Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@11:20:46 GMT

دریافت وام معیشتی بهانه‌ای برای کلاهبرداری سایبری

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۶۲۱۷

ساعت 24-رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: ارسال پیامک یا ایمیل و تبلیغات در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «ثبت‌ نام وام یک یا دو ‌میلیون تومانی» می‌تواند به سرقت اطلاعات هویتی و همچنین برداشت غیرمجاز از حساب بانکی کاربران منجر شود.

علی قهرمان طالع عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و بروز مشکلات اقتصادی در حوزه کسب‌وکار و بعد از اعلام دولت مبنی بر اعطای وام یک یا دو میلیون تومانی، برخی از افراد سودجو با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی، سعی دارند با شیوه‌های مختلف و بهره بردن از مهندسی اجتماعی اقدام به کلاه‌برداری از هم‌وطنان نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این شیوه از کلاه‌برداری، مجرمان با ارسال پیام از طریق پیامک، ایمیل، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «ثبت‌نام وام یک‌میلیون تومانی» کاربران را فریب داده و از قطع شدن یارانه در صورت عدم ثبت‌نام در سامانه، خبر می‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل تصریح کرد: این پیام‌ها حاوی لینک‌هایی با عنوان «ثبت‌نام وام» بوده و از کاربران می‌خواهند تا با کلیک و ورود به صفحه یا سایت موردنظر، اطلاعات هویتی و بانکی خود را به‌صورت کامل ثبت نمایند.

وی تأکید کرد: اطلاعات هویتی و اطلاعات مهم بانکی نظیر شماره کارت، cvv2 و تاریخ انقضاء از مهم‌ترین اطلاعات مورد هدف هستند.

قهرمان طالع بیان کرد: هم‌وطنان اطلاعات و اخبار را از مراجع رسمی پیگیری نموده و به شماره‌ها و سایت‌هایی که از این طریق ارائه می‌شود، دقت کنند و به‌هیچ‌وجه به شایعات و پیام‌های دریافتی در این خصوص توجه نکرده و اطلاعات خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: در صورت دریافت پیام‌هایی با مضمون ثبت‌نام برای دریافت یارانه، وام معیشتی و... سریعاً آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  قسمت مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.


فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پليس فتا پلیس فتا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مامور قلابی پلیس و همدستش در سیرجان دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جواد خواجه پور، صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی مجهز به تلفنی خاص و پس از تماس با تعدادی از ادارات و شرکت‌های صنعتی این شهرستان و معرفی خود به عنوان مأمور، همراه با تهدید اقدام به کلاهبرداری و پیشبرد اهداف خود می‌کنند رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و اشراف اطلاعاتی در نهایت ۲ فرد مدنظر شناسایی و طی دو عملیات غافلگیرانه دستگیر و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد یکی از متهمان که کارمند یک اداره است با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود با همدستی فردی دیگر اقدام به کلاهبرداری از ادارات می‌کند که پس از اعتراف به جرم ارتکابی با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ خواجه پور، گفت: شهروندان سیرجانی در مواجهه با اینگونه تماس‌های خاص، اشخاص فرصت طلب و درخواست‌های غیرقانونی و مشکوک آنها، سریعاً موضوع را با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6064135

دیگر خبرها

  • تماس بیش از ۹۴۱ هزار کاربران جاده‌ای با سامانه ۱۴۱
  • مامور قلابی و همدستش در سیرجان، دستگیر شدند
  • کشف کلاهبرداری میلیاردی به شیوه خرید ارز دیجیتال در کازرون
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • مامور قلابی پلیس و همدستش در سیرجان دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد
  • پلیس فتا: ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال شگرد کلاهبرداران اینترنتی است
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد