Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:52:01 GMT

نجات ۲ کوهنورد در منطقه دریاچه تار دماوند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۷۴۵۰

نجات ۲ کوهنورد در منطقه دریاچه تار دماوند

سعید طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از طریق مرکز پاسخگویی اضطراری جمعیت هلال احمر مطلع شدیم ۲ کوهنورد در منطقه دریاچه تار دماوند گرفتار شده اند که در این زمینه پس از هماهنگی‌ها و بررسی‌های لازم تیم نجات همراه با یک دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شوند.

وی افزود: در این حادثه یکی از کوهنوردان به‌علت آسیب جدی از ناحیه پا امکان ادامه مسیر را نداشت که امداد رسانی لازم صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهزی عنوان داشت: پس از اقدامات اولیه درمانی توسط نیروهای هلال‌احمر و دیگر عوامل امدادی در صحنه، حادثه دیدگان توسط آمبولانس به اولین مرکز درمانی انتقال داده شدند که عملیات نجات حدود دو ساعت برای نجات جان این دو کوهنورد به طول انجامید.

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند ضمن هشدار به گردشگران گفت: از سفر کردن به منطقه دریاچه تار خودداری کنید وباتوجه به شرایط نامساعد جاده دریاچه تار و شرایط سردسیر بودن مسیر در حال حاضر هم‌اکنون نیز در این جاده برف وجود دارد و شرایط ناهموار است لذا از افراد توریست و گردشگر خواهشند هستیم جهت تفریح و گردش تا مناسب شدن شرایط جوی به این منطقه مراجعه نکنند.

کد خبر 4902406

منبع: مهر

کلیدواژه: دماوند سازمان امداد و نجات هلال احمر سعید طاهری ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا شیراز شهرکرد نیمه شعبان بارش باران بیرجند ایلام گرگان قزوین استانداری قزوین جهش تولید دریاچه تار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه اهر گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر به عنوان ایثارگران واقعی خود را برای نجات مردم فدا و ایثار می‌کنند.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جمع داوطلبان هلال احمر شهرستان اهر ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات این داوطلبان در کمک رسانی به سیل زدگان و آسیب دیدگان از حوادث و بلایای طبیعی افزود: داوطلبان هلال احمر فرشتگان نجات هستند که کلمه ایثار بهترین صفت برای قدردانی از این عزیزان می‌باشد.

وی از بارزترین روحیه داوطلبان هلال احمر را روحیه جهادی، ایثارگری و فداکاری برشمرد و گفت: جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان اهر نیز در راستای نجات اسلام و ارزش‌های انسانی همیشه با روحیه جهادی و ایثار در همه صحنه‌ها برای نجات مردم از حوادث روزگار حاضرند.

امام جمعه اهر همچنین نوع دوستی و محبت به انسان‌ها را از دیگر خصوصیات داوطلبان جمعیت هلال احمر ذکر کرد و گفت: هلال احمر نمونه بارزی از نوع دوستی و محبت به انسان‌ها است و در همه حال سعی کرده‌اند با محبت و انسان دوستی مشکلات مردم را رفع کنند.

وی در ادامه به عملیات غرور انگیز ‌«وعده صادق» که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخگویی به حمله رژِم صهیونیستی به کنسولگری ایران در کشور سوریه انجام شد نیز اشاره کرد و این عملیات را فتح الفتوح ایرانیان در مقابل دشمنان برشمرد و افزود: این عملیات غافلگیرانه بسیاری از معادلات نظامی دشمنان را بر هم زد و باعث خوشحالی و غرور ایرانیان و سایر مسلمانان جهان شد.

امام جمعه اهر همچنین به برخی از مشکلات کشور و در رأس آن مشکلات اشتغال، مسکن، ازدواج و غیره جوانان ایران اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همت مسئولان کشوری و دعای خیر مردم به زودی شاهد برطرف شدن مشکلات جوانان باشیم.

وی در ادامه انتقال تجربیات و دانش گذشتگان به نسل جدید را در راستای پیشرفت و رفع مشکلات جامعه بسیار مهم برشمرد و از پیشکسوتان و مدیران و روسایی که دارای تجربیات زیاد و ارزشمندی دارند خواست این تجربیات را به نسل‌های آینده انتقال دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان