Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@02:11:57 GMT

بیماران شیمی درمانی در گروه های پرخطر ابتلا به کرونا هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۷۰۳۶

بیماران شیمی درمانی در گروه های پرخطر ابتلا به کرونا هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی یعقوبی جویباری، اظهار کرد: گروه‌هایی تحت عنوان گروه‌های پرخطر در مواجهه با ویروس کرونا قرار دارند و افرادی که شیمی درمانی می‌شوند در گروه های پرخطر ابتلاء به این ویروس قرار دارند.

وی با اشاره به شرایط دشوار بیماران مبتلا به سرطان و از طرفی بروز پاندمی کرونا ادامه داد: افرادی که تحت درمان‌های کموتراپی قرار دارند، به مراقبت‌های اولیه ای بیشتری برای مبتلا نشدن به کرونا نیاز دارند و این مراقبت‌ها باید به مراتب با شدت بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: شیمی درمانی در برخی از بیماران به عنوان درمان علاج بخش انجام می‌شود در نتیجه تغییرات ویروسی و بروز پاندمی کرونا نباید خللی در روند درمان این افراد ایجاد کند.

وی تاکید کرد: این افراد باید با رعایت اصول بهداشتی لازم درمان‌های خود را طبق پروتکل های اصلی توصیه شده توسط وزارت بهداشت انجام دهند.

یعقوبی جویباری افزود: باید میزان سود و منفعت شیمی درمانی برای تمامی بیمارانی که تحت درمان قرار دارند، مشخص شود تا بتوانیم درمان‌های بعدی را توصیه کنیم.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بررسی مرحله شیمی درمانی برای ادامه یا قطع روند درمان ضرورت دارد چرا که باید ارزیابی شود که آیا این درمان‌ها در مواجه با خطرات ناشی از احتمال ابتلای بیمار به کرونا می‌ارزد یا خیر.

یعقوبی جویباری ادامه داد: گروه دوم بیماران، دارای گسترش دور دست بیماری هستند، این بیماران سود کمتری از شیمی درمانی می‌برند بنابراین به نظر می‌رسد به تعویق انداختن مراحل شیمی درمانی می‌تواند برای این افراد مناسب‌تر و مفید تر باشد.

وی ادامه داد: برای تمامی بیماران نمی‌توان با یک پروتکل یا دستورالعمل فعالیت‌های درمانی را انجام داد بلکه لازم است این مهم بررسی شود.

یعقوبی جویباری، از طراحی پروتکل های هفتگی، دو هفته‌ای، خوراکی و تزریقی برای گروه‌های مختلفی که تحت درمان‌های شیمی درمانی هستند در بیمارستان امام حسین (ع) خبر داد و توضیح داد: در این برنامه‌های حمایتی موارد مختلفی گنجانده شده است که حتی می‌توان با راهکارهایی مراجعات بیماران به بیمارستان کمتر شود.

وی ادامه داد: با پروتکل های تغییر یافته می‌توان درمان‌های مشابه و تأثیرگذاری برای بیماران تجویز کرد و یا در برخی موارد از روش‌های خوراکی به جای روش‌های تزریقی استفاده کرد تا مراجعات بیماران به مراکز درمانی کاسته شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه از اجرای درمان‌های سرپایی شیمی درمانی خبر داد و گفت: این درمان‌ها سابق بر این بین ۴۸ یا ۴۶ ساعت زمان بر بوده ولی با تدابیری که اتخاذ شده بیمار حداکثر دو تا سه ساعت بیشتر در بیمارستان حضور ندارد.

وی با تاکید بر اینکه با کاهش مراجعان در اتاق‌های انتظار زنجیره انتقال کووید ۱۹ نیز قطع خواهد شد اظهار کرد: به افراد بهبود یافته نیز توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد از مراجعه حضوری برای چکاب های دوره‌ای در دوران پاندمی پرهیز کنند.

یعقوبی جویباری، از برقراری ارتباط از طریق شبکه‌های اجتماعی با بیماران مبتلا و بهبود یافته این مرکز درمانی و بهداشتی خبر داد و خاطرنشان کرد: بیماران می‌توانند بدون مراجعه حضور از طریق شبکه‌های اجتماعی از مشاوره پزشکان بهرمند شوند.

وی همچنین درباره غربالگری و انجام اعمال تشخیصی بیماران نیز گفت: با مشورت پزشک بهتر است خیلی از موارد تشخیصی تا پایان پاندمی به تعویق بیفتد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اطمینان به پزشک معالج و تیم درمان را بهترین راه حل برای درمان مناسب ذکر کرد.

وی به افرادی که تحت درمان‌های کموتراپی یا شیمی درمانی هستند نیز توصیه کرد: تا جایی که ممکن است مراجعات خود به مراکز درمانی را به حداقل برسانند، در مراکز درمانی فاصه حداقل یک متری خود را با بیماران قبلی و بعدی رعایت کرده، با حداقل نفرات همراه در مراکز درمانی حضور پیدا کنند و بهداشت عمومی و فردی را با شدت بیشتری رعایت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ادامه رعایت فاصله‌های اجتماعی، استریل کردن سطوح درمحیط منازل، جدا کردن وسایل شخصی، شست و شوی مدام دست‌ها خصوصاً قبل از هر وعده غدایی، تعویض و شست و شوی لباس‌ها بعد از هربار مراجعه به مراکز درمانی را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 4902389

منبع: مهر

کلیدواژه: شیمی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سرطان سینه ویروس کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی کیانوش جهانپور علیرضا زالی کووید 19 شیوع کرونا سازمان بیمه سلامت سعید نمکی سازمان نظام پزشکی سرطان طرح فاصله گذاری هوشمند دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارو عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مراکز درمانی تحت درمان شیمی درمانی قرار دارند درمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، دکتر رضا وثوقی مقدم با اشاره به خدمات رایگان درمانی و مراقبتی به بیماران هموفیلی در کلینیک تخصصی سرور بیان کرد: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۵۹۰ پرونده فعال بیماران هموفیلی در این کلینیک موجود است.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیماران هموفیلی از مشهد و استان‌های مجاور در این مرکز درمانی تحت پوشش قرار گرفته و خدمات درمانی، پیشگیرانه، بهداشتی و آموزشی دریافت می‌کنند.

دکتر رضا وثوقی مقدم با اشاره به اینکه افراد مبتلا به هموفیلی به علت سطح پائین یا عدم وجود پروتئین‌هایی به نام فاکتور‌های انعقادی قادر به متوقف کردن روند خونریزی نیستند، خاطر نشان کرد: از جمله مهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری مستمر در جهت تامین فاکتور‌های انعقادی بیماران هموفیلی است.

مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان با اشاره به خدمت رسانی به بیماران درخارج از شیفت افزود: بیمارستان امام رضا (ع) آماده خدمت رسانی به این بیماران در شیفت‌های غیر متعارف می‌باشدکه بیماران میتوانند با مراجعه از خدمات اورژانس بیمارستان بهره‌مند گردند.

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • پرداخت بیش از ۳۹ میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی به نیازمندان
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • هلال‌احمر زنجان بیش از۳۹میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی پرداخت کرد
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی