Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد یزدان‌پناه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در نشست کارگروه احیا و نجات کشف رود، گفت: از تابستان سال قبل تاکنون به منظور ساماندهی وضعیت کشف رود در حاشیه شهر مشهد ۸۵ کیلومتر از بستر و حریم این رودخانه آزاد شده است.   او افزود: طی سال‌های قبل از فاضلاب جاری در کشف رود برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده می‌شد که برای رفع این مشکل با ابتکار استاندار خراسان رضوی و تشکیل مدیریت واحد از تابستان پارسال ساماندهی این محدوده آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون آزادسازی هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی تصرف شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، جلوگیری از برداشت فاضلاب خام در حدود ۵۰ کیلومتر، تکمیل جاده دسترسی دو طرف رودخانه کشف رود به طول ۸۱ کیلومتر و کاشت نهال در اراضی آزاد شده در حدود ۲۰۰ هکتار از بستر کشف رود انجام شده است.

یزدان‌پناه با اشاره به انتخاب پیمانکار برای جلوگیری از برداشت فاضلاب خام و تصرف مجدد اراضی، بیان کرد: مدیریت واحد ساماندهی کشف رود نسبت به تکمیل و بهره‌برداری فاز اول تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر، تکمیل فاز اول تصفیه خانه سپتاژ و انتخاب پیمانکار فاز دوم سپتاژ که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود اقدام کرده است.

او تصریح کرد: بر اساس بازدید‌های متعدد از کشف رود، طرح ساماندهی این رودخانه تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید یک الگوی کشت برای زمین‌های کشاورزی که از آب کشف رود استفاده می‌کنند، مشخص کند که پیشنهادات و مطالعات آن انجام و به کمیته فنی ارجاع شده است تا با بررسی و گرفتن نظر اداره کل حفاظت محیط زیست، جمع‌بندی و کار ساماندهی ادامه یابد.

در این نشست شهرداری مشهد نیز گزارشی از عملکرد خود در حوزه کشف رود ارائه داد و مشکلات موجود در مسیر راه از جمله احداث تصفیه خانه کالورت التیمور و طبرسی را مطرح کرد که مقرر شد تا هفته آینده مدل مالی آن با شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب نهایی شود.

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری خراسان رضوی آزادسازی حاشیه شهر اراضی کشاورزی خراسان رضوی کشف رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: با دستور قضایی و تخریب ۲۹ مورد از اراضی زراعی و باغی شهرستان پردیس، بیش از ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، محرم قاسم نژاد در حاشیه تخریب و آزادسازی اراضی شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با دستور دادستان در راستای حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی و به استناد ماده 2 قانون کاربری اراضی 29 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در روستاهای ترقیان و سنجریان در بخش جاجرود و روستای گلخندان در بخش بومهن تخریب و آزادسازی شد.

وی افزود: با اقدامات پیشگیرانه، جهاد کشاورزی در چند مرحله قبل از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، اخطار صادر شده بود و درنهایت با اعلام و دیوارنویسی به متخلفان جهت تخریب اقدام شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس یادآور شد: 29 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز شامل دیوارکشی، فنس کشی بنا و ویلا بود و با اخذ دستور فضایی تخریب و به حالت اولیه خود باز گشت.

قاسم نژاد در ادامه تصریح کرد: در حین تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز با 4 حلقه چاه آب غیرمجاز برخورد کردیم که با هماهنگی منابع امور آب شهرستان پردیس فعالیت چاه‌ها متوقف و مسدود شد.

جلوگیری از تخریب 16هکتار اراضی جنگلی نوشهر

وی تأکید کرد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در سال 1402 و در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز تعداد 335 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز را تخریب و بیش از 57 هکتار از اراضی کشاورزی پردیس آزادسازی و به حالت اولیه خود باز گشت.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان جهت خرید زمین‌های زراعی و باغی قبل از هر اقدامی از بخشداری و جهاد کشاورزی استعلام لازم و آگاهی از ملک مورد خریداری داشته باشند تا در دام سودجویان قرار نگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرنگونی ۱۰۰ جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم
  • با یک بند آزادسازی ۵۰ میلیون یورویی؛ رقابت آرسنال، چلسی و منچستریونایتد برای بنجامین ششکو
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • یک هزار میلیارد ریال برای آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک خرم آباد هزینه شد