Web Analytics Made Easy - Statcounter

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کمک به همنوع از برترین عبادات است، رزمایش کمک مومنانه را یکی از زیباترین اقدامات در مقابله با کرونا دانستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مولوی عنایت‌الله رسولی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با تاکید بر اینکه کمک مؤمنانه میتواند حلال مشکل معیشتی خانواده‌های نیازمند باشد، بیان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان و مشکلات ناشی از شیوع کرونا در کشور برخی از خانواده های محروم به خصوص در سیستان و بلوچستان برای تامین مخارج اولیه زندگی با مشکل روبه رو شده اند که رزمایش کمک مومنانه می تواند مشکلات آنان را حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
 امام جمعه اهل سنت سرباز  افزود: رهبر معظم انقلاب به زیبایی با طرح این موضوع موجب ایجاد حرکتی ملی برای کمک به نیازمندان جامعه شدند که این ممهم جای تقدیر دارد.
 
رسولی زاده با اشاره به اینکه کمک به همنوع از وظایف اصلی هر مسلمانی است، اذعان کرد: بهترین اقدام در این شرایط کمک هرچند کوچک به افراد نیازمند و آبرومندی است که به دلیل شیوع این بیماری بیکار شده و در تامین معیشت به مشکل برخورده اند.
 
وی  ادامه داد: اگر هر خانواده تنها به یک خانواده نیازمند کمک کنند دیگر شاهد این نخواهیم بود که یک خانواده به دلیل فقر و مشکل بیکاری با مشکل روبه رو باشد.
 
این مدرس حوزه علمیه اهل سنت با تاکید بر اینکه رزمایش کمک مومنانه سپاه و بسیج موجب شادی دل مسلمین شده است، تصریح کرد: این ارگان انقلابی بار دیگر با اقدامی جهادی به کمک مردم شتافته و تلاش دارد تا در آستانه ماه مبارک رمضان مرحمی بر دل مردم مظلوم و محروم سیستان و بلوچستان باشد، بر همه خیرین و افرادی که توان مالی دارند لازم است تا در این طرح شرکت کرده و به همنوعان خود کمک کنند.
 
کمک به مسلمین از برترین عبادات است
 
مولوی الله داد رئیسی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با با تقدیر از رزمایش کمک مومنانه سپاه، گفت: در شرایط کنونی که بسیاری از خانواده ها با مشکل مواجه شده اند این اقدام می تواند گوشه ای از مشکلات آنان را رفع کند.
 
وی افزود: کمک به نیازمندان یکی از مهمترین آموزه های دین اسلام است و بسیار مورد تاکید می باشد و چه خوب است که در آستانه ماه پربرکت رمضان به یاری نیازمندان رفته و مشکلات آنان رارفع کنیم.
 
این مدرسه حوزه علمیه اهل سنت با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نمونه های خوبی از کمک به نیازمندان در این ایام را برشمردند، اذعان کرد: چه خوب است که ما نیز بتوانیم در گمنامی به مومنان کمک کنیم، به حاشیه شهرها رفته و بدهی خانواده های ابرومند را به مغازه ها پرداخت کنیم در رزمایش کمک مومنانه شرکت کرده و با دستگیری از مومنان بیش از پیش به خدا نزدیک شویم.
 
وی ادامه داد: مشکل امروز کشورهای غربی عدم توجه به مسائل انسانی و دینی است میبینیم که ثروت مندترین کشورهای غربی نیز درگیر مشکلات قعطی کرونا هستند اما در ایران حتی خانواده هایی با درامد متوسط نیز با گذشت به همنوعان خود کمک کرده و اجازه نمی دهند حتی یک ایرانی با مشکل مواجه باشد.
 
وی  با تقدیر از عملکرد خوب سربازان خط مقدم سلامت در کشور، تصریح کرد: وظیفه ماست تا با کمک به نیازمندان از بار سربازان سلامت کاسته و در این بحران جهانی، پیروز و سربلند شویم و به جهانیان نشان دهیم ما مسلمان و ایرانی بوده و در هر حالی پشت هم ایستاده ایم.


 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رزمایش کمک مومنانه کمک به نیازمندان اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود

احمد وحیدی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک اظهار داشت: مسائل و مشکلات سیلزدگان از لحظات اولیه توسط مسوولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات براساس اولویت پیگیری و مرتفع خواهد شد و دولت در کنار مردم هست و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد و این را مطمئن باشید.

وی افزود: در بحث برق اقدامات لازم در حال انجام است و ان شاالله بزودی تمام مشکلات مردم سیلزده حل شود و در ابتدا باید آب مردم به‌صورت سالم و بهداشتی تامین شود تا شاهد مشکلات دیگر در این مناطق نشوییم.

وی گفت: کار اساسی برای زیرساخت ها انجام گیرد تا مشکلات کمتر شود و مردم به راحتی بتوانند با آسوده‌خاطر زندگی کنند و ترس و هراسی در هنگام بارندگی نداشتی باشند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بیشتر جمعیت استان در روستاها هست لذا سرعت بیشتر در اجرای طرح های حوزه راه، برق، آب، تلفن و اینترنت و آبخیزداری در اولویت باشد، بیان کرد: مشکلات آبگرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح های نیمه تمام فاضلاب شهری و هدایت آبهای سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در کمترین بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند. اما در ابتدا به وسیله پمپ های قوی آب داخل خانه هر چه سریعتر تخلیه شود.

وحیدی ادامه داد: گرگروها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستاها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح های آبخیزداری و مهار آب ها بتوانیم گرگروها را ساماندهی کنیم و این آبی که سدها ر پر کرده است برای اشتغال و تولید مفید است.

وی از تلاش همه دست اندرکاران و قشرهای مختلف مردم و مسولان برای رسیدگی به وضعیت سیلزدگان تشکر و قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • «زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است
  • هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • قمی: کار سختی در قهرمانی آسیا داریم/ به موفقیت جوانان امیدوارم
  • مشکلات کمپ ترک اعتیاد زنان بجنورد رفع شود
  • مشکل تامین لاستیک حل می‌شود؟!
  • تکمیل مسکن ملی مهرگان دو تا پایان سال 
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان