Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@15:18:02 GMT

تولد نوزاد در بالگرد اورژانس هوایی گناباد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۶۳۶۸

تولد نوزاد در بالگرد اورژانس هوایی گناباد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: نوزادی هنگام انتقال مادر باردار به بیمارستان این شهرستان در بالگرد اورژانس هوایی گناباد به‌دنیا آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس گناباد، امین زمانی اظهار کرد: در پی اعلام اورژانس گیسور مبنی بر نیاز فوری برای انتقال یک مادر باردار با درد زایمانی، بالگرد اورژانس هوایی گناباد به منطقه اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد بیان کرد: این مادر باردار که از اهالی رحمت‌آباد گناباد است، بلافاصله توسط اورژانس هوایی به بیمارستان علامه بهلول گنابادی منتقل شد، اما دقایقی قبل از به زمین نشستن بالگرد در محوطه پایگاه اورژانس هوایی با آغاز فرآیند زایمان، نوزاد با کمک تکنسین‌های پرواز در داخل بالگرد به دنیا آمد.

وی افزود: با نشستن بالگرد، مامای تیم تحویل‌گیرنده بیمار که با هماهنگی قبلی در پایگاه حضور داشت، اقدامات لازم برای مادر را انجام داد و مادر و نوزاد به بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

منبع: فارس

کلیدواژه: امین زمانی تولد نوزاد در بالگرد گناباد خراسان رضوی اورژانس هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند طی سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی اربابی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمه سلامت، خدمات ناباروری را پوشش داده تا با این اقدام هم به خانواده‌ها از نظر مالی و کاهش هزینه‌های درمان کمک شود و هم اقدام مناسبی برای تحقق قانون جوانی جمعیت باشد.

وی گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مرکز درمان ناباروری رویش و سایر دستگاه‌های ذیربط بتوانیم تسهیلگر و کمک‌کننده‌ خوبی برای افزایش نرخ رشد جمعیت باشیم. خوشبختانه در مرکز درمان ناباروری رویش، تمامی آزمایشات بسته خدمتی ناباروری انجام می‌شود و بیمار برای انجام این آزمایشات نیاز مراجعه به خارج از مرکز را ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از تولد 70 نوزاد در این مرکز در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری و افزایش مراجعات به مرکز رویش، شاهد افزایش تولد نوزاد با استفاده از خدمات مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند هستیم و نسبت به سال 1401 که نوزادان متولد شده 45 مورد بوده، رشد خوبی داشته است.

اربابی از رایگان‌شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر 7 سال نیز خبر داد و گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال(به استثناء داروی سرپایی)، و استفاده از ابزار(کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است. قوانین مربوط به این موضوع در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران در حال پیاده‌سازی است تا بیمه شدگان سلامت از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • انتقال مادر باردار از ارتفاعات جیرفت با بالگردبه بیمارستان
  • پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای امدادرسانی
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند
  • فیلم| تولد یک نوزاد فلسطینی پس از شهادت مادرش در بمباران
  • فیلم| انتقال هوایی مادر باردار گرفتار در سیل بلوچستان