ظرفیت پذیرش بیمار مواجه هستیم واقعا شرایط برای ارائه خدمات کامل سخت است.

احمدی در خصوص علت افزایش مراجعان مغز و اعصاب تصریح کرد: قبل از هر اقدامی برای کاهش بیماران سکته‌ای و مغز و اعصاب باید اقدامات پیشگیرانه و زمینه‌ای انجام می‌دادیم ما در این بیمارستان آخرین حلقه این زنجیر هستیم اگر می‌خواهیم تعداد بیماران مغز و اعصاب کم شود باید روی رژیم غذایی مردم کار می‌کردیم.

وی ادامه داد: وقتی ضرورت ورزش را آموزش ندادیم و هنگامی که بهزیستی و علوم پزشکی اقدامات پیشگیرانه را انجام ندادند و یا نتوانستند انجام دهند و محیط زیست و هوا هر روز آلوده‌تر شد و اداره محیط زیست ما کاری نکرد، در واقع نتوانست کاری انجام دهد و خیلی «اگرهای» دیگر که همه به سوءمدیریت در محافظت از سلامتی مردم مان برمی‌گردد باعث شده نتیجه‌اش به اینجا ختم شود به‌طوری که زمانی این بخش روزی ۳۰ بیمار را پذیرش می‌کرد اما متأسفانه هم اکنون باید شاهد پذیرش بیش از ۷۰ مورد باشیم.

شیفت‌های مکرر شبانه و فشار مضاعف کاری روی پرستاران به‌علت نبود نیروی کافی

معاون آموزش سلامت بیمارستان قائم مشهد با اشاره به عدد سرانه پرستاری در این بیمارستان که نصف عدد ابلاغی از طرف وزارت بهداشت و درمان است، تصریح کرد: هنگامی که پرستار در این بیمارستان یک هفته مداوم شیفت هستند و با شیفت‌های مکرر شبانه همراه است به طوری‌ که با شکایت بسیاری از پرستاران به‌ویژه پرستاران زن، نسبت به ساعات کاری بالا مواجه هستیم، متأسفانه زندگی خانوادگی بسیاری از آن‌ها تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است.

برحسب وظیفه هر هفته به خطاهای پرسنل رسیدگی می‌کنیم

احمدی در خصوص خطاهای پرستاری و پزشکی گزارش شده از سوی بیماران و همراهان گفت: اگر کسی مرتکب خطا می‌شود باید بررسی شود خطای پزشکی یا غیرپزشکی بر اساس مستندات کارشناسی قابل بررسی است در این بیمارستان بحث‌های نظارت داخلی را داریم و هر هفته دو کمیته ۶ پرونده را در این رابطه بررسی می‌کند و اگر مشکلی داشته باشد فرد خاطی حتما تنبیه می‌شود.

وی در ادامه سخنانش در پاسخ به ایستادگی پزشکان نسبت به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی توضیح داد: هم اکنون ۲۳ هزار پرستار در وزارت بهداشت و درمان نیاز است که استخدام شوند اما واقعا این تعداد پرستار استخدام می‌شوند پاسخ مشخص است که منفی است نه اینکه این تعداد پرستار یا پزشک وجود نداشته باشد بلکه تعداد بسیاری از پرستاران و حتی پزشکان در خانه‌هایشان بیکار هستند اما وقتی منابع پرداخت نیست ما نمی‌توانیم ردیفی برای استخدام آن‌ها داشته باشیم.

معاون آموزش سلامت بیمارستان قائم مشهد متذکر شد: ما متأسفانه استراتژی و راهبردمان با ظرفیت‌هایمان یکی نیست به جای اینکه آمار جذب پزشک و پرستار زیاد کنیم بهتر است پیشگیری را در دستور کار قرار دهیم، چرا که پرورش یک پزشک و پرستار هزینه‌اش بر دوش مردم است تازه وقتی هم یک پزشک متخصص را تربیت می‌کنیم جایی ندارد چون ظرفیت بخش خصوصی در اختیار هیأت امنای خصوصی است و ظرفیت دولتی هم عددش مشخص است و با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو پزشکی پس مشکل حل نمی‌شود.

30 درصد مشکلات به سوء مدیریت برمی‌گردد

احمدی با بیان اینکه مشکل ما با افزایش ظرفیت دانشجوهای پزشکی حل نمی‌شود، تصریح کرد: ما هم معتقد هستیم 30 درصد مشکلاتی که شما اشاره کردید سوء مدیریت و عدم نظارت است ما باید تلاش کنیم این ۳۰ درصد را رفع کنیم ولی اینکه در راهرو مریض خوابیده و اوضاع این بخش نسبت به بازدید قبلی شما وخیم‌تر شده به این علت است که مریض بیشتر شده کسی دوست ندارد مریض داخل راهرو پذیرش شود در واقع هر بیماری که در راهرو می‌خوابد دردسر و اضطرابی است که مسئول بیمارستان دارد زیرا بیمار متأسفانه خدمات درست نمی‌تواند دریافت کند.

بعد از این بازدید و جلسه‌ای که با مسؤولان بیمارستان داشتم، طی تماس تلفنی مسؤول روابط عمومی بیمارستان قائم مشهد خبر داد: حوزه ریاست بیمارستان به این اجماع رسیدند که بخش مغز و اعصاب این بیمارستان ضعف مدیریتی داشته به همین منظور برای رسیدگی هر چه دقیق‌تر و مسئولانه‌تر به اوضاع و احوال بیماران و همراهان آن‌ها تصمیم گرفته شد، سرپرستار این بخش عوض شود و یک سرپرستار توانمند و پر انرژِی برای رسیدگی بهتر به مسایل بیماران و همراهان این بخش مشغول به کار شود تا مشکلات و معضلاتی که شما دیده بودید را دیگر ان‌شاءلله شاهد نباشیم، از این همه انعطاف و پذیرش نقد مسؤولانه،کادر ریاست این بیمارستان خوشحال شدم زیرا در پذیرش نقد محل و امکان تغییرات مثبت همیشه وجود دارد.

و اما در پایان امروز که تمام کشور با تهدید ویروس کرونا دست به گریبان است بیش از هر زمان دیگری این نیاز احساس می‌شود که به کمک جامعه پزشکی بشتابیم و در این بین نقش نهادهای حاکمیتی با تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود و نیروهای مردمی و خیرین با قدرت و پشتوانه عظیمی که برخوردار هستند مناسب است که به یاری بخش درمان جامعه بیایند، چرا که کمک به بهداشت و درمان و فراهم ساختن زیر ساخت‌های آن به نوعی کمک به خود و تک تک افراد جامعه است و در واقع بیمه کردن یک ملت در برابر حوادث غیرمترقبه‌ای چون کرونا است.

===================

گزارش از: میثاق اشرافیان

===================

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان بیماران مغز پرستار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیمارستان قائم مشهد بیمارستان های خصوصی رئیس بیمارستان قائم بیماران مغز و اعصاب بیماران و همراهان همراهان بیماران بیمارستان رضوی بهداشت و درمان همراهان بیمار بیمارستان ها افزایش ظرفیت پذیرش بیمار روابط عمومی همراه بیمار همراه سرا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر محمود شهامت با بیان اینکه از هر ۱۰۰ هزار نفردراستان ۱۳۴ نفر از بیماری سرطان رنج می‌برند افزود: به طور میانگین روزانه سه نفر به جمعیت سرطانی استان اضافه می‌شود.
وی عمده علت بیماران سرطانی را در حوزه‌های معده، تیروئید، سینه و پوست عنوان کرد و ادامه داد: ضرورت دارد در بحث تغذیه به موارد مهم توجه شود.
وی گفت: برای خدمات دهی بهتر به بیماران سرطانی دستگاه شتاب دهنده خطی و مجوز بیمارستان سرطانی اخذ شده است.

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • بارش‌های رگباری خراسان رضوی را فرامی‌گیرد
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید