Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

آنتونیو گوترش روز پنج‌شنبه با اشاره به گزارش صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) افزود: همزمان با شیوع همه‌گیری کووید-۱۹ در سراسر جهان، شاهد الگوی نگران کننده‌ای هستیم. فقیرترین و آسیب پذیرترین اعضای جامعه، هم به دلیل همه‌گیری و هم در پاسخگویی، به سختی مورد اصابت قرار گرفتند. من به خصوص نگران زندگی آسوده کودکان جهان هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه، کودکان تاکنون به طور عمده از شدیدترین علائم بیماری به دور بوده‌اند اما زندگی آنها به طور کامل در حال دگرگونی است. من از خانواده‌ها در همه جا و رهبران در همه سطوح درخواست می‌کنم: از فرزندانمان محافظت کنید.

دبیرکل سازمان ملل متحد به مساله آموزش در این شرایط اشاره کرد و گفت: اکنون تقریبا همه دانش آموزان از مدرسه به دور هستند. برخی مدارس، آموزش از راه دور ارائه می‌دهند اما این در دسترس همگان نیست. کودکان در کشورهایی که دارای خدمات اینترنتی کند و گرانند به شدت ناتوان هستند.

گوترش به موضوع غذا هم اشاره کرد و ادامه داد: شوک‌آور است که ۳۱۰ میلیون بچه مدرسه‌ای - تقریبا نیمی از کل جهان - برای داشتن منبع تغذیه‌ای روزمره به مدرسه متکی هستند. حتی قبل از کووید-۱۹، جهان با نرخ ناپذیرفتنی سوء تغذیه و رشد ناکافی کودک روبرو بود.

وی درباره ایمنی کودکان در ایام همه‌گیری کرونا هم اظهار کرد: با کودکان خارج از مدرسه، اجتماعات آنها قرنطینه شده است و رکود جهانی عمیق‌تر می‌شود، سطح استرس خانواده افزایش می‌یابد. کودکان هم قربانی و هم شاهد خشونت خانگی و سوءاستفاده هستند. با بسته شدن مدارس، مکانیسم مهم هشدار اولیه وجود ندارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به خطراتی که می‌تواند متوجه دختران در خارج از مدرسه شود، تاکید کرد: ما نباید از خطرات فزاینده‌ای که کودکان از خشونت اینترنتی، سوءاستفاده و استثمار با آن روبرو هستند، چشم پوشی کنیم. شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای محافظت از اقشار آسیب پذیر، مسئولیت ویژه‌ای دارند.

گوترش با تاکید بر سلامتی کودکان یادآور شد: کاهش درآمد خانوار، خانواده‌های فقیر را وادار می‌کند تا از هزینه‌های اساسی برای سلامتی و غذا کم کنند، به ویژه بر کودکان، زنان باردار و مادران شیرده تاثیر می‌گذارد. فعالیت‌های واکسیناسیون فلج اطفال به حالت تعلیق درآمده است.

وی افزود: کارزارهای واکسیناسیون سرخک حداقل در ۲۳ کشور جهان متوقف شده است و با خسته شدن کادر بهداشتی، کودکان بیمار توانایی دسترسی به مراقبت‌های کمتری دارند. با افزایش شتاب رکود جهانی، در سال ۲۰۲۰ می‌تواند صدها هزار کودک به کشته شدگان اضافه شوند. اینها فقط برخی از یافته‌های گزارشی است که امروز منتشر می‌کنیم. نتیجه گیری آن مشخص است. اکنون باید روی هریک از این تهدیدات برای فرزندانمان اقدام کنیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد از رهبران جهان خواست تا همه تلاش خود را برای کاهش تاثیر بیماری همه‌گیر به کار گیرند، ادامه داد: آنچه به عنوان یک فوریت بهداشت عمومی آغاز شده است، گلوله برفی سهمگینی برای آزمایش وعده‌های جهانی شده است تا کسی پشت سر نماند.

گوترش افزود: این گزارش از دولت‌ها و اهدا کنندگان خواسته است که تحصیل را برای همه کودکان در اولویت قرار دهند. توصیه می‌کند که آنها کمک‌های اقتصادی از جمله نقل و انتقالات نقدی را به خانواده‌های کم درآمد ارائه دهند و اختلالات خدمات اجتماعی، بهداشتی و درمانی کودکان را به حداقل برسانند.

وی با تاکید بر اینکه باید آسیب پذیرترین کودکان را در مناطق درگیری، در اولویت قرار دهیم، گفت: کودکان پناهنده و آوارگان و کودکانی که دارای معلولیت هستند. سرانجام، ما باید متعهد شویم که با استفاده از بهبودی از کووید-۱۹، اهداف توسعه پایدار را بهتر از گذشته بازسازی و دنبال کنیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: با قرار گرفتن بسیاری از کودکان جهان در معرض خطر بیماری همه‌گیر، بار دیگر درخواست می‌کنم اجازه دهید از فرزندانمان و از آسایش آنها محافظت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان ملل کودکان آنتونیو گوترش کرونا دبیرکل سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس در غزه

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در نوار غزه را پس از شش ماه ناکامی و ناتوانی در اتخاذ تصمیمی‌بازدارنده در مقابل جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی علیه شهروندان فلسطینی، گامی مثبت، اما ناکافی دانست.

کنعانی افزود: گام مهم‌تر از تصویب این قطعنامه، اقدام مؤثر برای اجرای آن و توقف کامل و پایدار حملات رژیم متجاوز صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری، رفع کامل محاصره ظالمانه غزه و بازگشایی گذرگاه‌ها به منظور ارسال گسترده و بدون تبعیض کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی و تامین کمک‌ها و منابع مالی بین‌المللی برای آغاز فوری بازسازی ویرانی‌های باریکه غزه اعم از منازل، زیرساخت‌های حیاتی بویژه مراکز بیمارستانی و خدماتی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی واکنش رژیم کودک‌کُش صهیونیستی نسبت به این قطعنامه را گویای عصبانیت آشکار این رژیم از شکست غیرقابل ترمیم در عرصه میدانی و سیاسی و بین‌المللی دانست و افزود: انتظار می‌رود شورای امنیت سازمان ملل متحد این رژیم را نسبت به جنایات شش ماهه گذشته علیه مردم بی‌پناه فلسطین و احتمال تداوم آن برخلاف قطعنامه مصوب شورای امنیت پاسخگو نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • مقام سازمان ملل: تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • اعتراف نظامی صهیونیست به بمب گذاری دفاتر آنروا
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • نامه بیش از ۲ هزار روانشناس به دبیرکل سازمان ملل برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن
  • دو هزار روانشناس جهان جنایات اسرائیل را محکوم کردند
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد
  • استقبال تهران از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش بس در غزه